![]() |
|
![]() |
#1 |
TurbopropFlyer
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen
Posts: 545
|
![]()
Fra Desember av vil DAT starte fraktrute mellom BGO og OSL (en rundtur daglig)
Med en gang jeg leste dette var jeg litt kritisk til om det kan være penger å tjene på dette. Men DAT har jo erfaring med å fly cargo i de små flyene sine så kansje de vet hva de gjør. Hva tror dere? http://www.boarding.no/art.asp?id=14184
__________________
[url=http://www.ringlogistics.no/]Ring Logistics[/url] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
De har jo en frakter som er på OSL ganske ofte. Noe rute har jeg ikke sett så jeg vet ikke hvor ofte den fly og hvor den skal. Den står stille ganske lenge så de vil kanskje utnytte denne tiden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,908
|
![]()
Men DAT har jo erfaring med å fly cargo i de "små" flyene sine så kansje de vet hva de gjør.
Ikke for å være pirkat, men en ATR er ikke noe småfly......(over 5700 kg/12500 lbs) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
En TwinOtter er no under 5700kg, men jeg vil ikke akkurat kalle det noe småfly heller..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
Alt som ikke har jetmotor er småfly!
![]() Satt litt på spissen men for meg er alt mindre en F70 for småfly og regne. Det finns vel ikke noe klar definisjon på småfly? Men det er godt plass ombord denne frakteren jeg skal inrømme det. Jeg satt bare og lurte på om de kan utnytte al denne plassen. En ATR med 46 pax, 1 tonn post og en haug med bagasje er nesten for tung. Uten seter ombord får man plass til mye mer men mann får kanskje ikke brukt al plassen allikevel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,908
|
![]()
Jeg er enig i det Speedbird, og synes heller ikke twin otter er noe lite fly. Desverre er definisjonen på stort og lite fly slik i FAR/AIM. Kunne godt ha vert en mellomting.......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
I stedet for 5700kg grensen, så foretekker jeg 2000kg grensen.
Men også der har man litt tvil, f. eks. en P68 kan jo stilles under 2tonn, og faktisk så kan Diamond Jet også under den grensen! ![]() - dette er jo ikke akkurat ett småfly.. ![]() Vanskelig å gå på vekt i grunn.. ..jeg synes det er enklere å gå på dimensjonen på flyet. F. eks. alt med mindre enn 10m vingespenn er småfly. Opp til 25m er medium, opp til 50 stort og 50+ er jævlig stort! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,908
|
![]()
Fly blir lettere & lettere, men det er sikkert bra for landingsavgifter og ha fly under 5,7
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ukjent selskap vil åpne Florø-Oslo/Bergen - DAT vil tilbake | OY-CIR | Flyforum | 21 | 15-06-2016 18:07 |
24/10 DAT ATR 42-500 OY-RUO med Sparrow Aviation-titlar & logo. | AndersNilsson | Bilder & foto | 2 | 28-10-2015 22:33 |
DAT med interline-avtale med SAS på Stord-Oslo | Hagen | Flyforum | 4 | 15-01-2015 21:31 |
Cimber ATR til DAT | Trdfly | Flyforum | 2 | 29-08-2012 18:06 |
3 dager med Oslo-Bergen-Oslo | EB | TripReports | 8 | 28-03-2008 17:31 |