![]() |
|
![]() |
#1 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
Location: Oslo
Posts: 4,822
|
![]()
Lite med tankbiler å se på OSL, ser at Cargo flyene får sine tankbiler, så jeg regner med at det fuel luker på hver gate for tanking ??
Er det flere leverandører av fuel på OSL ??? Kan flyselskapene velge om det er SHELL, Esso, osv eller har OSL en leverandør ?? BAre lurer Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Fuelen kommer med tog fra Sjursøya, toget stopper noen hundre meter før stasjonen på egen skinne og kobles på rørene som fyller "bakken" med A1, deretter er det GFS (Gardermoen Fueling Service) som har i oppgave å tanke suppe på papirflya.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]()
Det ser ihvertfall ut til at Cargonet skal fortsette med tanktog fra Sjursjøya:
http://www.rb.no/lokale_nyheter/article2691574.ece (Saken er fra april, men jeg kan ikke huske å ha sett den her.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
Location: Oslo
Posts: 4,822
|
![]()
Takk, har sett togsettene som kommer i lange baner - og tanker der nede. Men tank anelegget som ligger mot (venstre side ned mot matgutta og SAS Cargo) - er dette der hvor bilene som forsyner Korean air - andre cargo flyene ??
Leste en artikkerl at SAS alene kjøpte omkring 300 milioner tonn (eller liter) bare på OSL - det er mange togvogner fra Oslo !! Bare for nyskjerrigheten, et 737 som kjører inneland på en dag - hvor mye fuel har den med seg rundtomkring til det vanlige eller fyller den for hver tur ?? Snakk om volum ! ![]() Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
![]() ![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
En gj snittlig 737 har tank kapasitet på fra ca 20000 til ca 26000 liter, og hvor mye man bruker varierer litt på versjon og last. Man tanker til nok til å ta av, komme seg til destinasjon pluss alternate og en litt ekstra. Men noen ganger av hensyn til økonomi eller tid så tanker man også nok til tilbaketuren eller neste destinasjon.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
Det er vel Statoil, Shell og Total som leverer drivstov på OSL. Husker ikke helt.
hilsen, Laurenz |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
Location: Oslo
Posts: 4,822
|
![]()
Takk for infoen folkens.
Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
IAG leverer sterke resultat | toftos | Flyforum | 8 | 03-08-2019 11:55 |
Hvem handler Qatar på OSL | FestiVal | Småprat | 4 | 29-05-2015 07:09 |
Ryanair leverer som forventet | imm | Flyforum | 2 | 19-05-2014 15:07 |
Taxfree OSL vs ARN ? Hvem er billigst? | ENGM RAMP | Flyforum | 4 | 04-12-2008 20:34 |