![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Passagerare tvingas ombord en timme före avgång
12.11.2004 Redan en timme innan flygplanet lyfter kan resenärer till USA tvingas gå ombord. Det är ett av de förslag för att öka flygsäkerheten som det amerikanska departementet för inrikes säkerhet har lagt fram. Praxisen att passagerarlistor lämnas till tjänstemän 15 minuter efter start är värdelös, menar departementetstjänstemän. Men att driva igenom förslaget kan bli svårt, eftersom det ökar pressen på flyget som redan tillämpar strängare säkerhetsbestämmelser sedan 11 september-attackerna. DN, 12 november |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ute på tur
|
![]()
Skal vi ta bølgen? Dette blir jo bare mer og mer fantastisk. På en annen side så er vel dette for en gng skyld ikke et reint feel-good-forslag a la fjerning av metall-bestikk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Nei, det får holde nå. Sikkerhet er bra, men man må tenke litt praktisk også. Dette endrer masse, slottider, MCT osv osv...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
|
![]()
Der er kun et at sige til det:
De er syge de amerikanere - alvorlig syge, og den siddende og den desværre også kommende præsident, har akut brug for behandling - husker han mon at tage sine piller ????? /Henrik |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
En ting er helt klart. Hvis dette skal gjennomføres vil det koster sinsykt mye penger i flere ledd. Sikkerthetshysteriet har tatt helt av. Nå i helgen har OSL skjerpet inn reglene for de ansatte yterlige. Det begynner å bli vanskelig å gjøre en bra jobb nå.
huff.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hva slags tiltak er det?
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Sakset fra VG i 2006:
"Mange mennesker var møtt opp for å se den siste avgangen med et kommersielt rutefly. Alle verdens flyplasser skal nå brukes til å bygge store sentre for IT-teknologi og moderne kunst. Alle hangarene skal brukes til BigBrother på diverse lokal-TV stasjoner." |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Beam me up, Scotty!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg tipper at teknologien vil redde passasjerene her. De vil finne på noe som gjør at listene blir sendt i løpet av et blink, isteden for femten minutter etter dep.
Ellers så er det morsomt å påpeke: - Etter at Bush ble valgt, fikk Canadas internettside for immigrasjon seks ganger flere unike hits enn normalt de fire neste dagene etter valget. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
GFL: mener du som som har skjedd på OSL? Fra nå av er døren fra brua ned til bakken STENGT for ALLE når boarding har startet. Uten unntak. Tidligere kunne de som av umiddelbare operative årsaker hadde behov for å gå inn eller ut lov til å gjøre det. Piloter, stuere, teknikere, catering, cleaning, jeg… kunne derfor krysse grensen mellom ”sikkert” og ”usikkert område” uten å gå gjennom sikkerhetskontrollen. Fra nå av er ikke dette mulig lenger. Det vil da si at en pilot må gjøre walk around før ombordstigning for eksempel. Teknikere kan ikke komme opp å gjøre jobben sin om bord så lenge det er ombordstigning. Skulle noen av en eller annen grunn har umiddelbar behov for å gå inn/ut så må boarding stoppes først. Som regel så går jo dette greit, men det gjør livet litt mer komplisert en tidligere. Og skulle noe uforutsett skjedd så fører det veldig fort til forsinkelser. Hilsen, Laurenz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
... jeez ..... saa ille er det ikke engang her borte. Hva med gatechecked items, som beslaglagt haandbagasje, barnevogner etc. ...???? Faar ikke stuerne lov aa hente dem engang??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Newcomer
|
![]()
Det er riktignok bare under boarding det er så strengt. Men så er det jo også da det skjer en del ting i en t/r. Uplift av catering må vente, teknisk kan ikke gå i cockpit (er ikke operasjonelt viktig nok), lasting fra stuere må vente, fuel kvitteringer må vente, etc.
Det går på ett vis, men som Laurenz sier så blir det en mer komplisert hverdag. Mvh Martin |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Hilsen, Laurenz Heia Bush! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det latterligste med nye "sikkerhets"-direktivet til OSL er at vi i gaten må følge med når Medema tar med seg passasjerer til flyet, 'for å unngå at ulovlige gjenstander blir overlevert passasjeren' under ombordstigning men det står ikke noe om hva som skjer mellom Medema og paxen før de kommer til boarding...
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Er du sikker på det? Det hadde ikke jeg fått med meg enda. Det er jo helt idiotisk, Medema må som alle andre gå gjennom sikkerhetskontrollen de også! Dette blir bare bedre og bedre
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Medema står spesielt nevnt i skrivet som kom ut for noen dager siden. Skulle nesten tro de var under mistanke...
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
OK, da for jeg lese det.
Jeg blir litt oppgitt jeg. Jeg forstår at sikkerhet er viktig og at vi må passe på at ikke uvedkommende får tilgang til dit og dat men når dumme regler går utover driften... Dumme regler ja. For hva nytter det å si at noen ikke har lov å gå gjennom en dør når døren allikevel kan åpnes? De som har onde hensikter lar seg neppe stoppe av regler. Hvorfor skal jeg følge Medema? Kanskje jeg gir noe til de. Hmmm, det hadde ingen tenkt på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Escaping the blue box
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#19 | |||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Men som sagt det er fint med regler men folk som vil noe gærnt er ikke kjent for å holde seg til reglene. Så innskjerpingen er kun plagsomt for oss som jobber der. Det blir ikke mere sikker pga dette. Desverre så er det folk som sitter på et eller annet kontor langt fra virkeligheten som bestemmer dette. Blir neppe bedre med det første Hilsen, Laurenz |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Steder å spise/sitte før security i TRD | mckvakk | Reiseforum | 6 | 25-09-2011 13:42 |
100 pax i kabin kapteinen dro fra flyet etter å ha landa på feil flyplass.. | TigerBlack | Flyforum | 1 | 17-11-2010 11:19 |
Hvor i flyet er det tryggest å sitte? | Robin882 | Reiseforum | 5 | 12-09-2010 20:35 |
Er det lov å sitte på jumseat til USA? | andreas97sas | Flyforum | 2 | 21-11-2009 16:53 |
Måtte sitte bakerst for å «balansere» flyet - gikk av | sukram | Flyforum | 42 | 25-06-2009 12:06 |