Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 28-06-2007, 12:19   #1
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Default Bare en kuriositet

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/06/28/504772.html

Skjønner hvis enkelte er litt lei saksing av feil i aviser gjort av journalister, men denne gangen er det forsåvidt ikke journalisten som dummer seg ut, men politikeren som uttaler seg.

Venstres Trine Skei Grande "foreslår nå at politiet bør møte opp på alle flyavganger til Somalia i sommer, for å informere foreldre om at omskjæring er straffbart."

Måtte bare ta denne med her inne, det er sommer! Dette er jo en fryktelig sak med denne omskjæringen, men å møte opp i forkant av alle flyavgangene til Somalia? Det går jo utrolig mange fly til Somalia fra OSL f eks.:lightbulb

Somalia er vel svært vanskelig å komme seg til luftveien for tiden, og norsk-somaliere bruker vel svært mange forskjellige flyalternativer ut fra Norge. Så da kunne jo egentlig politiet stilt seg opp fast på Gardermoen for dette kan jo gjelde svært mange utenlandsavganger
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2007, 12:23   #2
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

Default Re: Bare en kuriositet

Ikke lett å få med seg alt, nei. Men, det er et veldig seriøst problem, og en vederstyggelighet av de aller værste, så det er bra det er mye oppmerksomhet omkring problemet nå. Jeg tenker på min egen treåring, og lurer på hva som får folk til å gjøre dette mot sine egne barn. Helsesjekk av alle småjenter ved anskomst til OSL i sommer, og rett i buret med foreldrene om ikke alt ser ut som det skal der nede. Jeg samtykker gjerne til at min egen datter skal sjekkes for å få bukt med dette svineriet. Leste i Aftenposten i dag at man i Frankrike hadde startet med helsesjekk av jenter i "rett alder" og gått hardt til verks mot foreldrene. Fasit - slutt på omskjæring.

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2007, 12:36   #3
storg
ScanFlyer Molded

storg's Avatar

Helt enig med CK. Men det hjelper ikke når politikerne kommer med "løsninger" som faktisk ikke er gjennomførebare. De må komme med tiltak som virker. Ikke bare foreslå noe fordi de må.
storg is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2007, 16:37   #4
laurenz
ScanFlyer Molded

Slike overgrep går under samme kategorien som insest og det er gankse enda mer grotesk en det. For å stoppe slike overgrep så syns jeg mann kan gå veldig langt i hva mann skal foreta, barna fortjenner det!!!
Og jeg er enig i hva Storg sier, det blir håpløst det kommer slike idiotforslag fra politikere. Slike forslag er helt opplagt overhodet ikke gjennomtenkt. Det er useriøs og avsporer debatten og vi er enda lenger fras å finne en løsning!

Hilsen,
Laurenz
laurenz is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules