Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 24-10-2007, 08:58   #1
espenlok
ScanFlyer Blue

espenlok's Avatar

Default Norwegian og bagasje

Heisan!

Jeg har kjøpt Norwegian-billetter til i ettermiddag uten "bagasjekvote". Nå viser det seg at jeg allikevel skal ha med bagasje.

På Norwegian sine hjemmesider står det at "Hvis du etter bestillingen er gjennomført ønsker å ha med ekstra bagasje, må dette bestilles på flyplassen ved avreise.". Men hvor på flyplassen er det jeg må gå for å bestille dette, og skal det gjøres før eller at jeg har levert bagasjen.

Jeg skal reise fra OSL dersom det har betydning.

På forhånd takk for hjelpen!
espenlok is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2007, 09:33   #2
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Default Re: Norwegian og bagasje

Quote:
Originally posted by espenlok

Heisan!

Jeg har kjøpt Norwegian-billetter til i ettermiddag uten "bagasjekvote". Nå viser det seg at jeg allikevel skal ha med bagasje.

På Norwegian sine hjemmesider står det at "Hvis du etter bestillingen er gjennomført ønsker å ha med ekstra bagasje, må dette bestilles på flyplassen ved avreise.". Men hvor på flyplassen er det jeg må gå for å bestille dette, og skal det gjøres før eller at jeg har levert bagasjen.

Jeg skal reise fra OSL dersom det har betydning.

På forhånd takk for hjelpen!
Du gjør det på billettkontoret enten før eller etter innsjekk. Sjekker du inn først, vil du få et stempel på ombordstigningskortet der det står at du må betale for å bli akseptert.
Old 24-10-2007, 13:17   #3
krølle
ScanFlyer Crusty

Fly Sas så slipper d
krølle is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2007, 13:39   #4
espenlok
ScanFlyer Blue

espenlok's Avatar

Quote:
Originally posted by krølle

Fly Sas så slipper d
Nå er allerede billetten kjøpt og betalt, så det er ikke så veldig aktuelt. Men det blir SAS hjem igjen ettersom det da passet best. Jeg synes for øvrig at det gir vesentlig mer mening å betale 25 kr til Norwegain for å få med bagasje enn å betale 50 kr til SAS for å få lov til å bestille billett (såkalt service fee).

Jeg velger til enhvert tid det selskapet som passer best når det gjelder pris og tidsskjema. Og så kan det nok hende jeg kan være villig til å betale litt ekstra for å fly Norwegian TIL Oslo, etter å ha måttet vente særdeles lenge på bagasjen der ved et par anledninger (over en time på det verste).

Takk for info fra FlightDeck for øvrig!
espenlok is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules