![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]()
Ex-Braathens 737-705 LN-TUE som gikk til virgin blue i 2003 er nå ferdig med sin karriere i Australia. Maskinen flyr videre under Changan som er en del av HNA Group, der Hainan også inngår. Ny reg blir B-5091.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Har hørt at Braathens 737 fly er ettertraktet på bruktmarkedet. Først og fremst fordi Braathens er svært flinke til å vedlikeholde flyene, men også fordi Braathens valgte de kraftigste motorvariantene og evt. flere fueltanks for mer rekkevidde. Om dette stemmer vet jeg ikke, noen som har peiling?
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 92
|
![]()
Noen som vet hvor ex LN-SUS (19408/110) ble av etter at den kom på russisk register i flyselskapet "SAT"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,934
|
![]()
Hvor er Braathens SAFE LN-SUA 737-200, som eg fløy med i 1990?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Idylliske Ytrebygda
Posts: 1,074
|
![]()
MountainDew: LN-SUA (23464/1223) flyr for LAM Mosambique. Reg C9-BAJ.
Jumper: LN-SUS ble parkert på en boneyard på Miami International (mener det var) i 2001, med reg N408CE. Så den er vel muligens historie nå?? Edit : trykkleif
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,934
|
![]()
Takk!!! Får ta meg en tur til Afrika å fly gamle "Halvtan Svarte"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,414
|
![]()
Flyr ikke Ford med noen ex-700 fra Braathens?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]()
Den andre Braathens-maskinen som forsvant til virgin blue skal også til Kina. Ex- LN-TUG, med reg VH-VBX hos virgin blue, er nå hos Hainan med ny reg B-5092.
Dermed flyr det ikke lenger noen ex-Braathens-fly i Australia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
Ytterligare litet om N408CE c/n 19408 (ex LN-SUS): N408CE JTI Engines & Aircraft Leasing Inc. , seized by Miami Dade County (to satisfy lien filed on 22 May 2002) . sold 3 July 2004 to Delco Sales Inc for US dollars 5500. (från Aviation Letter Nov. 2004). FAA registret säger också "sale reported".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,577
|
![]()
Den opprinnelige LN-SUA (c/n 20458) som floey for BU 71-84 og som vi ogsaa kjenner som 'Lufthansafrakter TF-ABT' , flyr naa for DHL i Malaysia.
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=314237 |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 217
|
![]() Quote:
Jeg ville tro det ville være enklere (og billigere) teknisk / operativt for Air Baltic å operere flere -500 fra samme operatør, dvs med lik specs. Slik det er i dag kommer flyene, foruten de to ex BU, fra flere ulike operatører, f.eks. noen ex Air France maskiner. Kommenter gjerne om du vil, du kjenner nok Air Baltic flåten bedre enn meg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Er det mange som flyr fra LHR til CDG for så å bytte fly ut i store verden? | Norge Rundt På 14 Dager | Småprat | 7 | 15-08-2013 18:00 |
Den store fly-mot-fly-dagen | Harald Oanes | Bilder & foto | 9 | 26-04-2010 22:44 |
Rettigheter når et flyselskap flytter deg til en tidligere avgang uten å si i fra... | Martin | Reiseforum | 3 | 25-06-2009 21:00 |
Flytter inn i Braathens-hangaren | S61N | Flyforum | 6 | 16-05-2007 08:04 |
Tidligere Braathens ..... | dc-8-63 | Flyforum | 2 | 15-03-2005 16:32 |