![]() |
|
![]() |
#1 | ||
N/A
|
![]()
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=144831
Quote:
Quote:
![]() Det kan liksom aldri bli bra nok? De må ha både i pose og sekk? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Bonuspoengene har jo bare ført til dyrere flypriser, så hvorfor skal vi ha dem?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Personlig er jeg i mot flypoeng, selvom jeg kunne ha fått nokså mange gratisturer med alle de reisene jeg har hatt siste årene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
I fremtiden er det heller ikke sikkert at det blir bonuspoeng å hente på flyreiser innad i Norden. Norwegian og Sterling har klaget til konkurransetilsynet fordi de mener dette gir SAS for store fordeler.
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Snart krever Sterling og Norwegian at SAS slutter med gratis frokost og bedre benplass...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Tja... Er ikke overbevist ennå!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Takk!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Ute på tur
|
![]()
Men for å dra en sammenligning til lille meg, som er et lite IT-selskap. Det er noen ting ute hos mine kunder jeg har bedre kompetanse på enn andre, og noen ting er det faktisk bare jeg som kan (ikke fordi jeg er noe mer smart enn andre, men fordi sammensetningen av omstendigheter gjør det til et mindre generelt problem). Betyr det at jeg ikke da skal kunen være mer fleksibel ovenfor mine bedre kunder enn en liten kunde som kommer inn på sidelinjen og krever en oneoff-greie?
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Problemet med bonusprogrammer er ikke at man gir rabatt til de kundene som er ens beste kunder, men at man gir en rabatt som er progressiv og som for å kunne nyte godt av den krever at man opptjener veldig mye av sine reiser i et selskap/en allianse. Å ha et bonusprogram som gir x% rabatt per krone brukt er ikke så problematisk (gitt at man ikke har vesentlige terskelverdier for uttak), for dette er en type rabatt som ikke virker innelåsende for kundene. Årsaken til at bonuspoeng kan gi høyere priser er i liten grad knyttet til kostnadene forbundet med selve systemet, og ligger heller i det faktum at kundene "krever" større prisforskjeller mellom selskapet man opptjener bonus hos og konkurrerende selskaper før man bytter til det konkurrerende selskapet. Det er et helt greit valg sett fra den enkeltes ståsted, men fra myndighetenes side så ønsker man altså ikke at et selskap skal få denne fordelen på bekostning av andre konkurrerende aktører. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
dette er ikke det samme som å si at du ikke kan tilby et godt produkt/være mer fleksible overfor dine gode kunder. Det kan SAS også gjøre i dag. Gjør de det i dag på de rutene hvor de får lov til å tilby bonuspoeng? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Nu må al den regulering snart stoppe - det er præcist som skrevet et andet sted en hindring af netop konkurrencen. SAS skal altid straffes fordi de har stor markedsandel, som er bygget op igennem mange år. Måske der er en grund til at markedsandelen er så stor? Det kunne være det var det foretrukne flyselskab med konkurrencedygtige priser?
Hvis SAS er alene på nogle ruter, så står det da alle lavprisselskaberne frit at starte op og konkurrere, men det gør detjo ikke, da mange af disse ruter ikke er interessante nok - SAS derimod tager ansvaret på sig og driver dem. De andre vil kun have alle goderne og så have SAS straffet på de interessante ruter. Sådan en gang bullshit... Sterling og Norwegian kan da bare starte deres eget bonusprogram, men de er jo kun interesseret i at kvalitet og kundeservice skal hives ned på Ryanair-niveau. Hvorfor i alverden skal andre selskaber reguleres til at sænke deres niveau også - det er da vandvid. lad da hellere lavprisselskaberne konkurrere på lige vilkår. Ja, bonuspoint koster lidt småpenge i den sidste ende, men det er trods alt kun overkapacitet der bliver brugt til afvikling af rejser, så reelt er det ikke ret meget. Eurobonus har fungeret i mange år - til stor tilfredshed for de mange der har benyttet sig af det - hvorfor i alverden skal lavprisgribbene nu have lov til at udhule dette også - er det ikke nok de har været medvirkende til at sænke kvaliteten på næsten al flytrafik - i "konkurrencens"-navn. Nu må det være på tide, at de konkurrere på andre vilkår og stopper med tudefjæset...
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Skulle ikke Norwegian starte opp ruter mellom Oslo-Haugesund og Oslo-Kristiansand med en gang bonusforbudet ble permanent?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
Og til det andre du nevnte, skal jeg da frykte at KT kommer og sier at jeg bare får være fleksibel med de kundene og oppgavene jeg har som vi kan være flere om å løse? -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvordan få best bonus på drivstoff? | Are G | Reiseforum | 19 | 09-08-2016 17:42 |
Aegean Miles and Bonus? | OY-CIR | Reiseforum | 5 | 19-05-2014 23:00 |
MP bonus uttak... | SQ 777 | Reiseforum | 2 | 09-05-2012 11:21 |
Swissôtel Bonus | vstenhjem | Reiseforum | 1 | 07-04-2010 20:33 |
Bonus-freddasbilder | LN-MOW | Flyforum | 4 | 29-03-2005 12:28 |