Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-09-2007, 17:52   #1
Bll spotter
ScanFlyer Gold
 
Bll spotter's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kolding
Posts: 1,288
Default Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum



http://borsen.dk/rejser/nyhed/116917/

Bll spotter is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2007, 15:46   #2
PP
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
Default Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Fra cph.dk:

Københavns Lufthavn i kamp for nye ruter
__________________
Kommende flyvninger:
--------------------

PP is online now   Reply With Quote
Old 25-09-2007, 19:00   #3
Farmer
ScanFlyer Crusty
 
Farmer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
Default Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Og hva gjør våre venner fra OSL ?
Jeg vil tro at også de stiller med en stor delegasjon med tanke på å få inn flere spennende selskap og destinasjoner ? Eller ?
__________________
Upcoming flights:

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2007, 19:10   #4
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Quote:
Originally posted by Farmer

Og hva gjør våre venner fra OSL ?
Jeg vil tro at også de stiller med en stor delegasjon med tanke på å få inn flere spennende selskap og destinasjoner ? Eller ?
Vi stiller med Jens'ern og tavngskvoter, vel.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2007, 22:03   #5
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
Default Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Er litt redd for det, ja. Er OSL i det hele tatt på plass, og ikke minst har de en offensiv holdning her, eller er det litt for mye av at de venter på at flyselskapene skal komme løpende til dem og be om å få fly til Oslo? Er det en holdning som er litt for fremtredende hos OSL? CPH virker i hvert fall veldig offensive og det har jo betalt seg for dem tidligere.
__________________
Neste flyvning:
01.02.2025: OSL-LHR (SK)
04.02.2025: LHR-OSL (SK)
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2007, 22:16   #6
Bll spotter
ScanFlyer Gold
 
Bll spotter's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kolding
Posts: 1,288
Default Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Quote:
Originally posted by litt-amatør

Er litt redd for det, ja. Er OSL i det hele tatt på plass,
Deltagerne kan ses her.

http://www.worldroutesstockholm.com/attending/airport-delegates/airport-list.php#StandardAirports
Bll spotter is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2007, 22:25   #7
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Hallo? OSL øker mer enn nok som det er, de trenger søren ikke noen nye ruter!!!!!
Hvor trangt skal det egentlig bli på den fine flyplassen som ligger på feil sted?
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2007, 22:41   #8
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Stockholm er riktig sted å holde Routes 2007, det forstår en spesielt etter å ha lest "Stockholm-Arlanda: From Rural Backwater to ‘Green’ Gateway" i Airways Magazine Ocotober 2007-utgave.

Spørsmålet er om ikke både CPH og OSL må på kurs for å lære nye holdninger?
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2007, 09:39   #9
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
Default Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Quote:
Originally posted by Dag Viking

Hallo? OSL øker mer enn nok som det er, de trenger søren ikke noen nye ruter!!!!!
Hvor trangt skal det egentlig bli på den fine flyplassen som ligger på feil sted?
Mener du at OSL må slutte å vokse?:huh:
__________________
Neste flyvning:
01.02.2025: OSL-LHR (SK)
04.02.2025: LHR-OSL (SK)
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2007, 13:56   #10
paer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 187
Default Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Är det inte från denna konferensen det brukar finnas en massa pdf filer med nya schedules för flygbolagen som man brukar kunna ladda ner? Eller är det en annan konferens?
Vore kul att se vad SAS har att komma med kring nya rutter etc för våren/sommaren 2008. Man brukade ju ofta kunna läsa om det i sådana filer innan något som helst blev officiellt.
paer is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2007, 17:47   #11
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Quote:
Originally posted by litt-amatør
Mener du at OSL må slutte å vokse?:huh:
Nope, men noe må gjøres med kapasiteten på flyplassen ganske umiddelbart
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2007, 18:17   #12
PP
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
Default Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Quote:
Originally posted by LN-KGL

Stockholm er riktig sted å holde Routes 2007, det forstår en spesielt etter å ha lest "Stockholm-Arlanda: From Rural Backwater to ‘Green’ Gateway" i Airways Magazine Ocotober 2007-utgave.

Spørsmålet er om ikke både CPH og OSL må på kurs for å lære nye holdninger?
Spørgsmålet er om det ikke er ARN der har lært fra CPH - CPH har i mange år haft et meget anerkendt "Airline Relations" team der arbejder hårdt på at tiltrække nye operatører til CPH. Teamet er de seneste par år blevet markant udvidet og den nye chef Brian Petersen har desuden lagt op til et øget fokus på ruteudvikling i fremtiden.
__________________
Kommende flyvninger:
--------------------

PP is online now   Reply With Quote
Old 26-09-2007, 23:13   #13
ATC
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 187
Default Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Tror nog ARN lärt sig av CPH och satsat hårt senaste åren på att utveckla denna del och tycker nog nästan nu att man sprungit förbi men kan ha fel där är en helt personlig reflektion!
ATC is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2007, 23:35   #14
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
Default Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

ARN og CPH ja, men hvor er OSL oppi alt dette? Hva driver de med, har de en strategi...?
__________________
Neste flyvning:
01.02.2025: OSL-LHR (SK)
04.02.2025: LHR-OSL (SK)
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2007, 00:22   #15
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Jeg var så heldig å være tilhører under intervjuet med markedsdirektør Sigurdson på Arlanda i april i år, og sannelig var det mye interessant som ble bragte på banen. En av hovedtesene Sigurdson var at det å tiltrekke seg nye flyselskap, så må det være destinasjon (byen, omlandet, næringslivet, atraksjoner, potensielle passasjerer) som måtte markedsføres - en flyplass som virker er bare en selvfølge som bare følger med på lasset.

