![]() |
|
![]() |
#1 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Jeg har en souvernir, en bolt som er erstattet (sikkert pga tidsbestemmelser) og som har tilhørt et 707-skrog.
Hva slags bolt er dette? Fustasjopphengsforkobling? De som autoriserte at jeg kunne ta med denne visste ikke selv hvor på flyet den hadde sittet (på min dialekt: "å hen 'n har søtti")
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Nå er ikke jeg kjent med 707, men er utdannet flymekaniker
![]() Bolten ser ut til å kunne høre til i et understell. Stemmer det at bolten er hul innvendig?
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Bolten er temmelig massiv og veier kanskje 1,2 kilo. Kjøkkenvekta er ikke operativ, og personvekta går opp til 1-1,2 kg før den går ned til 0 igjen (ikke tung nok til at vekta tar veiinga seriøst
![]() Det er imidlertid et lite hull på hver ende av bolten, som stikker 0,6cm inn (bilde av det kommer)
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
Litt info her:
http://www.tpub.com/content/logistics/53/06/241/01-124-5762.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Gjetter også på understellbolt.
Minner litt om bolt i 737 understell, og 737 og 707 ble jo bygget i samme æra, så ikke umulig at dette har gått litt om en annen. Gjerne ikke samme del, men samme prinsipp, bare annen skala. Har noen lignende bolter stående på TV, bokhyller etc.. i huset her. ![]() Siden det ikke er åpnbart grisehull i bolta, tipper jeg at dette er en bolt som står i ett glidelager med smørespor i lageret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
På den ene enden (ikke skru-enden) er platen laget slik at bolten kan settes helt inn kun på EN måte. Altså skal den trolig settes inn et sted og så festes med en svær mutter/tilsvarende.
Bildet vedlagt viser hullet i skru-enden. Tilsvarende i den andre enden.
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Hullet vi ser der er kun ett dreiespor som brukes mens bolten produseres.
Holder fast på at denne har stått i ett glidelager. Gjetter litt på sakselenke etc. pga det er ulike radiale slitasjespor i boltens stamme. Kan forsøke å spore partnummer på jobb i morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
http://www.wbparts.com/rfq/5306-01-124-5762.html
Dersom Mfg. Part Number er det som står på bolten har vi funnet synderen. 204-31261-2 står under Mfg. Part Number og på bolten.
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Hvis "radiale slitaser" eller hva det ble kalt er disse slitasjene rundt saken så stemmer dette. Det er dessuten merkbar slitasje spesielt et sted der man kan kjenne ei ripe av noe slag rundt på bolten.
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
men jeg er sikker på at det er understell. Quote:
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Og blitt souvernir fra Geilenkirchen
![]() Velkommen til forumet forresten, BSSW! Første post var første i denne tråden så jeg ![]()
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
![]()
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeing B707 med parabolantenne... | Harald Oanes | Bilder & foto | 15 | 05-02-2013 17:59 |
Jobbe hos Ryanair som tekniker? | flyer88 | Flyteknisk forum | 5 | 21-12-2011 01:07 |
B707 og B777 til salgs.. | fokkeren | Samlerhjørnet | 6 | 01-04-2011 08:12 |
B707 styrt | sk931 | Flyforum | 12 | 24-01-2011 20:26 |
Rart vindu på B707 | VC-10 | Flyteknisk forum | 2 | 15-12-2009 12:05 |