![]() |
|
![]() |
#1 |
ADS-B
|
![]()
Noen som fikk med seg hva som skjedde med SAS sin LN-TUA på flesland i ettermiddag? Stoppet opp på taxebanen og måtte til slutt bli tauet inn til gate med tauetraktor.
--
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Det er isåfall ikke noe nytt. Den kjerra har jo stadig vekk vært teknisk "syk" .
Fikk høre for noen få år siden at enkelte flygere i BU ikke ville fly kjerra på grunn stadige tekniske problem som dukket opp . Hvorvidt det var tilfelle eller ikke vites ikke av meg , men uttalelsen kom fra BU personnell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
at your service!
|
![]()
birdstrike, så et er vel neppe LNTUA sin feil....
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Men dagens LN-TUA er vel ikke den fra 97/98 som fikk kallenavnet " Verksteddronningen"? Den er vel borte fra flåten og en annen 705 fikk TUA reg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ADS-B
|
![]()
ryktene sier at TUA er den første 737-700 som ble levert av boeing, noen som kan bekrefte dette?? Det skal også ha vært MYE problemer med denne maskinen.
![]() |
#8 |
Flyklapper
|
![]()
LN-TUA har linjenummer 33, saa den var langt fra foerst. Og det har aldri vaert mer enn en maskin med denne reg'en.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Braathens utførte en C sjekk på TUA kort tid etter levering pga alle feil. Boeing betalte. Hørte fra en SAS person at dagens TUA ikke er den orginale TUA fra 1998. Kan godt hende det ikke stemmer...inte vet jag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
|
![]()
Det stemmer ikke. Det finnes kun en LN-TUA i produksjonslisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ute på tur
|
![]()
LN-TUA er vel den første fly-reg jeg lærte meg å kjenne her i Norge sånn helt spesifikt, av en tidligere kollega på Vesta Forsikring i Oslo en gang i 2000 tror jeg. (Forøvrig en fyr med familie i Stavanger, om det er en av dere her...
![]() ![]() -A |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
LN-TUA selges! | S. Holberg | Samlerhjørnet | 14 | 01-09-2018 22:02 |
11A på LN-TUA | Tjab | Småprat | 6 | 15-09-2013 23:15 |
Braathens LN-TUA | oddi | Samlerhjørnet | 19 | 08-08-2009 23:58 |
LN-TUA er den tullete ? | Lennart | Register- og ATC-Forum | 5 | 25-11-2008 11:38 |
LN-TUA paa BFI | LN-MOW | Flyhistorisk forum | 6 | 06-02-2008 09:00 |