![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
06.07.2007 07:55:52 Marked=OB Utsteder=Norwegian Air Shuttle ASA TRAFIKK STATISTIKK JUNI 2007 omsetningsstatistikk
Norwegian fraktet i juni 575 518 passasjerer mot 475 506 i juni 2006, hvilket gir en økning på 100 012 (21 %), og 27 % vekst i passasjertrafikken (RPK). -------------------------------------------------------------------------------- - Total passasjertrafikk (RPK) økte med 27 % i forhold til juni 2006. - Total kapasitet (ASK) økte med 28 % i forhold til juni 2006. - Kabinfaktoren var 82 %, som er likt fjoråret. - For juni forventer selskapet en yield i størrelsesorden NOK 0,69 http://www.newsweb.no/atmnt/TrafficJune2007.pdf?id=44869 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Da ser det ut til at trenden er brutt - nedgangen på yield stopper opp og kabinfaktoren har en tendens til en liten økning.
Da får vi se om DY klarer å unngå den store nedgangen i yield de har hatt de to siste julier og auguster (i fjor lå yielden på kr 0,55 begge måneder).
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,219
|
![]()
Så at nedgangen på yield'en stopper opp - for en som ikke er økonom - er det bra? Eller?
![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,248
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
tja, om fallet i yielden stopper er jeg ikke så sikker på. Om du ser på Kurts eminente graf, ser man tydelig at yielden får et lite hopp i mai/juni (juni er jo historisk sett en veldig bra måned, med god businesstrafikk og lite fridager, samt mye som skal gjøres unna før sommeren - pluss starten på sommerferien)
Det som er mer urovekkende for DY er at de ikke klarer å fylle opp flyene på innenriks, der de har økt kapasiteten. C/F innenriks er ned 4 prosentpoeng mens produksjonen er opp 11,8%. Gitt samme CASK som i Q1, ble det uansett sorte, fine tall i juni - ca 8 mill på driften |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,219
|
![]()
Der kom svaret fra økonomen jeg trodde ville svare
![]() Mange takk! ![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 451
|
![]() Quote:
...og med samme CASK som i Q206 prater vi om ca 19 MNOK på bunnlinjen i juni. Men resultatet for Q207 blir uansett "bare" ca 17 MNOK ettersom mai ble relativt svak. Det skal sammenlignes med Q206 da resultatet ble 24,8 MNOK. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
TRAFIKK STATISTIKK APRIL 2007 | sail4fun | Flyforum | 9 | 08-05-2007 14:11 |
NAS TRAFIKK STATISTIKK MARS 2007 | sail4fun | Flyforum | 2 | 11-04-2007 11:50 |
NAS TRAFIKK STATISTIKK FEBRUAR 2007 | sail4fun | Flyforum | 5 | 06-03-2007 17:53 |
TRAFIKK STATISTIKK JANUAR 2007 | sail4fun | Flyforum | 1 | 06-02-2007 08:11 |
NAS trafikk statistikk 3Q | sail4fun | Flyforum | 0 | 11-11-2004 09:02 |