![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg pleier alltid å være kjapp og prøve å sjekke inn på nett med en gang det åpner 22 timer før avgang for å kapre ønsket plass.
Det som forundrer meg hos SK, er at når jeg går inn på seating-valg, ligger det forvalgte setet konsekvent helt bakerst i kabinen. Dette kan jeg ikke skjønne, for dette er vel de minst populære plassene.Eller er det slik at de av en eller annen grunn automatisk vil fylle opp bakfra og framover? Er dette bare et tifeldig sete som kommer opp når man åpner det aktuelle vinduet, eller er dette en plass jeg i utgangspunktet har fått tildelt? Håper det er noen som har greie på dette som kan svare meg! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Hadde jeg vist.
Når jeg er ute å reiser, blir jeg konsekvent plassert helt bakerst i flyet.. uansett om det er 4 andre ombord..
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
Kan ha noe med at dere betaler for lite for billetten.
Kan ha noe med at dere i deres profil hos reisebestiller ikke har lagt inn et favorittsete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Når jeg reiser er det som regel midtgang rad 1-5 når jeg får mail fra firmaet om bestillingen, selv om jeg har bedt om å få vindu i profilen til VIA. Fikk mail i dag om at jeg er booket på OSL-SVG fredag, og da var det visst 04A. I går fløy jeg 01F og 05C OSL-SVG-OSL. Ved innsjekk på nettet dagen før blir det vindu rad 01, men dersom billetten blir endret i siste liten for returen så ender jeg ofte med midtgang litt lenger bak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
|
![]()
Det har nok med vekt og balansekontrollen aa gjoere. De fleste systemer er programmert til aa soerge for at paxen er spredt jevnt rundt i kabinen, saa hvis det er mange med forvalgte seter foran vil de som blir tildelt 'random' seter plassert bakover.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nå vet jeg ikke så mye om hvordan det er gjort i web innsjekk, men før så ga systemet ut seter bakfra for å lettere å få balanse. På typiske 'business' ruter så sitter alle helt framme og når flyet er fortungt er det problem.
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Har vindussete som standard i profilen, visste ikke at det gikk an å ha favorittplass - gjør det det? Dessuten vet man vel dagen før flighten hvordan kabininndelingen blir, så det burde ikke være noe problem. Dersom det er automatikk i dette, burde det vel være slik at plassene som er nesten inni motorene på MD-80 gikk til sistemann til innsjekk, og ikke første!!! :-) VC-10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Når jeg flyr 737 velger jeg alltid sete langt bak i kabinen.
Av en eller annen grunn skal alle sitte som sild i tønne på de første radene, mens det kan være mange ledige 3-setere bakerst i flyet. Selvom det bråker litt mer der bak, så foretrekker jeg helt klart et ledig sete ved siden av meg istedetfor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Men nødutgangsetene er noen mm smalere. Det samme gjelder 1. rad. Det passer dårlig for oss som ikke liker smale seter..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Seating SAS | Karasg | Småprat | 6 | 22-11-2012 23:39 |
Seating på SAS | LN-TUM | Flyforum | 5 | 16-03-2009 22:25 |
Spørsmål om seating på SAS IC | Martin | Flyforum | 23 | 08-01-2009 19:21 |