![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
jeg tok meg en kjøre tur etter jobb idag, prøvde og finne vollen i mørket.. Jeg kjørte forbi GA terminalen og videre forbi HMS brannkurs tomten og litt bortover, litt etter en rundkjøring fant jeg en grusvei.. Svingte like godt inn, veien var dumpte og fæl. Så i enden av denne veien deler den seg i 2, da stoppet jeg bilen og gikk opp på den haugen jeg hadde foran bilen da jeg ikke ville kjøre videre i tilfelle det var litt får dårlig terreng der.. gikk bortover til høyre på denne haugen og kom til slutt på en åpent området hvor jeg så rullebanen, fikk faktisk med meg at LN-KKR landet
![]() Er det dette som er vollen? Eller har jeg bare funnet et sted der ingen gidder og stå,fordi veien er dårlig og man ikke kan komme med bilen helt dit? Evt hvordan kan man kjøre nesten helt opp,så man slipper og la bilen stå så langt unna? Og hvor finner man spotter kart over osl?
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Høres ut som du har kommet helt riktig, hva angår kjøring opp er jo det helt opp til enhver...
![]() ![]() H |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Åh..? Asfaltering? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
-you wish -
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]() Quote:
Kunne godt tenke meg denne asfaltert med varmekabler i bakken, og en liten oppvarmet "stuga" på vollen med panoramavinduer, WLAN, brusmaskin,kjøleskap, micro og komfyr. samt ett par komfertable stoler. Denne bør stå på "pålær" litt over bakken og sånn at den ikke sperrer for utsikten utenifra.
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Genialt!
![]() Synes det er det minste OSL kan gjøre for oss. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
Fiananseres med bompenger
![]() Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Kjør ikke med senket bil til stedet merket "H" på kartet. Var på "H" en liten tur i forrige uke ifm en ukes tid på 335 skv. Var innom med to normale, ikke senkede bilder, og en av de tok nedi på vei vekk derfra. Det var selvfølgelig ikke jeg som kjørte
![]() Veien til til H fra hovedveien er forøvrig hullete og fæl!
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
da har jeg funnet vollen da
![]()
![]() |
#12 | ||
Traveler
|
![]() Quote:
![]() Det samme problemet på 19L - veien ned fra hovedveien begynner å bli høykantet og veldig hullet også. Tror 10L har mere besøk enn 19R eller tar jeg feil !! Men flyspottergutta har noe på gang - så vi får innfinne oss med litt tolmodighet noen uker til ![]() Jan ( en flittig bruker av voll(ene) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
har igrunnen ikke skjønt helt poenget med å kjøre med bilen helt opp da.. man klarer vel å gå opp en "lille" bakken fra veien på baksiden
![]()
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Kjører senka beemer- har alltid slått nedi jeg til og fra vollen- så jeg betaler gjerne bompenger for å kjøre inn- om det skulle være en forutsetning for bedre vei! Gå opp og ned en bakke klarer en vel alltids- men det er veldig behagelig å ha med godstolen opp på vollen! ![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Traveler
|
![]()
Den er grei Dag, men 230 dager på vollen, men ved terminalen !!
Tro jeg skal anbefalle å lag ny kjørevei lang gjerdet i enden ved der helikopter, VIP flyene er parkert, opp langs gjerdet -forbi brannøvelsestomta og kommer opp i hjørnet og deretter opp på vollen. Noen bruker den veien til å gå om vinteren og da vet kanskje de fleste (som er på vollen en gang i blant) hvor jeg mener. Ellers så kan man kjøre inn fra bakveien og langs jerdet !! Noen som har prøvd, ser at folk jogger den strekningen. Bare noen tanker !! Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Ellers ser jeg ikke problemet i det hele tatt med 'Vollen', jeg har alltid parkert i svingen helt der oppe hvor vollingen starter - det er en tradisjon å vandre hele veien Sørover uten å vite hva det var som akuratt landet på andre siden av buskene ![]() Edit: Det er også mulig å vandre til venstre når man kommer opp, litt oppi der får man OK shots.. http://www.airliners.net/open.file/0337438/L/
![]() |
![]() |
#17 | ||
Traveler
|
![]() Quote:
Derfor mitt submit Thomas, eller var bilde ditt meget bra. Jan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Når jeg har vært på vollen har jeg kun en gang tatt sjansen på å kjøre opp (når vedkomne foran meg klarte det med Ford Scorpio ante jeg at det var trygt
![]() ![]() Men sånn i allminnelighet er det behagelig å ha med seg sitteplass med tak over til de stillere periodene, så jeg forstår jo at folk kjører opp. Og litt mer fremkommelig vei (f.eks. gruslagt) hadde vært veldig velkomment. Men ang. spot H på kartet, like ved der det er merket "461" på kartet ved siden av H'en, er det faktisk plass til å sette fra seg bilen, rusle over veien og rett opp på vollen som ligger der. Litt klatring i armeringsjernet som holder jordmassene på plass, men ellers en veldig praktisk spotterplass.
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Hadde vi bare hatt det like bra på Sola.
![]() |
#20 | |
Aviation Junkie
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|