![]() |
|
![]() |
#1 |
Ute på tur
|
![]()
For de av dere som har gadget, duppeditter og fine mobil-telefoner så har vi en veldig kul feature: RSS/XML-feed.
For de som vet hva dette er for noe, så er det veldig enkelt å sette opp, alt du trenger er denne URL'en: http://forum.flyprat.no/external.php?type=rss Da vil den gi en RSS-feed av alt som skjer av poster på forumet. Vil du bare ha enkelte forum så kan du modifisere ting slik: http://forum.flyprat.no/external.php...rss&forumid=12 (forumid=12 er Flyforumet, titt i URL'en for de andre forumene). De som ikke skjønte så mye, så er dette noe som gjør programmet du setter dette opp på vil få en liste over poster som skjer i forumet. Så om du står på et buss-stopp og har konfigurert mobilen rett så kan du nå lese forumet utne problem. De fleste nyere SonyEricsson og Nokia-telefoner, samt alle Windows-baserte dingser skal kunne ta i mot RSS-feed. Nye Microsof Vista kommer med dette som standard, så da kan du få nye poster rullende i et lite vindu på siden av desktoppen din. -A Last edited by Utflyttet; 08-11-2007 at 00:11. Reason: Ikon |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Eller bruke kodeord SCANAIR til 2098 for melding om nye flytråder til mobilen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ute på tur
|
![]()
Huh?
![]() -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bare en liten test og kanskje forslag om offisiell SMS-tjeneste
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
moro! jeg testet akkuratt RSS på min Sony Ericsson og det fungerte som bare dét (kan vi få lagt inn en Scanair.no-logo på toppen i stedet for V-logoen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da er fortløpende oversikt over nye tråder tilgjengelig på SMS
![]() Kodeord: SCANAIR til 2098. (Helt uoffisiell tjeneste) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Men hvor i all verden finner ma linken til RSS-feeden, dersom man ikke så denne tråden? Ingen hint på forsida om at det er noe RSS å hente her.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Der finner du utfyllende info: http://forum.flyprat.no/faq.php?s=&d...l&titlesonly=0
Med andre ord under FAQ, "ofte spurte spørsmål". |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Satt det opp på P990i'n min - dette var alldeles strålende!
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
De av dere som har fulgt litt med vet at det er 50% sannsynliget for at det er jeg som må gjøre det mer synlig. 100% dersom jeg ikke får ristet ph-ndr til å fikse det. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Forslag til ærede forumkonger:
Link RSS-feeden fra en RSS-logo helt på bunnen av forumet. Mange nettsteder profilerer RSS-logoen på bunnen av siden. For alle med nyere nettlesere, så får man vel også RSS-ikonet opp i nettlesereren (foreks. IE7). Bare å klikke på ikonet (i verktøylinjen) for å se siste saker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
Jeg foreslår at vi kansje lager et kjapt arbeids-forum under Feedback-forumet og kaller det "Oppgaver", og hver ting som skal huskes puttes som en sticky, og forumet får en passende beskrivelse om at dette er forumets todo-liste, og så unsticker man etter hver ting som er fullført. -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Imponerende...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Modeller fra eBay? Prøv RSS-feed | Discus | Samlerhjørnet | 15 | 19-12-2012 15:36 |