Problemet er at OSL enda ikke har kommet så langt i sin forståelse at en ikke kan markedsføre bare en flyplass - det er destinasjonen Oslo med omland som må markedsføres. Og for å trekke inn Sigurdsons tanker igjen, så er det samarbeidet innen regionen som bærer frukter. Når har OSL tenkt på å samarbeide med andre i regionen og derved også prøve å fravriste Stockholm deres markedsgrep å kalle seg "The Capital of Scandinavia". Nei, samarbeid "det e' fali' det" - å sitte på hver sin tue er tryggest.

Så sier dere kanskje: Men hvorfor har så trafikken øket så mye på OSL i det siste da?
Og da svarer jeg: Mye skjer på tross av, og her er helt klart hovedårsaken herr Kjos. Uten ham og Norwegian så hadde hadde det i dag fremdeles vært mange år frem til designgrensen for OSL hadde blitt brutt.

Da kan vi bare håpe på at OSL tar seg av selvfølgeligheten til Sigurdson - får til en flyplass som virker!
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2007, 00:45   #16
jikswoboB
Qwerty
 
jikswoboB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
Default Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Man tycker ju att OSL, som är skilt från Avinor och drivs efter ett aktiebolags principer, borde ha rätta förutsättningarna för framgångsrik marknadsföring.

Apropå marknadsföring. Såg förresten att CPH kontrar med "The Real Capital of Scandinavia" (Köpenhamn) som svar på LFV och deras kontroversiella slogan "Capital of Scandinavia" (Stockholm).
jikswoboB is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2007, 08:52   #17
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Og "Real Norwegian" er i ferd med å bli "The Real Scandinavian"
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2007, 11:05   #18
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
Default Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Quote:
Originally posted by LN-KGL

Jeg var så heldig å være tilhører under intervjuet med markedsdirektør Sigurdson på Arlanda i april i år, og sannelig var det mye interessant som ble bragte på banen. En av hovedtesene Sigurdson var at det å tiltrekke seg nye flyselskap, så må det være destinasjon (byen, omlandet, næringslivet, atraksjoner, potensielle passasjerer) som måtte markedsføres - en flyplass som virker er bare en selvfølge som bare følger med på lasset.

Problemet er at OSL enda ikke har kommet så langt i sin forståelse at en ikke kan markedsføre bare en flyplass - det er destinasjonen Oslo med omland som må markedsføres. Og for å trekke inn Sigurdsons tanker igjen, så er det samarbeidet innen regionen som bærer frukter. Når har OSL tenkt på å samarbeide med andre i regionen og derved også prøve å fravriste Stockholm deres markedsgrep å kalle seg "The Capital of Scandinavia". Nei, samarbeid "det e' fali' det" - å sitte på hver sin tue er tryggest.

Så sier dere kanskje: Men hvorfor har så trafikken øket så mye på OSL i det siste da?
Og da svarer jeg: Mye skjer på tross av, og her er helt klart hovedårsaken herr Kjos. Uten ham og Norwegian så hadde hadde det i dag fremdeles vært mange år frem til designgrensen for OSL hadde blitt brutt.

Da kan vi bare håpe på at OSL tar seg av selvfølgeligheten til Sigurdson - får til en flyplass som virker!
Det er jeg helt enig i. OSL hadde aldri passert ARN og hatt den fremgangen vi har sett om det ikke hadde væert for DY og herr Kjos. På meg kan dette tyde på at all fremgangen grunnet DY har blitt en sovepute for OSL. På meg virker det som evnen OG VILJEN til å trekke til seg nye selskaper er minimal. Man virker fornøyd med det man har.

Når kom det egentlig et nytt selskap av betydning til Gardermoen?? Det må være lenge siden.
__________________
Neste flyvning:
01.02.2025: OSL-LHR (SK)
04.02.2025: LHR-OSL (SK)
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2007, 15:39   #19
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Det må være Continental og det er en god stund siden....
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2007, 17:29   #20
ATC
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 187
Default Re: Kastrup i hård kamp om nordisk luftrum

Intressant att se att CPH kontrar med en liknande slogan som Stockholm, säger ju en del om dansken, att han inte kan ta det . Norrmännen verkar ha bättre självförtroende.

Det säger också en annan sak, det är Stockholm som för, och Köpenhamn som dansar efter , intressant!!
ATC is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
CAPA: Oplagt med nordisk luftfartsfusion Fysikeren Flyforum 0 03-04-2013 08:24
Norsk/Nordisk luftfart om 5 år Chewie Flyforum 23 17-09-2009 12:59
Nordisk mesterskap i akroflyging VoiceCom Flyforum 3 15-08-2007 16:34
ingen våben i dansk luftrum Guest Flyforum 3 24-03-2006 14:48
DM ikke ind i nordisk LCC aliance Jan Flyforum 0 11-03-2005 08:07


All times are GMT +2. The time now is 17:31.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.