![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 451
|
![]()
Embraer said the E-170 has been granted steep approach certification by the Brazilian National Civil Aviation Agency and EASA, which will allow it to fly out of London City Airport. The steep approach procedure was developed for LCY operations because its instrument landing system requires a glideslope of 5.5 deg. as opposed to the standard 3.0 deg.
http://www.atwonline.com/news/story.html?storyID=9269 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Veldig interessant. Med E190 klar for LCY tror jeg vi vil se en ytterligere vekst på flyplassen - vekk med F50, BAe 146 og ERJ-145 og inn med E-jets! Men, kan maskinen ta av med full last? Det har jo vært problemet med en del typer, at de ikke stiger raskt nok og dermed må blokkere seter på utreisen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,481
|
![]()
Ble ikke noen av CRJ modellene også nylig godkjent eller husker jeg feil?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 451
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Var det ikke også noe med støy på den flyplassen?
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: ENGM/Råholt
Posts: 1,977
|
![]() Quote:
CRJ-605 er godkjent i følge Hangar.no.... Her er artikkelen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]() Quote:
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: ENGM/Råholt
Posts: 1,977
|
![]() Quote:
Men er ikke dette omtrent samme flyet som Canadair CL-600? Er det noen forskjell på Bombardier CRJ og Canadair CL? Noen som har svar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Om man skal ekspandere paa LCY saa trenger man vel en utvidelse av terminalkapasiteten. Det er rimelig fullt om morgenene naar det er rushtid. Naa er selvsagt folk ikke saa lenge paa flyplassen der, men likevel kan det vaere litt problematisk med en stor oekning av trafikken vil jeg tro.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,481
|
![]()
Mener å leste nylig at det skal utvide litt slik at de får parkert ett par fly til
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,481
|
![]()
CRJ-600 er vel fellesbetegnelsen på Canadairs CRJ serie, men helt nøyaktig hvilken type 604 og 605 er vet jeg ikke
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
604/605 er Challenger - denne: http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=117256
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Höga Kusten Flyg leier inn en E170 fra Estonian Air | Trdfly | Flyforum | 0 | 27-02-2015 09:11 |
TRD Estonian E170 | KAB | Spotteralerts | 3 | 19-03-2012 15:56 |
Snakk om steep approach! | Skipskatta | Flyforum | 0 | 13-10-2011 14:13 |
Tankespill: BU ble aldri solgt til SK og dermed ingen Norwegian...? | LN-AFG | Småprat | 11 | 13-03-2011 20:46 |
BA starter LCY-AGP og LCY-FAO | Twin Otter | Flyforum | 4 | 07-12-2010 21:03 |