![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Pakistans Airblue sier under rutekonferansen World Routes Development Forum i Stockholm at både CPH og OSL står på selskapets liste over nye destinasjoner. Airblue håper å kunne starte flygninger fra Pakistan fra juni 2008. I dag flyr selskapet innenriks i Pakistan, samt til Dubai og Manchester med A320.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]()
Kilde?
![]()
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Fantastisk kreativt navn og livery har dem, ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Har vært opp tidligere, men jeg trodde ruten var planlagt til ankomsten av 330 maskiner.
http://forum.flyprat.no/read.php?TID=21257
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,516
|
![]()
ja, dette ble diskutert for en stund siden. Prisbevisste pakistanere er helt klare for et alternativ til PIA ..
![]() http://forum.flyprat.no/read.php?TID=21257 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
Kan en Airbus 320 klare å fly hele veien til pakistan ??
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]() Quote:
Etter det jeg har funnet av info, så ser det ut som om det lengste en A320 klarer er rett i overkant av 3000nm, og da blir faktisk Pakistan litt i lengste laget |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,516
|
![]()
Nei, det blir litt droeyt. Da hjelper man till med en prosess som kalles 'fuelstopp' som selskapet med stort hell allerede har innfpert mellom Storbrittania og Pakistan ..
![]() Det er grunn til aa tro at man vil velge en lignende prosedyre paa en eventuell Skandinavia-rotasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]() Quote:
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2010
Posts: 69
|
![]()
Vet noen om hvorfor det ikke har skjedd noe mer med AirBlue?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2009
Location: BGO
Posts: 441
|
![]()
De har ikke fått noen 330 hvertfall. Ser ikke helt for meg at starter opp en rute til skandinavia med det første. Men såklart, jeg har ikke peiling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Ja. Airblue har, iflølge wikipedia som ble oppdatert 8. mai, ingen bestillinger inne på a330.
Last edited by LN-AØR; 10-05-2010 at 10:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,279
|
![]()
Var det ikke tyske Blue Wings som skulle fly for Airblue? Mener å huske at det sto 3-4 A332'ere i Tyskland som aldri kom i luften.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
er ikke det bedre å ikke la AirBlue å starte til oslo.. og lar Norwegian starter ruter til Pakistan med Boeing 787 i framtida??
![]()
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2005
Location: Bergen
Posts: 711
|
![]()
Greia er vel at det helt sikkert er marked for en lavpris-rute et par ganger i uken. PIA har godt av konkurranse etter mange års monopol på ruten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
Eg mener at hvis det kommer en til selskap til Oslo fra Pakistan, så har Norwegian ikke noe sjangs å bli den tredje aktør til rute til Pakistan.... derfor mente eg at det bør spares til Norwegian... dersom Bjørn Kjos e intressert. Fordelen blir jo at pakistaner som bor i andre byer kan bruke Norwegian som gjennomgangsflyging til Pakistan via Oslo.
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2010
Posts: 69
|
![]()
Det er alltid bra med konkurranse, husker SweFly startet med flyinger til Pakistan og tok 2/3 av hva PIA tok og det tok ikke langt tid før de satte ned prisene sine, og når SweFly la ned så satte de prisene opp med det samme.
PIA har monopol på direkte flyingene fra skandinavia og med Airblue så blir det litt andre baller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Airbus A 320 Neo mellom OSL-CPH - eller CPH-OSL | ATC-flyradar | Småprat | 17 | 25-04-2017 20:21 |
BGO-OSL-BCN-OSL-BGO-OSL-BCN-OSL-BGO-CPH-GVA-CPH-BGO-CPH-GVA-CPH-BGO-SVG-CPH-EWR-YHZ | 737-405 | TripReports | 32 | 16-12-2014 01:13 |
OSL-CPH-POZ-MUC-OSL-CPH-VNO-CPH-OSL (2011) | SeatBelt | TripReports | 27 | 01-11-2011 20:46 |
OSL-CPH-IAD-SXM-SAB-SXM-CLT-ORD-SEA-CPH-OSL (Christmas Table '09) | Speedbird | TripReports | 90 | 20-02-2009 21:34 |
AirBlue To Scandinavia For Further Western Expansion | pakboy | Flyforum | 3 | 26-05-2008 08:09 |