![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]()
http://www.nettavisen.no/verden/article1383071.ece
Ser ut som om det er SU-BOY såvidt jeg kan se av bildet. Er isåfall en MD-83 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
Join Date: Nov 2004
Posts: 23
|
![]()
Jovisst, SU-BOY är den enda MD-83 bolaget har kvar. Allting annat har kraschat förut... Norsk kapten på planet, påstås det för övrigt. Mera här:
http://www.md80.net/yabbse/index.php?topic=3920.0 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,408
|
![]()
Ingen tegn til brann saavidt jeg kan se, men det var nok et gedigent gnistregn ....
Her er foroevrig noen av crewet - skipper'n ser ut som han kan vaere nordisk, ja .. Bilde fra en tyrkisk avis ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]() Quote:
Aftpoftn har også, som god norsk avis, kapteinens nasjonalitet som hovedsak: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2044226.ece |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Fint at det gikk så bra. "Erik" er en bra mann.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,593
|
![]()
Vi liker Erik. God mann å ha når hjulene ikke kommer ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,565
|
![]()
Ser ut til å ha vært en landing uten flaps og slats.
Sier litt om designen dette her i tillegg til pilotskill. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]() Quote:
Og hmm, noen må da finne ut snart vel hvem "Erik" er vel? ![]() Godt gjort uansett!
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]()
Aj fan, han der kjenner jeg jo!!! Ikke hørt fra ham siden i fjor og lurte hvor han var.
Meget dyktig, vært kaptein på bl.a B-727 (lead-sled) og MD-80 i mange år. Definitivt en av de flygere jeg ville ønsket å ha foran "when the shit hits the fan". ![]() Edit: Han bor til vanlig på andre siden av dammen.
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,408
|
![]()
Er dette samme Erik som var MD80-kaptein i Vanguard? Snakket med ham et par ganger, men rakk aldri aa moete ham foer vi gikk dundas ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]()
Husker ikke navn på selskap, det var visst engang noe MD til/fra Canada(?) eller ihvertfall nordlig område.
Har bare fått bruddstykker gjennom årene, slik man vanligvis spør etter kjente via andre kjente.
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,408
|
![]()
Vi floey til Buffalo - det er jo veldig naerme ...
![]() Det siste jeg hoerte fra 'min' Erik, var at han fikk seg jobb i indonesia etter Vanguard .. dette var paa hoestparten 2002. Skulle du hoere fra ham, og det skulle vaere samme mann, faar du hilse! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,565
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Ole Bjørn Jensen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]()
Hehe, 'dundas er vel helt gangbart som forkortelse for ad undas!
MOW, tror den jeg tenkte på må ha vært litt senere enn din Vanguard. Får ham sikkert i tale om ikke så lenge. Ettersom flaps (evt slats) ikke var utfelt, kan muligens de også vært del av det "uspesifiserte tekniske problem" nevnt her. I så fall var det j***a godt gjort å komme fra landingen med flyet i ett stykke.
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,118
|
![]()
Jeg bet meg merke i denne:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2006
Posts: 540
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]()
For ordens skyld – hvis jeg ikke husker mye feil skal navnet være med i: Eirik.
![]() Traff ham på et annet flyforum for endel år siden og har fått høre mange interessante historier om f.eks hvordan takle B-727-100 i ørkenomgivelser... Hm. Det står jo at pax fortalte at strømmen forsvant. FBU4EVER: Er ikke flap/slat elektrisk operert på MD-80? Sånn ca hvor mye høyere hastighet må den ha for ”clean” landing?
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,408
|
![]()
Eirik stemmer og dette er samme mann som floey for Vanguard. Verden er stor ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Heisatur til Istanbul og Athen med Aegean. Booket. Er noen med? | fluxie | Reiseforum | 5 | 06-08-2015 10:38 |
Hva er det beste med Turiksh' CIP lounge i Istanbul? | robertaas | Småprat | 7 | 30-04-2015 12:13 |
Turkish med verdens lengste passasjerrute (Istanbul-Sydney) | LN-MOW | Flyforum | 8 | 07-07-2013 02:40 |
Istanbul-tråden (Hvor i Istanbul bør man bo?) | robertaas | Reiseforum | 18 | 05-10-2012 09:21 |
Oslo-Stockholm-Istanbul-Izmir-Istanbul-London-Oslo | FlightDeck | TripReports | 24 | 13-10-2009 15:26 |