![]() |
|
![]() |
#1 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Kom over denne tråden på ppune.net, hvor en av Qantas sine 743 har fått seg en stygg skrape under lasting.
http://www.pprune.org/forums/showthread.php?t=285434 Et interessant spørsmål som noen stillte, men som ikke ble besvart: hva med de nye fancy karbon-flyene vi har på vei opp i luften nå (787 og Airbus sin sak), hvor mye må ordnes når karbonfiberet sprekker, og når alt er laminert sammen, hvordan gjøres det? -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,862
|
![]()
...det skal visstnok vaere mye enklere aa reparere Karbon Materialet som brukes i 787, tipper at Brendas som vanlig vil utfylle....selv har jeg lest et par interjuver i Seattle P.I. med 787 teamet hvor de viser frem hva som skal til....det stemmer ogsaa med mine egne erfaringer med Seilbrett i Karbon.....enkelt aa reparere....og selv etter 5-6 aar er brettene like stive.....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Får meg til å tenke på karbon og kevlar i f.eks Young America og noen VOR båter ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Qantas Freight leaser 2 747-8F fra Atlas | Someone | Flyforum | 6 | 04-09-2019 11:07 |
Qantas 747 med fem motorer (!) | FlyCarl | Flyteknisk forum | 18 | 17-01-2016 13:49 |
Ild i motor på Qantas 747 | FlyHi | Flyforum | 6 | 02-09-2010 10:29 |
Qantas Boeing 747 nær katastrofe | TG923 | Flyforum | 33 | 19-02-2008 18:56 |
Qantas 747 i CPH | HansJ | Flyforum | 18 | 24-07-2007 14:51 |