![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,600
|
![]()
Jeg var en snartur i Oslo og returen til Brüssel var i Brussels Airlines' B-flex klasse.
Da Brussels og Virgin Express fusjonerte ble servicen dårligere bak forhenget på Brussels, med null gratis service. Er man tidlig ute kan man få bra priser i Flex, selv om jeg måtte ut med ganske mye denne gang. Brussels har en avtale med en lounge på Gardermoen, men man må betale (15 €) for adgang selv med B flex billett. det samme gjelder på alle SNs destinasjoner. Avgangen fra Oslo var litt sen pga problemer med passasjerbroen. mannskapet var vennlige og hilste blidt "Bonjour" eller "welcome onboard". De tre første radene var foran gardinen og det var litt over halvfullt der, mens det var smekkfullt på B light. Før maten ble det servert drikke etter, vin, øl eller mineralvann. I motsetning til mange andre selskaper, ble det ikke servert noe før take - off. Maten ble servert i en pappboks. Innholdet var ok. Kjeks, en varmrett som smakte godt, samt en tiramisù-lignende kake. Varme rundstykker ble servert til. Alt i alt, ikke så verst. Setenekomforten er godkjent, med fin benplass på Flex, og det er god plass når setet ved siden av er tomt, men Brussels blokkerer ikke midtsetet om det er fullt. Endel av Brussels Avro'er begynner å bli litt slitt i kantene innvendig, men ser ok ut. Konklusjon: Jeg har ikke fløyet mye på business i mitt liv, men noe har det da blitt. Brussels klasse foran gardinen er ikke business i tradisjonell forstand, men er ofte også langt billigere enn business hos andre. B flex er økonomi pluss, slik økonomi ofte var i "gamle dager".
__________________
Upcoming flights: APR WAW-MUC LH 319, MUC-ARN LH 320, ARN-VIE OS 321, VIE-WAW OS E95, GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2005
Location: Oslo, Norway
Posts: 544
|
![]() Quote:
Er det helt slutt på service bak gardinen nå. Da jeg fløy med SN i januar (se http://forum.flyprat.no/read.php?TID=16603) var jeg riktig så fornøyd med maten vi fikk bak gardinen. Varm mat og greier. Det jeg var mest misfornøyd med da var at vi ble busset både til og fra flyet på OSL. Mulig det var fordi det var siste avgang og siste ankomst på dagen. Men, men - tidene endrer seg ![]()
__________________
Flights ahead: Litt smårusk ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,600
|
![]() Quote:
__________________
Upcoming flights: APR WAW-MUC LH 319, MUC-ARN LH 320, ARN-VIE OS 321, VIE-WAW OS E95, GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Meget interessant rapport fra et flyselskap jeg alltid har hatt lyst til å prøve
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,293
|
![]()
Kjempebra!!! Morsomt å lese om dette "nye" konseptet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,600
|
![]()
Men når alt kommer til alt er tilbudet i flex slett ikke verst ettersom det gir full fleksibilitet til langt lavere priser enn de fleste selskaper, så hvis fleksibilitet er viktig er konseptet bra.
__________________
Upcoming flights: APR WAW-MUC LH 319, MUC-ARN LH 320, ARN-VIE OS 321, VIE-WAW OS E95, GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL Brussels Airlines | TLS at OSL | Spotteralerts | 3 | 06-02-2016 14:03 |
Brussels Airlines Privilege | jb1 | Flyforum | 1 | 08-04-2009 00:18 |
Brussels Airlines in i STAR | Savipix | Flyforum | 13 | 12-12-2008 07:01 |
Brussels Airlines | ENGM RAMP | Flyforum | 8 | 19-03-2007 22:03 |
Brussels Airlines | Blubird | Flyforum | 4 | 21-12-2006 20:46 |