![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 977
|
![]()
>>> ENDU (BARDUFOSS) <<<
METAR 221620Z 00000KT 9999 FEW040 M22/M25 Q1003 Noen som slår den eller?? ![]() 5.5 km på planker i skogen ble en fin, men kaldt tur midt på "dagen" i dag!
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 166
|
![]()
Hvorfor ikke bare skrive hvor kaldt det var i en språkdrakt som alle forstår? Bare nerder og bransjefolk som skjønner dette her.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
.. er ikke dette det ultimate forumet for de to grupper ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 977
|
![]()
Ville tro at "22" med en "M" foran kanskje var leslig for dødlige også, eller forventer jeg for mye her?
![]()
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
|
![]() Quote:
Opfordring: Hvis der er noget du ikke forstår - prøv at gøre en indsats for at lære det - det værste der kan ske, er at du bli'r klogere! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 333
|
![]() Hvorfor skal man lære dette? Bare tull! En enkel måte å gjøre det på er å f. eks skrive -23…. Eller Minus 23…. Er det så fordømt vanskelig? M609… gled deg… det blir kaldere…. Det der er å betrakte som mildvær der oppe….. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 977
|
![]()
Jeg har bodd her i 2 1/2 år nå, så det er jeg smertelig klar over!
![]()
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,844
|
![]()
og i følge P4 i morrest så hadde det visstnok vært -35 av grader på vidda i løpet helga da, så noen plasser er det svinkaldt men siden dem ikke har flyplass der så blir det dårlig med metar derfra da
![]()
__________________
===================== Mine Bilder på Airpics.com Mine Bilder på Jetphotos.net Mine Bilder på Airliners.net ===================== Upcoming: |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 333
|
![]() -30 i Indre Finnmark nå! DET begynner å bli kjølig... i helgen var gradestokken nedi -36..... Huttetu..... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,283
|
![]()
Her var det -1 i sted. Holdt på å fryse balla av meg!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() Quote:
![]() Men siden det ikke lages noe metar for Vallset kan jeg opplyse om at det var -19 for noen dager siden... eller 19 kaldegrader for de som liker å få det på det språket. Akkurat nå er det varmt ute, -5. Hilsen, Laurenz P.S Jack det er på tide du kommer ut av god stolen, vi må ta en kaffe snart! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
Vinteren er kommet til California også, men som alltid levandes:
KOAK 222153Z 22003KT 10SM FEW250 16/M03 A3001 RMK AO2 SLP162 T01561028 Remarks AO2= nedbørsmåler med evnen til å måle forskjell på flytende og fryst nedbør SLP= Sea level pressure i QNH (1016,2) T01561028= Temp: 15.6/M2.8 Flere koder som de "kule" eller andre businessfolk måtte lure på? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 333
|
![]() En del kaffekopper burde vi snart klare å få i oss…. Og jeg kan gjerne løfte baken fra godstolen min og flytte den til en annen god stol…. Jeg skal til og med pugge dem nerdete kodene dere snakker om… ![]() ![]() Har ingen metar for indre Finnmark i dag… men kan opplyse verden om at i Gamlebyen i Oslo er det pluss 1….. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Temperatur: -1,2 °C Vindstyrke: 2,5 m/s (svak vind)
(EUREF89) 10° 38' 57,0" E H.o.h.: 347 m Relativ fuktighet: 66,6% Vindretning: 330° (NNV) Tid: 13:14:47 (+0100) Dato: 2004-11-23 Trykk (havnivå): 1020,2 hPa Vindkast: 4,2 m/s |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Idylliske Ytrebygda
Posts: 1,074
|
![]()
Bare et par på minus siden i Bergen i dag, men jeg har svømt i sjøen i dag! Dog med survival suit, men den var langt fra tett, så det ble vått og forfriskende. :hoho :hoho
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,480
|
![]()
och Monaco är inte ens i närheten med sina 8 plusgrader.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,330
|
![]()
Er usikker på temperaturen her i Chiang Mai, men det er i alle fall langt fra minusgrader
![]()
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mørkt og kaldt | ENGM 911 | Bilder & foto | 16 | 20-01-2013 15:42 |
Kaldt på Hell, ja! | atck | Bilder & foto | 10 | 08-01-2010 17:01 |
Kaldt | LN-KEH | Bilder & foto | 0 | 11-02-2009 02:53 |
Kaldt ombord ! | SQ 777 | Flyforum | 17 | 31-03-2008 12:50 |
Kaldt! | M609 | Flyforum | 11 | 04-03-2006 02:32 |