![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Da jeg satt ved gate 24 kl. 19.15 kom dette flyet forbi på vei til 19L/R
http://www.airliners.net/open.file/1172323/M/ Hva slags ærend hadde det flyet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tipper en mil-charter, men jeg skal på jobb i morgen e.middag og skal sjekke litt!
En lekker maskin forresten :clap
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er Primaris' 757 nummer to .. sist sett flyvende paa wetlease for Santa Barbara. Det er nok en subcharter av noe slag ... JetX?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Regnr: N741PA ENGM; Hva jobber du egentlig med? Jobber du i tårnet og gir landingstillatelser osv? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
RAMP'en er parkeringsvakt!
![]()
![]() |
#6 | |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]() Quote:
![]() Jan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Enkelt og greit sagt det ![]() Andeik, jeg er Trafikkplanlegger, sitter i etasjen under flygelederne, jobber med å koordinere bruken av alle oppstillingsplasser på Gardermoen, dog ikke de på vestsiden ved GA-terminalen, men det kommer det og... Mye koordinering med tårnet, flyselskaper, handlingselskaper, og OSL. Hver eneste dag er det alltids arbeider som pågår som igjen må koordineres mot brukere etc.... Tauinger, bussinger, venting på gater etc......it's all done by us ![]() Kan sikkert skrive mere og ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Aviation Junkie
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Air France f.eks får "bøter" iform av parkering på 180 serien og bussing fra 37A/B.. vel fortjent er det også!
![]() |
#10 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Gøy med buss og 120 pax på en gate som er tilpasset inntill 50 pax.... Eller hva Thomas.
Rampen - jeg hadde en runde med en av dere her for litt over en uke siden. Hadde 37A og en charter (hello) til PMI via ARN. Sleit noe innmari med infoskjermer som ikke var helt enig i hva som skulle stå. Så jeg ringte hvert 3 minutt til dere. Måtte til slutt få OSL IT til å fikse det. Det var vel ikke tilfeldighvis deg jeg snakket med da.... S |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
He he Nei Learjet, var nok ikke meg, men har også hatt dager her nå hvor skjermene på bussgatene går bananas....
IT systemene her på plassen begynner nok å bli overbelastet de og, for det har skjedd en del ganger nå i det siste.... Heldigvis driver de på med oppgraderinger av systemene og bytter også skjermene, så det er godt det skjer NOE iallefall ![]() Og hva angår bussgatene med plass til 50 pax, så vel, vi PRØVER om vi kan å få brukt gate 39 som bussgate for de største maskinene om morran, men er ikke alltids at alle hos oss husker på det i et travelt morra-rush, men, ring gjerne og BE om det hvis dere ser at det er håpløst! ![]()
![]() |
#12 |
oversheriffmester
|
![]()
Enig ang 39. Hadde en her om dagen og det var "himmelsk" i forhold. Eneste problemet er kollegene mine med AY for de gir meg ikke gaten tidsnok. Men det overlever vi.... For å jobbe 39 er ganske mye bedre enn 37..... Skal huske å ringe hvis jeg har en som er skikkelig overbooket og jeg ser det vil bli litt "holoy"
TAKK FOR TIPSET S |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Og imorgen har vi nå tildelt AF bussgate 39
![]()
![]() |
#14 |
oversheriffmester
|
![]()
Takker for det, da det er en viss fare for at jeg skal ha den i morgen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Hva er det som gjør at AF fast blir satt opp med bussing? Har de pisset litt på folket i tårnet, og så får de igjen for det med bussgate?
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Monsieur Søreide
![]() Det skal litt mere til enn å pisse oss oppover leggen før vi fjernparkerer ![]() Men litt av hovedproblemet er at vi har det sååå trangt om morran at selskapene som flyr hos oss er informert om at med mindre vi gir tillatelse, så skal det boardes på rute og gjøre klar til "push & start" så vi får frigjort gater til alle de fly som skal taues inn hver morgen. Alle selskapene følger i prinsippet dette, bortsett fra våre franske venner. Som vi har snakket om før - i andre topic's her - så er en Kaptein ombord i en AF-maskin litt mere "Gud" og "Konge" enn hos mange andre....De fleste viser stort sett full forståelse for våre behov, men eeeen og annen gang så er det noen som slår seg vrang.... Dette var faktisk litt enklere når jeg hadde fruen på jobb før, som jobbet i Braathens Trafikk....Hun er som kjent fransk, og jeg fikk henne flere ganger til å ringe direkte ut til gaten, ta en prat med Kapteinen over telefonen, noe som ofte resulterte i at de pushet - ganske så raskt ![]() ![]() Grunnen de siste ukene til at maskinen ofte står ute, er blant annet det at den ofte kommer FØR rutetida, den skal stå over natten, samt at vi også sjekker pax-tall på maskinene vi parkerer ut.....
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
*Humre, humre* takk for svar Rampen
![]()
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tres Bien Håkon
![]() PS! En liten korrektur. JEG har ikke opplevd dette problemet med at man ikke vil pushe vekk fra gate enn andre selskaper med AF. Det kan selvfølgelig hende med andre selskaper..... ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
TRD Noe spesielt på Værnes i dag/i morgen? | Novair | Spotteralerts | 0 | 26-06-2012 18:45 |
Spesielt fly | spitfire | Bilder & foto | 3 | 07-08-2008 15:44 |
Et litt spesielt helikopter på BGO i dag... | G-COLE | Flyforum | 4 | 26-01-2007 21:25 |
Warbirds Fly-in på Gardermoen i dag..! | Wingnut | Flyforum | 7 | 12-09-2005 13:59 |
Stooooort fly på Gardermoen i dag. | Martin | Flyforum | 1 | 14-02-2005 15:55 |