![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
|
![]()
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article379450.ece
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article378953.ece Hadde ikke vært så dumt å kjøpe Norwegian-aksjer tidlig i forrige uke nei. Møtte jo Kjos og co på vei til køben 6.okt på et Sterling fly... Edit: Ny rute til Montpellier fra osl...
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
Jeg har akkurat sett på pressekonferansen. Dette er fryktelig spennende!
Det syns i hvert fall jeg. ![]() 12 daglige avganger OSL-CPH, det var voldsomt! Og det skal flys av både NB og DY. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
ja akkurat ja.......
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 291
|
![]()
Får SAS et problem?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
|
![]() Quote:
NB bossen har udtalt at man gerne vil lave interlining med andre selskaber også udenfor Europa. Vil dette også gælde for DY, i givet fald begynder jeg at se en trussel for SK på lowservice segmentet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,782
|
![]() Quote:
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
37 destinasjoner og 120 ruter 23 B737 Lenge siden SAS har måtte forholde seg til en så stor konkurrent på norske/danske markedet. Forøvrig øker Norwegian antall timer flyene er i bruk med 1,5 timer pr fly i følge Kjos på pressekonferansen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
til sammenligning har SAS Braathens 440 avganger DAGLIG! jeg blir ikke imponert av 1000 ukentlige.
Men, NB/DY er en ikke ubetydelig aktør. For SAS Braathens er det nok heller en fordel enn en utfordring at de de nå samarbeider. Det blir én konkurrent mindre, og de holder selskaper som f.eks. easyJet ute av Danmark/Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
Men med økning i antall fly hos Norwegian og en økning på 1,5 timer flytid pr fly går dette i rett retning. Norwegian kommer til å fly ruter daglig ut fra København i følge pressekonferansen. Men som CK poengterer så er SASBraathens størst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
NB+DY er er smrt trekk av selskapene. Det setter press på SAS-konsernet, og burde skremme vannet av de andre LCC'ene i Skandinavia. BRA!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,430
|
![]()
Er det slik at vi utenfor Norwegian og Sterling synes dette høres fornuftig ut og de innenfor (BEF) ikke er så happy?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,430
|
![]()
M.a.o det er oss bedrevitere langt utenfor selskapene som vet best...igjen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
What else is new?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
For meg er det mest spennende hvordan man løser det i forhold til handling.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
![]() Formoder der er tale om andre ruter end OSL - nogen der kan oplyse hvad der helt konkret blev sagt på pressekonference angående dette emne??? På forhånd tak...
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
På pressekonferansen (som du forøvrig kan se på internett når det passer deg - www.sterling.dk) nevnes det at Norwegian vil fly om morgenen ned til CPH, og deretter ut i Europa, for så å fly tilbake til CPH-OSL på kvelden.
Sjekk internett-versjonen. Sterling har lagt ut hele konferansen med slides, video og mye mer... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Trafikktall mai 2010: Flere flyr med Cimber Sterling | FlightDeck | Flyforum | 4 | 10-06-2010 12:13 |
Eni og StatoilHydro flyr sammen | Twin Otter | Flyforum | 0 | 07-07-2008 12:45 |
Kongeparet flyr Sterling | pmb | Flyforum | 15 | 05-04-2006 21:48 |
Sterling flyr Norshuttle | Tu-154 | Flyforum | 3 | 24-02-2006 18:19 |
Sterling flyr høyere | sail4fun | Flyforum | 4 | 09-09-2005 17:53 |