![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Fikk i går en invitasjon av en kjenning om jeg ville være med og fly i et av Sola Flyklubb sitt fly. Jeg takket selvsagt ja. Været var fantastisk og det var herlig og fly. Turen var SVG-HAU-Lysefjorden-SVG ++ En kollega av meg var også med så det var 3 stuere på tur.
![]() Beklager dårlig kvalitet, men de er tatt ut av skitne flyvindu. ![]() En Q400 fra Widerøe tar av fra rwy 36 på Sola. ![]() Dagens fly. LN-IKY ![]() Propell power. ![]() Leorim. ![]() ![]() RRA. ![]() En Antonov 26 ![]() ![]() Tok av fra rwy. 29. Fikk sidevind. ![]() ![]() Sola Strandhotell og Solastranden. ![]() ![]() Undertegnede sliter litt med å komme ut av flyet. ![]() En ATR-42 fra Coast Air. ![]() ![]() 2/3 av dagens crew. ![]() Kapteinen storkoser seg. ![]() ![]() Den bakerste Jetstreamen var den som kjørte inn i en GPU på Karmøy på søndag. Flypassasjerer evakuert etter propell-uhell ![]() Sterlings nye Airbus A390 ![]() Haugesund Lufthavn Karmøy ![]() En fin plass på Karmøy en plass. ![]() Mortavika med en av gassferjene som trafikkerer Mortavika-Arsvågen ![]() Høle ![]() Lysefjorden ![]() Oanes med Høgsfjordferjen som trafikkerer Lauvik-Oanes. ![]() Lysefjordbrua. ![]() Prekestolen ![]() ![]() Sikkert mange tyskere her. ![]() ![]() ![]() Forus travbane ![]() Stavanger Lufthavn Sola. ![]() ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Lekkert
![]() LN-IKY samme fly som jeg fløy.. ![]() HAHA, Lennart står samme plass hver gang han ikke har tur. Tidig ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kjempeflott og se noe bilder fra lufta også, og ikke bare bilder av ting i lufta..
![]() Og ikke minst bilder fra Haugesund er fint...
McDonnell Douglas MD-90-30 <A HREF="http://www.flyspotter.no">NSFF Norsk Spotter og Flyentusiast Forening</A> <A HREF="http://www1.airpics.com/search/search.php?string=4075&si=0&st=12&count=10" TARGET=_blank>Mine bilder på Airpics.com</A> <A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=29892">Mine bilder på JetPhotos.net</A> |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
SVG Spotter
|
![]()
Lennart tar seg bra ut der... hehe
![]()
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Hvis du hadde tatt bildet litt tidligere så hadde du også fanget inn huset til min tante og onkel utenfor venstre billedkant. Siden dere fløy sydover på vestsiden av Karmøy så så dere flere hvite strender, neste utenfor billedkanten på høyre side var Odland-sanden, så Ferkingstad-sanden, Hebnes-sanden, Sandhåland-sanden (deler av denne stranden tilhører hjemmegården til min morfar) og til slutt Sandve-sanden. Kjempeflott billedserie Vede og du var heldig med været - var ikke noe slikt når jeg var der i sommer ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Vanvittig flotte bilder...særlig av Prekestolen!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() Om bildserien kan jag bara säga FLOTT! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Tillatelse til å skjenke alkohol offentlig på utesteder ble først gitt helt på slutten av 1980-tallet. Salg av øl i butikker kom nesten ti år senere og første Vinmonopol i kommunen er ikke mange årene gammel. Rett før jeg hadde min russetid (1980) ble det åpnet for salg av øl fra et slags ølmonopol på Karmøy, men da kunne man ikke kjøpe x antall flasker snarere en hel kasse. Denne kassen måtte bestilles minst 14 dager på forhånd, så en hadde alltid minst to bestillinger liggende i lommeboken i tilfelle. All drikking på Sandane skjedde i smug og kan godt karakteriseres buskdrikking - og det var ikke tillatt å nyte alkohol på innsiden av forsamlingshuset. Helt frem til et stykke inn på 1970-tallet var det ikke en gang et Vinmonopol i nordre del av Rogaland. Frem til polet i Haugesund åpnet hadde begrepet poltur en helt annen betydning for karmøybuen og haugesunderen enn de fleste andre i Norge - dette innebar en tur over Boknafjorden til Stavanger for å handle på Vinmonopolet. I dag så kan man begi seg ut på flyplassen på Helganes, nyte en pils og se på flyene. De eneste som ser litt skjevt på deg er medlemmer av frikirkemenigheter eller de som vanker på de 50+ bedehusene på øya. Var det uten grunn jeg flyttet fra Karmøy tidlig på 1980-tallet?
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette var utrolig fine bilder ! Misunner dere som fikk være med på denne turen !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det må ha vært en fin tur.Kjempeflotte bilder!
![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flotte bilder!!! Rogaland er vakkert!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
En liten VFR-tur on top... | Madman | Bilder & foto | 3 | 26-01-2010 19:08 |
VFR-tur i ettermiddagssol... | Madman | Bilder & foto | 9 | 27-10-2008 21:56 |
To stuere å en taxisjåfør på vfr tur | Vede | Bilder & foto | 13 | 06-10-2007 22:08 |
Dagens VFR-tur. | Madman | Bilder & foto | 11 | 04-10-2007 09:33 |
VFR Nav tur i Sceneca NAC! | salmon-air | Flyforum | 22 | 05-09-2006 00:32 |