![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,961
|
![]()
Nå er jeg ikke så innvidd i standard prosedyrer og tekniske prosedyrer vedr fly etter landing/taxing, men spørsmålet mitt, er dette normalt?
At roret ikke er "rett fram" når flyet er parkert. Disse bildene er tatt lørdag 19 mai på SVG, og jeg antar at de kommer fra SK4055 som fra Oslo. [img=http://img180.imagevenue.com/loc406/th_52953_IMG_2909_122_406lo.JPG] [img=http://img165.imagevenue.com/loc335/th_52955_IMG_2910_122_335lo.JPG] [img=http://img17.imagevenue.com/loc767/th_52966_IMG_2911_122_767lo.JPG] [img=http://img103.imagevenue.com/loc1009/th_52971_IMG_2912_122_1009lo.JPG] Dette er sikkert et helt lamt spørsmål, men jeg er nysjerrig og vil bare ha et svar, slik at jeg kan få "ro i sjelen" ![]()
__________________
Mine bilder på Airliners |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: ENVA
Posts: 119
|
![]()
Helt normal når hydraulikk pumpene er av.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 160
|
![]()
På MD80 så kan du se at høyderorene kan henge motsatt vei, det kan se litt snålt ut!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: ENVA
Posts: 119
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: ENVA
Posts: 119
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 160
|
![]() Quote:
Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 160
|
![]() Quote:
42,9cm pluss minus 2,36cm skal bakkkanten av rudder stå ved unna center ved maks rudder trim |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,421
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net Last edited by Roxman; 07-11-2007 at 19:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 160
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: ENVA
Posts: 119
|
![]() Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2005
Posts: 561
|
![]()
Siden når begynte man å trimme sideroret for landing i sidevind ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann!
Som allerede nevnt så må du fortsatt ha hydraulikk trykk på for å få roret til å bevege seg med rudder trim, da rudder trim sender et signal til rudder trim actutuator som videre styrer feel and centering unit som til slutt sender et signal til rudder PCU slik at roret beveger seg... men... Jeg må nok si meg enig i sistskrivende her at jeg har vanskelig for å se hvorfor rudder trim må så langt over under landing...? Et fullt rudder trim deflection var jo årsaken til at US Airways mistet en splitter ny B737-400 under avgang fra LGA for en del år siden... Anyway, det er nok sansynlig her at det ikke er noe hydraulikk trykk på rudder PCU og roret kun blåser til siden... ![]() Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
ACARS teknisk spørsmål. | ATC-flyradar | Flyteknisk forum | 9 | 23-03-2016 13:24 |
teknisk spørsmål, ant. eksponeringer | petru26 | Bilder & foto | 5 | 15-06-2012 23:53 |
Et teknisk spørsmål | BudFox | Flyteknisk forum | 6 | 01-07-2008 12:52 |