![]() |
|
![]() |
#1 |
Ops Manager
|
![]()
Nå begynner jeg å bli rimelig lei alt tullet på OSL mellom Proffice og NP, tro det eller ei.. Så frister å se etter noe annet må jeg si.
Ser Widerøe nå søker etter stuere på Torp og vurderer å søke. Så til dere som er stuere på Torp, hvordan er forholdene hos dere? Ser dere i hovedsak søker etter vikarer, hvor mye er det mulig å få jobbe som vikar. jeg er nå i full stilling hos NP, så er ganske avhengig av en fast inntekt ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bare fått høre av en annen i SGS på OSL som kjenner en som byttet over til TRF at det er helt jævlig.
Mulig det har endret seg siden da, men uansett var det sånn at de ikke fikk lov til å sitte selv om det ikke var noe å gjøre, samt bare 2 stk i buken på Ryanair uten slides.. Og at folk stort sett ikke holdt ut så lenge.. Men kanskje noen her med hands-on erfaring..? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
KennethGS er den rette til å svare på dette. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
2 stuere i buke på Ryanair er riktig. Snutid på 25 minutter, og stort sett mye folk ombord. De jobber hardt og godt. Jeg tror de fleste stuere på Torp trives godt.
Men KennetGS og kanskje andre, har mer å si om åssen det er å være stuer på Torp.
![]() |
#5 | |||||
N/A
|
![]() Quote:
![]() Quote:
Vi har hatt 18 år gamle jenter her som vikarer som har klart det, så det er ikke så vanskelig som noen skal ha det til... At folk ikke holder ut lenge er vel også en overdrivelse. Det er svært liten rotasjon på fulle stillinger, lite rotasjon på deltidsstillinger, og noe rotasjon blant vikarer. Quote:
Quote:
Quote:
Ikke alle ledige vakter er planlagt, og som skiftleder ringer man jo først de man vet tar vakter, enten de er på 3 eller 10 timer. Kan jo ikke på noen måte garantere at en vikar har mulighet til å jobbe fullt året rundt, men en vikar med arbeidslyst, som ikke har behov for å dra på byen hver eneste helg, og som gidder å ta telefonen, burde kunne oppnå en årslønn man kan leve av/med... |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vi er 2 stuere i buken på FR her på Karmøy også, og to som tar i mot på utsiden når vi losser, på lasting er det en på utsiden som hiver på båndet. Og to stuere inne i buken er nok. En eventuell tredje person får bidratt med minimalt uansett...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Noen som har mindre enn 9 års erfaring fra TRF som kan kommentere dette? Er vel en kjent sak at de med lengst fartstid har de beste dealene, eller de som gjør minst.. eller gjelder dette bare for OSL,hehe
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Skrev bare det jeg har hørt, og jo, vet jo at det må taes med en klype salt. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Escaping the blue box
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Ops Manager
|
![]() Quote:
Er nok ikke noe fare for oss som kommer fra NP ![]() Så vurderer sterkt å søke på TRF nå, før fristen snart går ut ![]()
![]() |
![]() |
#11 | ||
N/A
|
![]() Quote:
Quote:
Hvor mange bevegelser man har om dagen? Pr. stuer da eller? Iløpet av en full dag så har en stuer her mellom 14 og 20 bevegelser (7-10 turnarounds om du vil). Hvor mange har en SGS-stuer på OSL? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ikke uvanlig at en SGS stuer har 10-15 snuinger på en vakt, med mye baggasje og frakt. Men det finnes gode dager med mindre også. Men det virker ikke som at SGS stuerne på OSL klager, ukjent for meg iallefall. Har hørt mer syting fra tidligere BU folk i andre handlingselskaper som savner tiden på Fornebu der de kunne henge på Statoil stasjonen utenfor flyplassen og kjøpe Cola og pølse istedet for å jobbe.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Ops Manager
|
![]() Quote:
Noen som vet hvor langt tid ca det kan ta før man har mulighet til å få noe mer enn vikar stilling? jeg har jo å de fleste utsjekker fra OSL. kommer vel kanskje an på hvor interessert man er regner jeg med..
![]() |
![]() |
#15 |
Escaping the blue box
|
![]()
For å svare på spørsmålet mitt -en SGS-stuer på OSL har ca 13-15 bevegelser på et normalt skift. NOen ganger mer, noen ganger mindre. En gang iblant en Fokker eller ATR, men stort sett 737 og opp, som regel med en blanding av frakt og bag.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Stuere får altfor godt betalt | Dag Viking | Småprat | 7 | 18-06-2013 22:52 |
CRJ preview - gled dere stuere! | LN-MOW | Flyforum | 8 | 25-11-2008 12:47 |
Litt OT: Noen av dere stuere på forumet som har opplevd dette? | LN-AØR | Flyforum | 13 | 02-11-2008 00:11 |
To stuere å en taxisjåfør på vfr tur | Vede | Bilder & foto | 13 | 06-10-2007 22:08 |
Flyjobb: WF søker stuere på BGO | CK | Flyforum | 26 | 16-02-2005 11:06 |