![]() |
|
![]() |
#1 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Krompen og Mette Minus er på besøk i Korea i disse dager.
Noen som vet hvilket selskap de fløy med? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Kronprinsparet ankommer Seoul sent om kvelden mandag 7. mai.
http://www.kongehuset.no/c27217/nyhe...html?tid=31522 Altså flyr de med et flyselskap som ankommer sent på kvelden... ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Eller natttoget......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Ifølge dagens aviser så ankom de allerede lørdag og har hatt noen dager inkognito før det offisielle besøket begynte.
Ifølge tidligere uttalelser så vil ikke Krompen fly First class lenger. Så det var vel Business på en eller annen avgang. Finnes det noen tradisjon for at det nasjonale flyselskapet i landet flyr utenlandske gjester til landet for statsbesøk? Husker fra den tv-serien fra Heatrow at den engelske Dronningen fløy Air New Zeeland da hun skulle dit på statsbesøk. Men vi må vel kanskje regne med at de kongeliges reiseruter er statshemmeligheter av sikkerhetshensyn? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Heeeeelt korrekt BF ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
kjørte lakse jumbo
![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg vil tippe Lufthansa.
Aftenposten har forøvrig et stort oppslag i papirutgaven i dag om hva det har kostet. Noe jeg kanskje hadde ventet i se i Klassekampen eller Dagbla' men ikke i konservative Aftenposten. Aftensposten skriver at "selv om remm kongelige ikke fløy First Class, men BARE business, kom billettene på over 40.000" So what? Kongehuset har sine egne budsjetter og bruker vel sine egne penger på samme måte som en annen bedrift. GI REMM KONGELIGE BBJ NÅ!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#9 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Ser videre nå at de har vært i Shanghai siden lørdag. Så da er det jo mulig de har flydd med SK fra CPH til PVG (men dette går vel ikke fredag kveld fra CPH?).
Fra Shanghai til Seoul er der 14 direkte flighter pr dag med diverse flyselskap så da kan det jo ha vært hvasomhelst! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Er ikke PVG ruten lagt ned og kapasiteten overflytten til ARN-BJS
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
SK har vel lagt ned PVG ruten og overflytten kapasiteten til ARN-BJS
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
Selv Aftenposten er ikke lenger det den en gang var etter min oppfatning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Når de kommer hjem kommer Seog Hør (også den som utkommer i Kristiansand) med detaljene...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Nå tilhører jeg de som absolutt mener at det kan være greit å nevne prisen det koster å få dem over til Korea. Bare så det er sagt. Mitt poeng var at Aftenposten ikke er noen konservativ avis lenger. Helt uavhengig av denne saken.
Det må jo også tas med at kronprinsen har gått voldsomt ut med sitt miljøengasjement. Det er klart det er spørsmål å stille da om han ikke bør prøve å begrense antall lange reiser. Moralen kan jo ikke bare gjelde vanlige folk? I den forbindelse anser jeg anskaffelse av eget fly som både politisk og moralsk helt umulig. Synes det er helt greit at de må reise rutefly. De lider ingen nød! ![]()
![]() |
#16 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Nå har jeg ikke lest Aftenposten i dag. Men jeg går ut fra at de ikke nevner et eneste ord om hvor mye den norske eksporten til Sør-Korea øker pga et slikt besøk. De kongelige er jo viktige døråpnere, og akkurat derfor er det en rekordstor skare norske næringslivsfolk med på lasset.
Jeg mener å ha lest et sted at man hadde regnet ut at på Kong Olavs reiser ble eksporten øket med 9 kr for hver krone brukt på appanasje. Da må det jo bli riktig lønnsomt nasjonaløkononmisk sett! Så sett i lyset av det, så blir hyling om noen businessclass billetter direkte smålig!! Det skulle jo tatt seg ut at næringslivsfolket fløy business og så satt Håkon og Mette Marit bak på turistklasse! Ser dem for meg på midtseter blandt andre turister! ![]() Jeg har sagt det før her; Journalister som skriver slike artikler må være av den typen som kun får lov til å reise turistklasse selv, og derfor er misunnelige på andre som kan reise business. BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Kan ikke være LH om de reiser direkte fra FRA til ICN, den lander jo på formiddagen. Asiana lander direkte fra LHR i 3 tia. Dersom de velger flere stopp via PVG eller NRT kan de lande på kvelden. Tipper at de reiser med SAS til NRT og derfra videre til ICN |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
BF ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sør Korea setter krav til flåte under 20 år | Trdfly | Flyforum | 7 | 21-05-2015 22:24 |
Høsttur til Sør Korea - Japan - Taiwan - Thailand med OZ,UA,TG(F) & LH,BR,SK(C) | Jamesbond_ppk | TripReports | 15 | 09-01-2014 11:53 |
Reise mellom Nord Korea og Sør Korea? | lebeda | Reiseforum | 5 | 21-01-2013 00:22 |