![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Det er vel ikke til å komme unna at det vil være haugevis av meninger på hvilket fly som skal erstatte Q400'ene til SAS. Her er det bare å stemme ivei på hva dere tror (eller håper) å se i SAS (og kanskje WF) sine farger.
Er det mulig for en av moderatorene å gjøre denne sticky inntil videre?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
Vanskelig å dy seg.. Volvo 9900 er jo rett og slett bare lekker
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Hva med E-175/E-195 kombo, evt E-170/E-190??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,048
|
![]()
Embraer 170/190 helt klart. Har kommet til å sett råstilig ut i SAS farger
![]() Nå som SAS DK og SAS SE sin regionalflåte byttes ut, skal SAS bytte ut F50'ene til SAS NO i samme slengen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 172
|
![]() Quote:
WF burde overta all turbo prop flyving i SAS konserne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
|
![]()
Hvordan har Finnair hatt det med Embraer her i nord?
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Finnair har hatt en del problemer i vinterkulden med sine E-jets. Dører som ikke lukes helt etc
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Hva med at dette er en mulighet for SAS til å eliminere bruken av turboprop totalt?
Markedet har jo kommet seg sterkt tilbake siden den gangen da SAS bestilte sine Q400. de er jo allerede litt for små på mange ruter. Trenger SAS egentlig nye turboprops?
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,481
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,593
|
![]()
Man maa ta i betraktning at disse ogsaa skal operere paa Wideroe's rutenett og paa dagens Fokker-ruter, saa den holder daarlig. Finnair's erfaringer med Jungeljet'en vil nok ha stor innvirkning. Aa velge en modell som kan komme opp med et nytt sett problemer, ville ikke vaere spesielt lurt.
Vi faar se .. jeg er slett ikke sikker paa at man er lystne til aa satse paa jet, saa jeg vil tro at salgsfolkene til ATR allerede har bestilt billetter til Stockholm ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
|
![]() Quote:
![]()
__________________
. Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...-o-O-o-
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Vil det gå like fort å fase inn en ny jet som en ny turboprop?
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Det er litt rart at det ikke finnes flere turboprop-alternativer enn ATR. Jeg synes den nye ATR-72-600-versjonen er spennende, men den er jo ikke klar før i 2010, så da er det vel snakk om ATR-72-500 hvis det eventuelt skal bli ATR.
Kanskje SAS og Widerøe kan hente noen erfaringer fra Cimber Air? Selskapet har jo både ATR 42, ATR 72 og CRJ 200LR. Dette er en fin anledning til å skifte ut Fokker 50-maskinene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Mig bekendt er Cimber ikke helt tilfredse med deres CRJ, og vi har da også oplevet en
del aflysninger af Cimberbefløjne ruter her i AAR.. --- Skulle man endelig igen kaste sig ud i et samarbejde med Bombardier, skal man nok vælge den helt store CRJ 900, og for teknisk bistand kunne man jo så paasende ty til Lufthansa og Tyrolean som allerede har CRJ i deres flåder.. --- Problemet er jo bare hvor i al verden finder du 10-20 fly nu og her.. . F100 ??? Tja jeg ved ikke om American os US Airways stadig har nogen parkeret i USA...Næste problem er jo så omskoling af piloter... --- Men jeg er ret sikker på at vi her på fprumet kommer til at diskuttere denne sag i meget lang tid fremover....og...det ser jeg frem til Hilsen ole PS: jeg vil give dem ret som mener at Turboprop dagene i SAS er slut |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
![]() Hvis man nå bare får ut MD'ene til fordel for en del A319/20/21, så ligner det snart på et SAS med mindre enn 67 forskjellige typer i drift. Legg til to A332 for OSL-ORD/BKK og CPH-HKG igjen, så ligner det jo enda mer på noe vi kan like? -A |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,593
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,423
|
![]()
Dette blir spennende...kanskje sees fornyelsen på den mindre del av flåten i en større sammenheng - men det kan jo ta tid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Uansett hvilekn flytype SAS går for, så tar det tid før dem er på plass
Synd for SAS, synes eg Mitt tips er CRJ900, da kan SAS få hjelp ifra -hansen (LH) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
AirBaltic ønsker erstatte Q400 med jetfly | Someone | Flyforum | 6 | 07-06-2017 00:39 |
Se hvilket fly man skal fly med? | eligent | Register- og ATC-Forum | 2 | 25-07-2015 16:15 |
DY998 hvilket fly skal jeg fly? | winrace12 | Register- og ATC-Forum | 6 | 22-02-2013 20:36 |
Hvilket fly skal jeg fly med? | Trety | Register- og ATC-Forum | 3 | 02-09-2007 15:59 |