![]() |
|
![]() |
#1 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
På samme side som Blubird linka til i Iran Air tråden fant jeg følgende:
http://www.liladesign.com/Luxair.html
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hvis du leser i nedkant av bildene ser du at Luxair avlyste denne designkonkurransen, ettersom de bestemte seg for å gå for et design laget av en av de ansatte. Det er dette designet som brukes på 737-700 nå.
![]() |
#3 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Det står under skissen at dette var et forslag som ble sendt inn i konkurransen om å få lage nytt corporate design, men at Luxair til slutt ga jobben til en av sine "technical engineers".
På designkontorspråk betyr dette siste noe sånt som "dustene ga jobben til en som ikke har peiling, og bare vent og se hvor dårlig det blir". ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Eller, på et språk mannen i gata forstår:
"Spar masse penger ved ikke å betale en formue til en gjeng viktigper'er som ikke nødvendigvis gjør noen bedre jobb!" ![]()
![]() |
#5 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Nemlig. Og selv om jeg kanskje ikke synes det ble så veldig fint (det vi kan se på flyene, i alle fall), så var nå i alle fall ikke forslaget fra byrået noe bedre...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Synes Lila er litt ensporige i sitt design, se litt på de forslagene deres; har de ikke en fargeklatt rundt cockpit, så har de en svær "flekk" på toppen av flykroppen, stort mere variasjon er det ikke. Da synes jeg de gjør en mye bedre jobb med skrifttyper, logoer og etiketter. I grunnen samme greia med SDG, de har bra logoer og etiketter, men flydesignene deres synes jeg ikke noe særlig om. (Braathens gamle og Air Littoral) Hos Widerøe (også av SDG) derimot er flykroppen kjempestilig, men logoen grusom.
![]() |
#7 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Scandinavian Design Group er en gjeng med selvhøytidelige grafiske designere og konsulenter som ikke skjønner en pøkk av tredimensjonal form. Hvis det er interne folk i SDG som tegnet WF-stafferingen må resultatet antagelig tilskrives et arbeidsuhell.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Luxair designen var vel ikke så ille. Synd det ikke ble et 3. alternativ. Ellers er jegenig at Lila er veldig ensformige...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
De har også designet logoen til airliners.net http://www.liladesign.com/Airlinersdotnet.html
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Men takk o lov at de ikke tilslaget på nye Air Canada...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
ÜberScanFlyer
|
![]() Quote:
![]() Quote:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Nei, det har de ikke. Bare 'First Class' logoen. A.net logoen ble laget ev en fyr i HKG basert paa et bilde av Sam Chui, hvis jeg husker rett .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nye farger | putzmeister | Bilder & foto | 1 | 06-05-2018 10:20 |
Med Luxair til CPH | EspenRR | Bilder & foto | 1 | 08-04-2018 01:50 |
Flyr Luxair til OSL? | BraathensSafe1985 | Flyforum | 7 | 03-04-2015 20:50 |
Nu flyver også LUXAIR for SAS (bl.a. til LUX!) | karsten | Flyforum | 9 | 09-11-2007 11:03 |
Nye DY farger? | Pjokken | Flyforum | 14 | 10-08-2007 11:55 |