![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]() Mer her http://www.aftenposten.no/reise/article2078092.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Håper ikke dette går like bra som best/back innføring gikk. Men begynnelsen på slutten er det vel neppe. Er vel bare de fem fremst radene som er fullprisreservert.
Det som slår meg er: Klarer de bare å selge fem rader med fullpris på hver fly? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette er vel ikke særlig dramatisk. Det er vel ikke innføring av gratis servering mm det er snakk om. Jeg tror de fleste aksepterer at de som betaler mest kan sitte lengst frem.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvis dette ikke innebærer noe annet enn at man ikke kan velge noen seter på web eller automaten er det ikke så farlig i seg selv. men selv hos SAS får jeg av og til valgt sete langt fremme. Faren ligger mest i at man lager kompleksitet og blir mer lik SAS, samtidig som DY trenger imaget som den enkle underdogen. Men kanskje DY i smug satser på å bli fullservice selskap også? Jeg kan godt skjønne at de gjør det av hensyn til bizpax som vil fort av flyet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Fornuftig beslutning av DY , dette har ikke noe med klasseskille å gjøre.
Betaler du full pris ser jeg ikke noe iveien for at du får velge sete over billigere prisklasser. SAS gjør jo det samme. Nå kan de hende at også jeg flyr DY fra tid til annen så lenge jeg får bestemme setevalg ut fra fullpris , altså 2A. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Meget fornuftig av DY dette med fast seteplassering og fullpriskundene (fullflex) foran i kabinen. Før var det jo til tider et kaos under ombordstigning da folk nærmest kranglet om å få sitte foran i kabinen. Dette vil jeg ikke kalle noe klasseskille. Det er kun reserverte seter foran for fullpris og ingen gardin, forskjell på servering etc. slik det var hus BU.
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]() Quote:
Det er vel liten tvil om at et selskap som DY (med såpass lave kostnader) tjener voldsomt på fullt betalende passasjerer sammenlignet med de som har lett i lavpriskalenderen ![]() Det er vel heller ingen tvil om at en del business-pax sikkert hvisker dem i øret av og til at de ikke synes det er helt tilfredsstillende å måtte ta til takke med et midtsete nest bakerst når han som brisker seg på 1a kanskje har betalt en tiendedel for billetten. Vi snakker jo ikke om Syden-destinasjonene regner jeg med, men dette er vel særlig aktuelt for innland og Norden samt London, Paris, Berlin og noen til. Dette kan jo sies å være logisk og rettferdig, men samtidig er det litt farlig også, så jeg regner med at selv dette lille skrittet her prøves ganske forsiktig ut.
![]() |
![]() |
#8 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Hvis jeg betaler fullpris skal jeg ikke sitte blant skrikerungene foran! (cockpit ikke medberegnet
![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
hvis det blir klasseskille der fullprisbetalende passasjer ska få sitte foran i flyet.. kor ska de nybakte mødre med småbarn/babyer sitte .. da de oftes trenger litt mer plass.. ??
Og også barn som reiser alene.. kor ska de sitte??.... i Braathens SAFE satt barn som reiste alene, fremst i flyet..
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette er allerede innført som du ser på midten av denne tråden. Det er jo ikke noe skille som er synlig så dette legger de fleste ikke merke til engang...
http://forum.flyprat.no/read.php?TID=23010 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Spekulasjoner, spekulasjoner. Poenget er det samme: Norwegian skal tjene penger. Og dette er en måte å oppnå goodwill hos de betalingsvillige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]()
Og i debatten (under selve artikkelen hos Aftenposten) har dette tydeligvis
engasjert folk, i skrivende stund - ikke mindre enn 14 sider med innlegg/kommentarer:exclamati http://debatt.aftenposten.no/item.ph...s=&page=-1 Noen av dem var ekstra "interessante" å lese: ![]() Quote:
Quote:
tross alt..
![]() |
![]() |
#13 | |
Infrequent traveller ;-)
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Dette er helt klart et smart grep av DY. Jeg tviler på at noen som helst velger bort DY på grunn av dette, største delen av DYs kundemasse leter kun etter lavest pris og dette vil ikke bety noenting for dem.
Jeg tror de eneste som bryr seg om dette er dem som har irritert seg på den manglende muligheten før, og for dem så er dette en forbedring. Jeg ser dette som en liten endring, men en som er vinn-vinn for DY. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Hadde jeg betalt fullpris på en noe lengre tur hadde jeg insistert på 13A eller 13 F , ev. rad 1 istedenfor de vanlig trange radene 2 og bakover !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Jeg synes det lukter Virgin blue lang vei......
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe innfører kredittkortgebyr | blazius | Flyforum | 39 | 12-02-2025 14:50 |
Doha innfører passasjeravgift | Someone | Småprat | 0 | 29-08-2016 13:09 |
Et tu, Kelly - Southwest innfører "klasseskille" | CK | Flyforum | 7 | 08-11-2007 18:21 |
OT: VG innfører... | EB | Flyforum | 7 | 19-12-2004 20:26 |
KLM innfører papirgebyr | Trety | Flyforum | 6 | 22-09-2004 10:17 |