![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,120
|
![]()
Widerøe har en gruppe med ansatte som, i tillegg til å håndtere flyankomst og -avganger, også booker om passasjerene når været er dårlig eller når flyene sliter med slatters-kne.
www.helgeland-arbeiderblad.no/nyheter/article3006626.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Preventivt arbeide fra et flyselskap kan vi like. Alle har vel opplevd å komme til en flyplass hvor selskapet har vist om problemene en tid forut og lite arbeide er gjort for å rette på ting før pax er i køen...
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
dagens pirk - bile av Q400 i et fargeskjema den aldri kom i...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Escaping the blue box
Join Date: Sep 2004
Posts: 332
|
![]()
Dette er god kundeservice! Bu hadde jo en slik gruppe i sin tid -har SAS noe lignende?
__________________
Just got out of the blue box |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
ja, SAS har også egne action teams
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,069
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
Det som ofte er det dårlige bindeleddet er vel det jeg forbinder mer med hva jeg opplever hos SQ, at det er alltid en eller annen luring i døren som har alt papirarbeidet klart og nye boardingkort, etc. Jeg er klar over at det å ha folk til slikt er en mye dyrere funksjon enn hva det er i Asia, men det er ofte det som er mangelen når jeg står på bakken i Køben, enten det er et fly som er sykt eller en forkjølet fagforening som endrer planene. -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
Det hjelper ikke alltid å ha bare det. Det jeg tenkte på over er at SQ er ganske flinke slik og de har en del veldig proaktive folk i sitt system, men hos de er det også forbundet med at istedet for at jeg må manøvrere meg igjennom hauger av folk i kø over alt, så har det vært slik at ånr jeg lander så er det noen som står ved flydøren nårjeg lander og vet hvem jeg er og har boardingkort klare. Som Tommy nevnte over, å stå på Kastrup med en enorm kø på kundesenteret og en god kø i loungen hjelper ikke om det haster. Så ja, det er fint å ha slike team, men når kunden ofte er avhengig av å få en papirbit i hånden, så må du ha kanalen til å få det til slik. Eller at du får formidlet at alt er i orden, gå til rett gate og dra kort. -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2005
Location: Mosjøen
Posts: 1,422
|
![]()
Hører at mine kolleger har jobbet døgnet på tamp den siste uka for å hjelpe så mange som mulig før de faktisk står på flyplassen og "tror" de skal reise...
Desverre er ikke Widerøe's Actionteam tiltenkt (eller bemannet for) slike oppgaver som vi nå har med samtlige Q400 på bakken! Vi løser primært endringer fra Q400 til 300-serien og 300-serie til 100-serie hvor vi kommer i situasjoner med overbookinger. Samt endringer i ruteprogram i forbindelse med jul, påske etc. Og så og si alle vi kontakter blir kjempeglade for å få en slik telefon med mulighet til ombooking til annen avgang slik at de kan planlegge ![]() Egil
__________________
:: Egil :: wias HQ |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Gilera is back in action | gilera | Bilder & foto | 6 | 06-11-2011 01:07 |
Action på Torp | imm | Flyforum | 0 | 30-08-2009 13:00 |
Action i Washington den 4 juli? | Fnate | Reiseforum | 6 | 19-07-2009 14:12 |
Tristar action | LN-MOW | Flyforum | 8 | 11-10-2006 21:21 |
Missing In Action: Boeing's CEO | LN-MOW | Flyforum | 4 | 01-05-2006 19:49 |