Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 15-05-2007, 15:07   #1
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Konsersjefen har da uttalt at man skal kjøre lønnsomt og dagens SAS-IC program med dagens flyflåte...

__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2007, 15:26   #2
amatør
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
Default Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Hvis de skal ha nye IC fly i 2010, bør jo snart bestillingen komme??
amatør is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2007, 15:28   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,330
Default Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Quote:
Originally posted by amatør

Hvis de skal ha nye IC fly i 2010, bør jo snart bestillingen komme??
Det står at en avgjørelse skal komme i 2010.



Selv om det hadde vært hyggelig med med flere fly så har jeg tro på at Jansson gjør det riktig ved først og fremst satse på å oppnå lønnsomhet for konsernet
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2007, 15:30   #4
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,621
Default Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Men er ikke litt av problemet at de har for få fly til å oppnå tilstrekklig avkastning. De har vel sikkert endel overhead kostnader som ville være mulig å dele på flere fly?
storg is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2007, 15:30   #5
amatør
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
Default Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Quote:
Originally posted by Someone

Quote:
Originally posted by amatør

Hvis de skal ha nye IC fly i 2010, bør jo snart bestillingen komme??
Det står at en avgjørelse skal komme i 2010.



Selv om det hadde vært hyggelig med med flere fly så har jeg tro på at Jansson gjør det riktig ved først og fremst satse på å oppnå lønnsomhet for konsernet
Ja, så det nå.
amatør is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2007, 15:52   #6
ThomAAs
ScanFlyer Molded
 
ThomAAs's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
Default Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Om de bestiller i 2010 så går det vel noen år før de kommer i lufta ville jeg tippe...
__________________
ThomAAs
Flying the Norwegian way
ThomAAs is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2007, 16:07   #7
brendas
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
Default Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Quote:
Originally posted by ThomAAs

Om de bestiller i 2010 så går det vel noen år før de kommer i lufta ville jeg tippe...
Da må de nok vente minst fem-seks år før de kan få levert nye maskiner ja....
brendas is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2007, 16:21   #8
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Hm, hvordan går det da med Pilot-avtalen ?
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2007, 16:32   #9
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,330
Default Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Quote:
Originally posted by P.A. VIKING

Hm, hvordan går det da med Pilot-avtalen ?
Ifølge FBU4EVER går de da automatisk tilbake til den gamle.
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2007, 21:19   #10
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Hvorfor har det vært snakk om å bytte ut dagens fly allerede før 2010?
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2007, 12:59   #11
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Quote:
Originally posted by Someone

Quote:
Originally posted by P.A. VIKING

Hm, hvordan går det da med Pilot-avtalen ?
Ifølge FBU4EVER går de da automatisk tilbake til den gamle.
Hvis ingen nye fly er bestilt/leieavtale inngått før 1/7-07,så opphører avtalen automatisk 31/12-07.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2007, 13:03   #12
LN-BRK
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
Default Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

FBU 4EVER, hvilke praktiske konsekvenser har det?
LN-BRK is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2007, 13:40   #13
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Quote:
Originally posted by LN-BRK

FBU 4EVER, hvilke praktiske konsekvenser har det?
Vi vil få tilbake 4 fridager etter de lengste turene (SEA,NRT og BKK).Vi vil ikke få en natt i BKK,men to som tidligere.Vi skal ikke fly 100 block hours/mnd i tidsrommet juni-august,men ha en grense på 78 +/- 12 hours. Dette er i store trekk konsekvensene.Det finnes en del avtaleteknisk også.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2007, 13:44   #14
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Quote:
Originally posted by FBU 4EVER

Quote:
Originally posted by LN-BRK

FBU 4EVER, hvilke praktiske konsekvenser har det?
Vi vil få tilbake 4 fridager etter de lengste turene (SEA,NRT og BKK).Vi vil ikke få en natt i BKK,men to som tidligere.Vi skal ikke fly 100 block hours/mnd i tidsrommet juni-august,men ha en grense på 78 +/- 12 hours. Dette er i store trekk konsekvensene.Det finnes en del avtaleteknisk også.
Høres dyrt ut.. HVa foretrekker du? Nye fly eller mere fri?
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2007, 13:55   #15
Farmer
ScanFlyer Crusty
 
Farmer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
Default Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Quote:
Originally posted by FBU 4EVER

