![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Sep 2004
Posts: 41
|
![]()
Det kan bli fullt kaos i juletrafikken på Oslo-Gardermoen og de norske flyplassene som ligger innunder kontrollsentralen i Røyken. Årsaken er at flyveledernes tillate overtid er brukt opp, mens resten er på ferie. Avinor vurderer å delegere noe av luftrommet over Øst-Norge til det svenske Luftfartsverket. - Helt urealistisk , sier flyvelederne.
--- La oss håpe dette går bra, selv om det ikke ser så bra ut.... --- Artikkelen fra Boarding.no |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Forstår fortsatt ikke at man skal redusere antall flyveledere når man idag ikke klarer vanlig drift med maksimal overtid. Trodde heller ikke det var lov å planlegge drift med bruk av overtid. At sykefravær øker om vinteren er jo kjent, og jeg regner med at også vil øke blant flygelederne, det er jo da man blir førkjølet etc, og har man ikke noe slingringsmonn fra før, kan man vel bare Norwegian og SASBraathens begynne å skrive regninger til Avinor igjen, som om det hjelper - NOT!
Hvem er det som planlegger driften ved Avinor egentlig - kan jo ikke være Randi Flesland alene vel.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Newcomer
Join Date: Sep 2004
Posts: 41
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Ja tok feil av ho og søstra! Rettet opp nå - thanx!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer ettellerannet..
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
|
![]()
hmm, Dette kan jo bli intresant... glad jula skal tilbringes ett sted jeg kan kjøre bil..
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 238
|
![]()
Situasjonen i Avinor er svært kritikkverdig på svært mange områder. Ledelsen makter ikke å samle organisasjonen og de ansatte er svært kritiske til ledelsen. Stadige forskinkelser grunnet problemer i kontrollen av luftrommet begynner å svekke flyselskapene alvorlig. Kjoser pekte jo på dette som en årsak til fortsatt underskudd. Det gjør ihvertfall ikke situasjonen bedre. Styremøtet i dag vil sikkert gi signaler. Styret må enten gi full støtte til den sittende ledelsens, og konfliktene vil fortsette og sikkert øke. De ansatte virker fast bestemt på å ikke reise seg fra skyttergravene. Om styret i motsatt tilfelle reiser noe kritikk mot ledelsen innebærer det utskiftninger. Slik situasjonen er i dag er vel det til det beste for hele Avinor og luftfarten i Norge. Har man ikke nok tillitt fra de ansatte, som leder, er det bare å pakke sekken sin å gå. Konfliktene i Avinor virker dessverre slik. Flesland er dyktig på mange områder, men virker ikke spesielt interessert i å inngå kompromisser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 977
|
![]()
Har hørt litt av begrunnelsen av hvorfor de har regna så feil:
De har sagt at 1 årsverk = Normal arbeidstid + 200 timer overtid i året. Så har de sagt at alt ikke operativt skal løses med ekstra overtid. Det blir litt vansklelig når 200 timer er max av det vi får gå!!!!! (Og uten ikke operativt arbeid får du ikke utdannet nye folk!!!!!) Og når har styret pingla ut: Nrk.no
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Problemer med flytrafikken i Europa 9/8 | LN-MOW | Flyforum | 6 | 10-08-2019 10:26 |
Kan det bli penere? | EB | Bilder & foto | 13 | 22-07-2008 09:13 |
Kan det bli bedre? | flyKSU | Flyforum | 3 | 26-11-2007 22:24 |
Det kan bli mer flykaos | sail4fun | Flyforum | 46 | 11-05-2006 09:34 |
Hvor ofte vil det bli full stans i flytrafikken? | Airwolf | Flyforum | 7 | 26-04-2006 16:20 |