![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
De nye "godstolene" på Boeing 777-200 ER
Nederlandske KLM viser frem de nye "business class-setene" på selskapets Boeing 777-maskiner. Nå kan reisende på KLMs "norske" flyplasser få ta "godstolene" i nærmere øyensyn. Første stopp var Stavanger Lufthavn Sola. - Dette gjør vi for at de flyreisende skal få en følelse av den komforten som vi kan tilby ombord i våre fly, sier Elisabeth Faret i KLM til boarding.no KLM vil vise norske flyreisende den komforten som vil tilbys ombord i selskapets nye Boeing 777-200 ER maskiner. Selskapet har idag åtte maskiner av denne typen - og vil få ytterligere to til iløpet av våren 2005. Nå presenteres de nye "business classsetene" på norske flyplasser. Stolene ble mandag den 15. november satt opp i avgangshallen på Stavanger Lufthavn Sola. Deretter kommer turen til Bergen- Flesland fra 22. til 25 november, Trondheim- Værnes fra 29. november til 3. desember, samt på Sandefjord-Torp, Kristiansand-Kjevik og Oslo-Gardermoen. - Dette gjør vi for at de flyreisende skal få en følelse av den komforten som tilbys ombord sier Elisabeth Faret i KLM til boarding.no Boeing 777 erstatter Boeing 747-400 i KLM-flåten og brukes på langruteflyvningene til desinasjoner som Tokyo, Dubai, New York, Sør-Amerika og Sør-Afrika. KLM vil iløpet av neste år skifte ut sine eldre Boeing 767-300maskiner med seks helt nye Airbus 330-200. "Godstolene" kan omgjøres til en behagelig seng i løpet av noen sekunder. De kan også by den reisende på en rekke finesser som egen tv og videoskjerm, ryggmassasje, leselampe, pc uttak osv. Alt styrt fra et lite tastatur på armlenet. Nå skal de nye "godstolene" presenteres på norske flyplasser. Hentet fra: http://www.boarding.no/art.asp?id=14125 Ser unektelig veldig behagelig...og et smart kupp av KLM. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bra KLM!!! BA gjorde noe av det samme for et år siden - men da for lukkede selskaper!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Smart trekk av KLM, og stolene står til fri testing av ALLE passasjerer...til og med dem som bare skal ta seg en kaffe i cafeen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Noe sier meg at disse stolene bør renses mellom hver by...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ja det regner jeg med dem gjør. Og tvile rpå at stolene blir stående helt uten tilsyn. Med dagens gjennomsnitlige barneoppdragelse så hopper vel unger opp og ned med skoene på og trykker på alle knapper slik at hele greia er ødelagt i løpet av minutter. En rens koster nok KLM på seg, dessuten er vel vitsen at de skal se innbydende ut vil jeg anta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kunne dei ikkje heller flydd en 777 rundt og visst frem da? Det hadde vert saker!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
DY! Det er ikke ungene du beskriver... Bare noen middels nordmenn på chartertur...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ute på tur
|
![]()
Disse stolene er som mange slike nesten-flate-produktre for tiden basert på SQ sin SpaceBed (italiensk firma som lager de) og skal etter raporter fra flere på flyertalk.com også lide av en god del av de samme problemene som SQ sine Spacebeds (utstødig armlene, vanskelig å finne behagelig sittestilling, liten plass under bordet for beina, m.m.).
Men stilig å ha de på tour da. BA ha hatt sine på utstilling på Hathrow på almennheten, pluss jeg så en av deres New Club World-seter på BA-kontoret i Glasgow sentrum da de lanserte de for en dle år siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Det jeg reagerte på med BA sine seter (i tillegg til at halvparten er snudd feil vei) er at de virket smale/trangere enn andre C-klasse stoler. Det skal bli spennende å teste de i luften 9-12 desember...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ute på tur
|
![]()
BA sine synes jeg er faktisk det beste C-produktet jeg har plantet enden min på. Selv om produktet er gammelt så er det bra. Det at halvparten av setene er feil vei gjør ikke noe, jeg elsker bakover-setene, siden de ogå er vindus-sete. Når du sitter innerst slik, og har den divideren oppe, så merker du knapt at du har en kabin rundt deg. De er en tommer eller to smalere enn andre, men selv j gi mitt format har ingen problem med det.
Layouten er og så bra at man fin kan gå inn og ut av sitt sete uten å forstyrre noen. En annen bi-effekt er at man på maindeck på 747 og på 777'ene så er de to midterste setene ganske OK pa-seter og har et ganke bra område for for par. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
synes det er en litt tøff kampanje ja....gleder meg til de kommer til oslo......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
BA har hatt stoler reiselivsmessen. Når vi (tidligere arbeidsgiver AY) hadde felles oneworld-stand med dem, så hadde de med seg stoler for prøvesitting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Noen som vet når de kommer hitover (Kristiansand)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Skal på Pascal med et par fra KLM på fredag... Blir moro å høre om kampanjen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
og da står de utstilt på OSL.......fine er de....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Og ikke minst - gode
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
godt poeng DY.......fikk kapret en KLM penn og en bagasjelabel....hehe...så jeg er happy....hehe....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Not hard to please skjønner jeg.....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kanskje jeg må ta meg en tur inn, bare for å prøve stolene...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
KLM med ny rute til Norge i 2014? (Splittet fra KLM lancerer Sønderborg (SGD)-AMS?) | Trdfly | Småprat | 20 | 08-06-2013 02:59 |
Test av Swiss til Oman | robertaas | TripReports | 6 | 01-04-2011 20:51 |
Test av Emirates til Seychellene | robertaas | TripReports | 11 | 25-03-2011 17:18 |
SAS til topps i test | DY | Flyforum | 11 | 14-12-2004 11:43 |