![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,609
|
![]()
Denne gangen gikk det heldigvis bra ...
http://www.team4news.com/Global/story.asp?S=2598166 AA begynner aa faa en del paa samvittigheten ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,283
|
![]() Quote:
Det var jo lovlig tidlig og det... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,428
|
![]()
Noen som finner bilde av dette?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Metar fra den tiden:
KDEN 211727Z 31010KT 1/16SM R35L/3000VP6000FT FZFG OVC001 M03/M04 A3014 RMK AO2 TWR VIS 1/4 Rimelig dårlig sikt ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Enda en "ripe i lakken" for AA. Det har jo ikke gått mange ukene siden ulykken i Little Rock heller (også MD-80).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,609
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Himmel... Det skulle stå "årene" og ikke "ukene"...........
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,428
|
![]()
Men... Ingen bilder av fuglen i landingslysene???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,609
|
![]()
Nei, ingen bilder. Men NTSB har laget en preliminaer rapport ...
http://www.ntsb.gov/ntsb/brief.asp?ev_id=20041122X01849&key=1 Kom ogsaa over en eldre, relevant rapport ... AA's cockpitprosedyrer kan tydeligvis forbedres .. http://www.ntsb.gov/Pressrel/1996/961114.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 977
|
![]()
Nok ett godt ekesmpel på at stabelized approach konseptet (1000ft og 500ft etc) faktisk er smart!
Å ikke ha GS før i 500-600 føtter tør jeg driste meg til å kalle piss poor airmanship! CRM i denne saken her må vel ha brutt sammen på ett tidlig stadie. (Ikke for at kollegaen i Denver akkurat har gjort noen strålende jobb heller.....) ![]()
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,609
|
![]()
.. og siden vi er inne paa AA ... her er en rapport fra da de landet paa en taxiway i SEA ...
http://www.ntsb.gov/ntsb/brief.asp?ev_id=20030327X00405&key=1 Southwest gjorde nesten det samme .. de saa X'en ... http://www.ntsb.gov/ntsb/brief.asp?ev_id=20040311X00316&key=1 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
RNOAF Herkules landet for tidlig. | Vede | Småprat | 0 | 29-10-2013 20:40 |
DY i morgen tidlig | Novair | Register- og ATC-Forum | 2 | 26-03-2010 22:10 |
Tidlig krøkes... | Blubird | Bilder & foto | 1 | 14-02-2009 16:20 |
Flyr for tidlig | Concorde | Flyforum | 6 | 12-03-2008 00:09 |
NY imorgen tidlig!!! | Concorde | Flyforum | 0 | 21-10-2004 12:25 |