![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,317
|
![]()
Ser i siste Airways at Boeing snakker om en "very nice" økonomiklasse med 8 seter i bredden - tydligvis så liker Boeing Airbus godt - men så er de raskt ute med å snakke om 9 seter i bredden..3-3-3 og ingen 2 setere. Dagens store skuffelse vil jeg si...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
787 var tenkt som en maskin for åtte i bredden i eco, og ble først markedsført som dette, men etter hvert så flyselskaper at den bredere kabinen ga muligheten for et niende sete, og dette har siden blitt frontet i større grad. Boeing har dermed fått en maskin som tilbyr samme fleksibilitet som 777, hvor en kan velge mellom ni og ti seter i bredden, og gjør maskinen desto mer attraktiv for en rekke selskaper. Du vil nok se at flere selskaper bruker ni i bredden, noen kanskje med åtte i bredden som premium eco, mens andre selskaper vil ha åtte i bredden som standard. Husk, det er ikke Boeing som bestemmer seteconfigen, det er selskapene som gjør det, de er tross alt ute etter å tjene penger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,317
|
![]()
9 og 10 seter i bredden har lite med attraktivt å gjøre...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
Markesdfoeringshype .. som shoppingsentre og massasjeklinikkene i A380 og bar- og avslapningsomraadene i gamle 747'er ..
Men kjerra har andre fordeler, som forbedret kabintrykk og luftkvalitet. Ikke uvesentlig for aa bedre turkvaliteten - ikke minst for de som jobber ombord!! At selskaper som First Choce stapper inn det de kan av seter, burde ikke komme som noe sjokk ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Sånn er det, som Brendas påpeker så klart, tallknekkere.
8 er slik det skal være for komfort på 787 ( som 9 i bredden på 777 ) og romslighet. Men 9 er for mye som 10 i bredden på 777. Da er vi over til charter. Får MyTravel ev. TuiFly kloa i 787 regner tallknekkerene ut at 10 i bredden går fint til Phuket og 29 " pitch. Valget er ditt. Charterfolk forstår ingenting om dette. Samme som A350 XWB som skal være noe bredere enn A330/340 for komforten skyld. Her har allerede charterselskaper 9 i bredden på A330. Her får de lett en rad til til 10 på A350. Og ruteselskapene ( mistenker AY for dette a la MD11 og tidligere, bakre cabin ) garantert smukker inn 9 i bredden her. Garantert. Gudene vet hva som blir i A380 med MyTravel og TuiFly til PMI, RHO, LPA når de engang ( hvis charter fortsatt eksisterer ) kjøper de brukt, ev. får et godt tilbud fra Airbus når markedet for nye fly er tørket opp...Det er vel snart tørket ut. Men folkens, VI har valget........:exclamati |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
Nåja, flyene må nå tross alt testes og sertifiseres for alle disse setene også, det er (heldigvis) ikke tallknuserne som styrer alt her i verden ennå.
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
LCH, håper det , men kan lure på det siden f. eks. charter til Thailand neste vinter med TuiFly B 744 med ca. 583 pax......... Inkl. såkalt C klssse på øvre dekk .
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
Er det nok roemmingsveier, er det bare aa stable inn ..... tror neppe det blir noe problem. Og trenger man ekstra roemmingsveier, saa lager man dem. Som Boing gjorde med 737-900. Som Airbus gjorde med 319 foe easyJet .. Som ATA gjorde med L1011-500 for aa kunne registrere dem i USA ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
Feks har 747 en exit limit på 660 pax, mao et stykke over hva en ser hos charteroperatørene i dag eller i 744D hos JAL/ANA, mens 77W har 550 som exit limit (ANA har 525 som max seteantall på sine 773A,) 777-200 har exit limit på 440 pax, og det samme antallet pax vil 788, 783 og 789 få som exit limit, et tall som er langt over antallet pax en vil se i disse (med unntak av 783.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,317
|
![]()
Så vi kan frykte at 787 også vil gi oss charterfølelse... Kan ikke få rost de selskaper som innreder med x-antall to setere også på økonomi!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Brendas, MyTravel med 660 pax ombord i 744 betyr vel 11 i bredden noe som 3+6+2 ( siste to for EB ! )
![]() Første år jeg fløy 747 med PA, DL, CO og NA ( National Airlines for de yngre på forumet ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
![]() ![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Neida Brendas, AA hadde pianobar bakerst på deres 747-100 for oss monkeypeople. Har bilder fra det forsatt fra 1971 et eller annet sted i huset. I tillegg salong for ca. 10-12 med sofa ved siden av pianobaren.
Ønsker at noen på forumet kan finne et slikt bilde. På den tiden trengte vi ikke C-klasse. CO hadde en slik bar midt i deres DC 10-10 som hoppet fra SFO-HNL-NAN-SYD i 1986, har også bilder med sofa. Også monkey..... Hadde alle tre leg'ene med dem. Det var CO tider det. Så også Halley's komet fra vinduet et eller annet sted i Stillehavet. Det var jo 1986. Som gamle folk sier: Det var mye bedre i gamle dager...... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Det hadde MyTravel fått til.....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,317
|
![]()
...og nordmenn hadde elsket det!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Yess, sir'e...... Men mindre plass til taxfreeposene :exclamati
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
Ja britene sitter tross alt MYE trangere på charterfly, enn vi her på berget - så det kunne tross alt vært verre!!
![]()
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian med to flere 787-9. Totalt 19 787 | LN-CGJ | Flyforum | 4 | 28-08-2015 22:13 |
Boeing 787-822 eller 787-224 Dreamliner? | SE-SAM | Samlerhjørnet | 4 | 08-01-2011 14:57 |
Seating SQ | SQ 777 | Reiseforum | 22 | 31-07-2009 08:00 |
Seating Dy | krølle | Flyforum | 1 | 06-06-2008 19:55 |
Boeing selger 787 med 3-2-3 seating | EB | Flyforum | 5 | 23-02-2008 05:31 |