![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Widerøe-dugnad for å redde høstferien
Widerøe har satt i sving en storoffensiv for å redde høstferien til flere hundre mennesker på Østlandet til helgen. Fordi selskapets Q400-fly fortsatt står på bakken, sto nesten 400 mennesker i fare for å miste flytilbudet sitt i ferien, men med dugnadsånd og innleie skal alle komme seg av gårde på feire. Mens Q400-flyene har stått på bakken for utskiftning av understellsdeler har Widerøe satt inn mindre fly for å erstatte dem, og booket om passasjerer til andre flyselskaper som ikke fikk plass på de mindre Widerøe-maskinene. - Dette har vært en grei løsning fram til nå, men på grunn av høstferien er all kapasitet sprengt, forteller informasjonsdirektør Richard Kongsteien i Widerøe. – 400 passasjerer sto i fare for ikke å komme seg av gårde, og vi måtte ta grep. Med ekte dugnadsånd har nå ansatte og ledere i Widerøe stått på for å redde ferien for østlendingene. – Vi vil fly en god del dobbeltruter mellom København og Torp og Trondheim fra torsdag og gjennom helgen. Det betyr at flyet drar tilbake og henter de som ikke fikk på plass på første tur. I tillegg setter vi opp noen ekstraruter på kveldstid, samt at vi har leid inn et 100-seters fly hele helgen, forteller Kongsteien. - Takket være en fantastisk innsats fra ansatte både på bakken og i luften skal vi klare å få alle ut på ferie og hjem igjen, lover Kongsteien. De passasjerene som blir berørt av ombookinger og nye avganger vil så langt det er mulig bli kontaktet av Widerøe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Veldig bra av Widerøe! Men jeg ble veldig nysgjerrig på hvilket 100-seters fly man har leid inn for å ta toppene...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg er på kurs denne uken og er like spent, men tipper en Fokker 100
![]() Egil Edit: Satan svetho, der slo du meg med noen sekunder, men jeg gjettet rett da!! Men Blueline? Hvem er det?
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |