![]() |
|
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Regner med at den egentlige grunnen er at ikke Rygge ville betale det Ryanair krevde for å lande på RSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det ante meg at FR hadde et ønske om å flytte fra Torp til Rygge. Noe annet ville vært unaturlig. Iallefall når man tenker på at majoriteten av pax'en på Torp rutene har Oslo som avreisested eller destinasjon.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Det aner meg at saken kanskje ikke er akkurat slik den her blir fremlagt.
![]() Det er vel ikke uteneklig at flyplassledelsen ønsker å bruke dette som et kort for å prøve å lokke flere selskaper til Rygge. Å vise at FR var interessert er vel noe som kan vise andre at flyplassen kan være attraktiv. På den annen side er vel ikke FR akkurat drømmeselskapet nå. De ønsker vel et nettverksselskap som kunne sørge for daglig avgang til en stor lufthavn. Jeg tipper at de drømmer om at et nederlandsk selskap slår på tråden ![]()
![]() |
#6 |
N/A
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Men Ryanair er ganske spesifikk i sitt dementi:
Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Rart hvis Ryanair vil innrømme et nederlag. Her hadde de virkelig sjansen til å ta opp kampen med SAS og Norwegian, men Rygge sa nei!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
For Ryanair er det neppe et nederlag å ikke starte flyvninger på Rygge. Hvis de har vært i forhandlinger, men ikke prisen vært rett for Ryanair, så er det jo enkel sak. Ryanair har for tide 66 ukentlige avganger fra Torp, og det er jo også i og for seg i konkurranse med både Norwegian og SAS.
![]() |
#11 | |||
N/A
|
![]() Quote:
At Rygge heller ville ha Norwegian, med sitt bedre rykte, virker bare som en dårlig unnskyldning for at Rygge ikke kunne leve med betingelsene Ryanair kom med... ![]() Quote:
Quote:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Fra NRK-saken:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Ja det får en si! Tar du en titt på www.torp.no ser du at det i dag er 10 avganger fra Torp med Ryanair. Og tar du en biltur mellom Oslo og Sandefjord vil du også møte en del busser fra Torp ekspressen med Ryanair passasjerer ombord. Konkurrent til SAS og Norwegian? Ja, jeg vil si det. Og tar jeg ikke helt feil, er det snart feiring av 10 års dagen for første ryanair flyvning til og fra Torp....
![]() |
![]() |
#15 | |
N/A
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Ja er ikke det i november?
De har hatt en fin utvikling på TRF men har en følelse at de har stanget litt i taket når det gjelder vekst på TRF nå den siste tiden. Noen ruter går vel heller ikke spesielt bra? Jeg har sagt før og sier igjen; de bør begynne å se det betydelige markedet som ligger i å fly nordmenn til Syden. Der kan de levere et meget bra og konkurransedyktig alternativ. F eks til ALC og AGP i første omgang. De misset jo også markedet som lå i å fly til Polen. Der forsynte jo DY og etterhvert Wizz seg. Jeg tror de bommet litt med å starte Bremen m. flere. Man kan si hva man vil, men det er et begrenset norsk marked dit, og det samme gjelder antallet tyskere som vil til Norge derfra.
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Den 18.oktober havde FR total 1420 afgaaende pax fra Sandefjord Det er øhhhhhhhhhhh mange synes jeg Hilsen ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Om jeg får tid, så kanskje jeg skal scanne inn litt gamle bilder fra den dagen. Min eneste "close-encounter" med MOL. hehe Husker han kalte Audun Tjomsland (dengang informasjonssjef i Braathens SAFE) sine dårlig sjulte antydninger ommat lavprisselskaper som Ryanair var utrygge som "RUBBISH!" til en fremmøtt journalist. Klassisk O'Leary (husker ikke om det var "f***n rubbish" han sa...) Legg merke til "knallprisen" som Ryanair introduserte ruten med.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Står det NOK 990,- ? Torp/London ??
Sist jeg var i London derfra betalte jeg ca. 740,- t/r for to voksne. Ja vi har mye å takke Ryanair for. :-p |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Og forrige turen vår, betalte vi 2 kroner tur retur pr. person til London, skatter inkludert.
Neste tur til London er booket (kun en vei), og den måtte jeg betale hele 89 kroner for, inkludert skatt. ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rygge; Tidligere direktør tar bladet fra munnen - Takket opprinnelig nei til Ryanair | Herlov | Flyforum | 2 | 01-09-2010 08:58 |
Første Ryanair på Rygge + en til. | Wig-wag | Bilder & foto | 3 | 21-07-2009 12:51 |
Nytt nei til nattflyvninger på Rygge. | Airbus 330 | Flyforum | 10 | 28-11-2007 00:39 |
Ryanair til Rygge? | imm | Flyforum | 12 | 14-05-2007 22:13 |
Ryanair ikke til Rygge | Tertit54 | Flyforum | 25 | 22-07-2006 21:25 |