Quote:
Originally posted by LN-BRK

FBU 4EVER, hvilke praktiske konsekvenser har det?
Vi vil få tilbake 4 fridager etter de lengste turene (SEA,NRT og BKK).Vi vil ikke få en natt i BKK,men to som tidligere.Vi skal ikke fly 100 block hours/mnd i tidsrommet juni-august,men ha en grense på 78 +/- 12 hours. Dette er i store trekk konsekvensene.Det finnes en del avtaleteknisk også.
Om om det da blir dyrere produksjon per flytime betyr vel det at SAS IC er inne i en vond sirkel som slutter med mageplask .. og SAS sine langruter dør en stille død ...?
For det blir vel ingen nye fly om ikke det har blitt bedre økonomi i denne delen av selskapet ..
__________________
Upcoming flights:

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2007, 15:10   #16
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Quote:
Originally posted by Farmer

Quote:
Originally posted by FBU 4EVER

Quote:
Originally posted by LN-BRK

FBU 4EVER, hvilke praktiske konsekvenser har det?
Vi vil få tilbake 4 fridager etter de lengste turene (SEA,NRT og BKK).Vi vil ikke få en natt i BKK,men to som tidligere.Vi skal ikke fly 100 block hours/mnd i tidsrommet juni-august,men ha en grense på 78 +/- 12 hours. Dette er i store trekk konsekvensene.Det finnes en del avtaleteknisk også.
Om om det da blir dyrere produksjon per flytime betyr vel det at SAS IC er inne i en vond sirkel som slutter med mageplask .. og SAS sine langruter dør en stille død ...?
For det blir vel ingen nye fly om ikke det har blitt bedre økonomi i denne delen av selskapet ..
Det spiller jo ingen rolle at SAS Intercont dør, vi har jo AY som dekker våre langrutebehov Dessuten er det vel snakk om at TG skal doble på CPH.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2007, 15:53   #17
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Quote:
Originally posted by Tommy777

Quote:
Originally posted by FBU 4EVER

Quote:
Originally posted by LN-BRK

FBU 4EVER, hvilke praktiske konsekvenser har det?
Vi vil få tilbake 4 fridager etter de lengste turene (SEA,NRT og BKK).Vi vil ikke få en natt i BKK,men to som tidligere.Vi skal ikke fly 100 block hours/mnd i tidsrommet juni-august,men ha en grense på 78 +/- 12 hours. Dette er i store trekk konsekvensene.Det finnes en del avtaleteknisk også.
Høres dyrt ut.. HVa foretrekker du? Nye fly eller mere fri?
Med nye fly ville vi hatt mulighet til å forhandle tilbake noe mer fri på et senere tidspunkt.Første kvartal ble vesentlig bedre enn antatt.Det har alltid vært en periode med tap i alle år.Med resultatet som nå forelå,så ligger det an til et overskudd på noe over 500 mill. SEK på årsbasis for Intercont. Og dette var det man mente skulle til for å leie inn en maskin i løpet av året.Men SAS har altså forandret på det hele etter sin egen tolkning,som så mange ganger før.

Men med kun tre dager fri etter en tur,så får jeg ikke gjort så fryktelig mye her i huset.De to første dagene går stort sett bort i søvn,post og aviser.En fjerde dag gjør underverker.Uten nye fly nå,så ser jeg ikke grunnen til at vi ensidig skal la avtalen fortsette inntil videre.Da blir den værendes til evig tid,hele tiden med referanse til "ikke tilstrekkelig økonomi".Vi har brent oss på den slags litt for mange ganger tidligere.Midlertidige avtaler blir bare tolket av SAS som faste etter en viss tid.Så er det på'n igjen med nye forhandlinger og konfrontasjoner.

Det var til dels store innsparinger som skulle være utfallet av denne avtalen,og når svaret ble som det ble,så var det hele bortkastet.Dessverre.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2007, 16:09   #18
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Helt håpløst, Stein. Må være frustrerende..
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2007, 19:45   #19
1944vintage
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
Default Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Ingen nye fly for IC.
"Daglige ledere" kommer og går.
Streiker både her og her.

Imens sitter den bakstreverske styreformannen trygt i sadelen.
Kanskje noe nytt burde komme her, først og fremst ?
__________________
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering
1944vintage is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2007, 22:11   #20
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Hm, så nå skal de både skifte ut MD'ne og utvide LH i 2010 , Jadda...
sail4fun is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Ingen flyforbindelse mellom MOL og TRD før til høsten Wiggo Hovde Flyforum 2 11-03-2014 22:36
SAS-fly til Værnes sendte ut Mayday rett før landing Trdfly Flyforum 4 20-12-2012 14:11
Ingen SAS fly til USA 25 og 26 nov Bizflyer Reiseforum 1 23-10-2009 11:17
Nye fly til SAS Braathens EB Flyforum 22 01-05-2006 19:10
6 nye fly til SAS sail4fun Flyforum 37 11-03-2006 09:34


All times are GMT +2. The time now is 19:53.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.