![]() |
|
![]() |
#1 |
Developer
![]() Join Date: May 2006
Location: Stavanger, Norway
Posts: 1,954
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2007
Posts: 119
|
![]()
går litt fortere med fly enn med bilen din, så 600 meter er ikke så veldig langt i snaue 900 km/t :wink
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
Join Date: Jul 2007
Posts: 37
|
![]()
Er vel ikke oppnådd en hastighet på 900 km/t når de ikke er kommet lengre enn litt nord for Bergen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2006
Posts: 896
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]()
Det står ikke at SAS flyet holdt 900 km/t, men at den relative hastigheten flyene "møttes" med var ca 900 km/t.
Illustrerende eksempel:Bil A holder 60 km/t og bil B holder 50 km/t. De kolliderer front mot front. Deres relative møtehastighet = 110 km/t. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2006
Posts: 896
|
![]()
Det er LN-BRD det er snakk om:
http://www.aibn.no/items/2140/144/3504935213/LN-BRD_LN-NPZ.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Developer
![]() Join Date: May 2006
Location: Stavanger, Norway
Posts: 1,954
|
![]() Quote:
"Hadde flyene fortsatt på samme kurs, ville situasjonen blitt svært alvorlig. Havarikommisjonen vurderer likevel kollisjonsfaren som å ha vært liten ettersom fotoflyet så ruteflyet og kunne ha foretatt en unnamanøver dersom det kom nærmere. Det faktum at flygelederen sendte et rutefly inn gjennom et luftområde der et annet fly opererte, mener de heller ikke noe problem. " |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]()
Vi kjører daglig bil i 80 km/t og passerer motgående biler på 1m avstand som gir 160km/t skulle de treffe hverandre (lite å gå på).
Sådan hastighet ødelegger menneskekropper effektivt. Trenger ikke fantasere om hva flere hundre km/t kan gjøre. Samma sak. ![]()
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]()
Generelt - ikke relatert til denne hendelsen:
Er dyktig lei av at normale operasjoner innen flyvning blir fremstilt som nødsituasjoner. Hva er det med journalister og lesere? Er det ikke nok av verre elendighet ute på web å kose seg med? Piloter og ATC og alle involvert i luftfart er trent på å takle uventede nødsituasjoner. Sånn har det vært i alle år. Hva er "nyheten" med sånt akkurat nå da?
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]() Quote:
Quote:
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegians ruter fra Torp selger bedre enn fra Gardermoen | NorwayDY | Flyforum | 5 | 12-01-2012 12:30 |
Jetsetter.com - gode tilbud på gode hoteller | Molinari | Reiseforum | 9 | 19-06-2011 15:50 |
777 selger bedre enn 787 | LN-MOW | Flyforum | 1 | 07-05-2010 12:28 |