![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
http://forum.airpics.com/read.php?TID=25949
KULT! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 92
|
![]()
Ikke verst! I Illinois brukte de i mange år en 727 på World Skydiving Convention. Jetfly har ikke vært så egnet til hopping pga liten dør og veldig høy exit-speed - gjerne mer enn hoppernes terminalhastigheter. For formasjonshopping har det vært ønskelig med tettest mulig gruppe i exit, det optimale har vært rampe eller stor sidedør som Twin Otter. Men, vi var ofte syv stykker som hang fast (ble sterk i fingrene) på utsiden av døren på en liten passasjerdør på DC-3 12000 fot over Z-Hills. Det ble gjort strømhopp fra BB sin 737, med stoor spredning av hopperne, her i Norge. På Sola Airshow i 1985 hoppet vi fra Fred Olsens Lockheed Electra. Moroen var i hovedsak at det var et eksotisk hoppfly, og en stor opplevelse. Spredningen var for stor til at det ble mulighet til formasjonshopping av det, kun strømhopp.
DC-9'en kan være morosommere for "free flyers" som hopper i mindre grupper enn formasjonshoppere. Blue skies! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fallskjermhopping på Osl | putzmeister | Bilder & foto | 5 | 09-05-2011 18:20 |
Fallskjermhopping | Speedbird | Flyforum | 39 | 13-05-2008 09:46 |