Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17-10-2007, 17:48   #1
VC-10
ScanFlyer Crusty

VC-10's Avatar

Default SAS og seating

Jeg pleier alltid å være kjapp og prøve å sjekke inn på nett med en gang det åpner 22 timer før avgang for å kapre ønsket plass.
Det som forundrer meg hos SK, er at når jeg går inn på seating-valg, ligger det forvalgte setet konsekvent helt bakerst i kabinen. Dette kan jeg ikke skjønne, for dette er vel de minst populære plassene.Eller er det slik at de av en eller annen grunn automatisk vil fylle opp bakfra og framover? Er dette bare et tifeldig sete som kommer opp når man åpner det aktuelle vinduet, eller er dette en plass jeg i utgangspunktet har fått tildelt?
Håper det er noen som har greie på dette som kan svare meg!

VC-10
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2007, 17:56   #2
TigerBlack
ScanFlyer ettellerannet..

TigerBlack's Avatar

Default Re: SAS og seating

Hadde jeg vist.

Når jeg er ute å reiser, blir jeg konsekvent plassert helt bakerst i flyet.. uansett om det er 4 andre ombord..

Old 17-10-2007, 18:07   #3
WF_Dude
Newcomer

Kan ha noe med at dere betaler for lite for billetten.

Kan ha noe med at dere i deres profil hos reisebestiller ikke har lagt inn et favorittsete.
WF_Dude is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2007, 18:10   #4
Bengt
ScanFlyer Silver

Bengt's Avatar

Quote:
Originally posted by VC-10

Jeg pleier alltid å være kjapp og prøve å sjekke inn på nett med en gang det åpner 22 timer før avgang for å kapre ønsket plass.
Det som forundrer meg hos SK, er at når jeg går inn på seating-valg, ligger det forvalgte setet konsekvent helt bakerst i kabinen. Dette kan jeg ikke skjønne, for dette er vel de minst populære plassene.Eller er det slik at de av en eller annen grunn automatisk vil fylle opp bakfra og framover? Er dette bare et tifeldig sete som kommer opp når man åpner det aktuelle vinduet, eller er dette en plass jeg i utgangspunktet har fått tildelt?
Håper det er noen som har greie på dette som kan svare meg!

VC-10
Jag upplevde exakt samma när jag flög till Amsrterdam med SK. Placerad längst bak och längst in (trots att det i min profil står att jag vill sitta vid gångplats). Med hjälp av online checkin kunde jag flytta mig från 28A till 8C. Det var en viss skillnad i ljudnivå på MD-planet. :wink
Old 17-10-2007, 18:36   #5
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Når jeg reiser er det som regel midtgang rad 1-5 når jeg får mail fra firmaet om bestillingen, selv om jeg har bedt om å få vindu i profilen til VIA. Fikk mail i dag om at jeg er booket på OSL-SVG fredag, og da var det visst 04A. I går fløy jeg 01F og 05C OSL-SVG-OSL. Ved innsjekk på nettet dagen før blir det vindu rad 01, men dersom billetten blir endret i siste liten for returen så ender jeg ofte med midtgang litt lenger bak.
Old 17-10-2007, 18:52   #6
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Det har nok med vekt og balansekontrollen aa gjoere. De fleste systemer er programmert til aa soerge for at paxen er spredt jevnt rundt i kabinen, saa hvis det er mange med forvalgte seter foran vil de som blir tildelt 'random' seter plassert bakover.

Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2007, 18:53   #7
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Nå vet jeg ikke så mye om hvordan det er gjort i web innsjekk, men før så ga systemet ut seter bakfra for å lettere å få balanse. På typiske 'business' ruter så sitter alle helt framme og når flyet er fortungt er det problem.
Old 17-10-2007, 19:02   #8
VC-10
ScanFlyer Crusty

VC-10's Avatar

Quote:
Originally posted by WF_Dude

Kan ha noe med at dere betaler for lite for billetten.

Kan ha noe med at dere i deres profil hos reisebestiller ikke har lagt inn et favorittsete.
Jeg skjønner jo det at jeg ikke havner foran forhenget når jeg reiser økonomi da
Har vindussete som standard i profilen, visste ikke at det gikk an å ha favorittplass - gjør det det?
Dessuten vet man vel dagen før flighten hvordan kabininndelingen blir, så det burde ikke være noe problem. Dersom det er automatikk i dette, burde det vel være slik at plassene som er nesten inni motorene på MD-80 gikk til sistemann til innsjekk, og ikke første!!!

:-) VC-10
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2007, 23:17   #9
Jetset
ScanFlyer Blue

Når jeg flyr 737 velger jeg alltid sete langt bak i kabinen.
Av en eller annen grunn skal alle sitte som sild i tønne på de første radene, mens det kan være mange ledige 3-setere bakerst i flyet. Selvom det bråker litt mer der bak, så foretrekker jeg helt klart et ledig sete ved siden av meg
istedetfor.
Jetset is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2007, 23:19   #10
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally posted by Jetset

Når jeg flyr 737 velger jeg alltid sete langt bak i kabinen.
Av en eller annen grunn skal alle sitte som sild i tønne på de første radene, mens det kan være mange ledige 3-setere bakerst i flyet. Selvom det bråker litt mer der bak, så foretrekker jeg helt klart et ledig sete ved siden av meg
istedetfor.
Eller enda bedre, gjør som meg og velg alltid nødutgang....da får man også plass til bena
Old 17-10-2007, 23:23   #11
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Men nødutgangsetene er noen mm smalere. Det samme gjelder 1. rad. Det passer dårlig for oss som ikke liker smale seter..
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules