![]() |
|
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Ikke dårlig. Håper dette er en strategi som viser seg å være lønnsom...
Grattis ![]()
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
Location: Oslo
Posts: 4,822
|
![]()
Det viser at DY sin stategi med satsing på Rygge ble en suksess, men hvor lenge vil de andre aktørene sitte på gjerdet å se at DY tar flere og flere til seg
![]() Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
23 000 er mange billetter, men husk at 15 000 av disse ble solgt de fire første dagene.
8000 billetter har blitt solgt de tre siste ukene og dermed har salget flatet noe ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Det er et bra forhåndssalg. Det er lenge til februar/mars, og det er vel ennå en stund til folk begynner å planlegge sommerferien. Etter jul vil nok vi få en ny opptur i salget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 244
|
![]() Quote:
Men supert med bra salg fra Rygge! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Og om det er 23.000 reiser som har flyttet fra OSL så er man vel like langt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]()
Hører rykter ute i den store pilotverdenen om at det ligger an til FlyNordic-base på Rygge, og ikke DY. Noen andre som har hørt noe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
Location: Oslo
Posts: 4,822
|
![]() Quote:
Nei, hvis belegget PAX er like stort for Kjos på OSL og Rygge gir tillegg pax Jeg har ingen aning, det ville være høl i huet av Kjos å gjøre dette, hvis det som PA-Viking sier - da tror jeg Kjos hadde gjort noe med det som strakstiltak. Vi som venter for de da, om Kjos er dum eller dristig. Jan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,739
|
![]()
Det er nok lurt å vente litt før man erklærer dette for en suksess. Jeg vil tro at en god del av billettene er kjøpt "i begeistringens navn" fordi DY satser så tungt på Rygge og fordi det blir såpass med siviltrafikk derfra. Jeg antar at man bør vente noen måneder før tendensen evt. bekreftes. Men om den gjør det, er jo det hyggelig for driverne - og brukerne!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2006
Location: Rygge
Posts: 428
|
![]()
Blir det flynordic eller Norwegian som skal opperere her??
__________________
the dreamer ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,377
|
![]()
Det synes aa herske litt uklarhet om det ... og det kan virke som det ikke er helt avklart, skal man doemme etter kommentarer her paa forumet... Vi faar vente og se ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]() Quote:
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,114
|
![]()
Norwegian vokser fort og det begynner å bli trangt på Gardermoen. Dermed kunne OSL bli et hinder som hemmet videre vekst hos Norwegian. Ved å bruke Rygge i tillegg til Gardermoen vil Norwegian ha god plass å vokse på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
Location: Oslo
Posts: 4,822
|
![]() Quote:
- Men uansett - lykke til med Rygge flyplass - enten eller ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
|
![]() Quote:
Selv har han gått ganske høyt på banen og sagt at SAS' største tabbe dette århundret var å kjøpe Braathens med alle de konflikter det har medført. Selv om det er store foskjeller mellom SAS/Brathens og Norwegian/FlyNordic scenariene er det allikevel flere like problemstillinger. Hva er visten med å ha to like flyselskap med (etter hvert) samme flytyper som også opererer innenfor samme marked, hvis FlyNordic starter base på RYG? Og hvis de velger å beholde disse som to separate flyselskaper: Hvordan har de tenkt å forvalte dette? Hva med kostnadsnivåer, kollektivavtaler, pilotrekruttering, ressursfordeling, rutefordeling, kostnadsfordeling og internkonkuranse? Vil han spille de to selskapene mot hverandre i pressede situasjoner, slik SAS valgte å gjøre med SAS og Braathens, eller vil han klare å finne en stabil sameksistens mellom de to selskapene hvor ikke selskapene spises opp innenfra?
__________________
. Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...-o-O-o-
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,367
|
![]()
Det er en hårfin balanse her. Å satse voldsomt er bra, men å satse litt mer enn voldsomt kan være katastrofalt. Det ligger feller der, som f eks FlyNordic kan være.
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 77
|
![]()
Rygge er og forblir en suksess! Norwegian er den største vinner
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
50.000 billetter til 329 kr. | FlightDeck | Reiseforum | 3 | 07-10-2009 09:11 |
SAS har solgt billetter for 100 mill! | TCAS | Flyforum | 10 | 17-03-2009 00:17 |
20.000 billetter til 249,- | FlightDeck | Reiseforum | 1 | 17-02-2009 00:16 |
Sterling og de 100.000 billetter til 20 kr. | PP | Flyforum | 1 | 01-12-2005 23:27 |
Norwegian solgte ca. 10.000 billetter på 1 time | DY | Flyforum | 4 | 03-09-2005 22:59 |