![]() |
|
![]() |
#1 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
For dere som vet, hva er MCT på SK-SK-forbindelser i CPH?
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() 40 -45 minutter Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,128
|
![]()
Hva står bokstavene for i TBF'en <<MCT>>?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Her er hele oversikten for CPH
MCT = Minimum Connection Time DMCPH/16MAY07 CPH STANDARD MINIMUM CONNECTING TIMES CPH-CPH FROM - TO D/D D/I I/D I/I CC FLTN-FLTR ORGN EQPTM-CC FLTN-FLTR DEST EQPTM HMM HMM HMM HMM - 030 045 045 045 30 min innland/innland 45 min på alle andre kombinasjoner .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
F.ex OSLCPHAAR og ARNCPHAAR..Idet der er er et konkurrence hensyn SK/BA Desværre er de pågældende flights fra STO OG OSL meget ofte forsinkede, ikke mere en 10-15 minutter, men har du bagage så nå den ikke med,desværre Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
OK, jeg har nå jaktet rundt hos mitt reisebyrå, hos SAS og hos SQ. Har noen med intrikat kjennskap til ting i resaid, linking mot amadeus og SQ lyst på en nøtt og en belønning? PM fra modige sjeler mottaes med takk.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,330
|
![]()
Og hvor mange dager er MCT i København for crewbaggasje?
![]()
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
Så jeg forstår ikke rigtigt Hilsen ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
![]() -A |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,587
|
![]() Quote:
__________________
Torbjørn ----------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Har floket ut en del. Alt er èn billett på 618-(e)papir med SQ/SK-flighter, C-klasse.
Når jeg landet i Singa for noen uker siden måtte jeg endre ting fort og SQ sa de kunne fikse. Det som skjedde da er det som skjer hver gang jeg har en SQ-billett med SK-segmenter i Skandinavnia for å komme meg til/fra LHR/ZRH/CPH/AMS/FRA: de oppdaterer ikke den orginale SK-delen av billetten men lager en helt ny reservasjon, og dropper ikke den gamle, så sitter SAS og min TA her og bare ser gamle ting som er slettet for lengst, fordu PNR i amadeus er linket mot gammel referanse hos SQ og SK, avhengig av hva som er endret. Kort fortalt noen endringer seinere så har jeg nå tre forskjellige bookinger under samme PNR hos SQ, tre sett med bookinger (og aldri noen tatt ut) under SK-delen, og så begynner datamaskiner å automagisk kansellere tilfeldige segmenter fordi dobbelt-booking ikke er popt. For de som kan/vil så er det lov å titte på GT3PG og KA0GI i ResAid og på ZGKQ2U i Amadeus for interesserte (men ingen forsøker å leke helt og fikse noe uten å spørre meg først). Alt i alt ser løsningen ut at SQ sitt billett-kontor på flyplassen her i morgen har en god jobb forran seg. Tilbake til MCT: grunnen til at de får tre timer MCT er at takket være kreativ bokføring, nye resevasjoner og så videre, så har de laget en ny billett for deler av turen, men ikke CPH-BGO, og vips tror systemet jeg sitter på to billetter og ingenting gjennomgående.... ergo laaang MCT på CPH. -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
Den 13jun CPHBGO er deren SK2868 140-1530 hvorfor er du ikke bkd paa den Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]() Quote:
30 timer i gjennomsnitt! En kaptein fotograferte bagasjen sin utenfor OSL-flyet da han kom fra en langrutetur."Fint,da kommer den jo med!" tenkte han. Men den gang ei! Langruteflyet var ca 20 minutter forsinket,ergo skulle ikke crewbagsjen lastes før det var gått 20 minutter.I mellomtiden dro flyet til OSL uten crewbagasje. Og dere tror at det bare er CAU som lager krøll i CPH? Bare i februar i år hadde SGS på OSL 100.000 NOK i utgifter på hjemkjørt crewbagasje.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Oman Air Business Class MCT-BKK, Champagne breakfast | SASID | TripReports | 16 | 23-09-2012 23:44 |
Oman Air Business BKK-MCT-FRA | C-klasse | TripReports | 10 | 05-07-2011 09:02 |
Litt fler bilder fra MCT, ikke fra T/R tråden | krølle | Bilder & foto | 0 | 21-02-2011 17:45 |
KL tilbake til MCT | The Ticketor | Flyforum | 11 | 10-09-2007 15:28 |
Endret MCT på LHR | The Ticketor | Flyforum | 0 | 06-07-2007 11:35 |