![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Viser til en annen tråd her inne, tror den er borte, men kun flygere og kabinpersonale tilhørende selskapet/konsernet kan taes med på klapp hvis kapteinen ombord godkjenner dette. Ingen passasjerer med andre ord. Besøk i cockpit under flyvningen er heller ikke tillatt. Mange skuffede barn ( og fedre) etter at dette ble innført....
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ja, det var desverre eneste maaten aa faa bort vedlegget paa innen rimelig tid. Men diskusjonen er selvfoelgelig relevant, den.
Her i USA er det veldig strenge regler for aa sitte foran i festningen. Og jobber du ikke selskapet som flyr, maa du ogsaa sjekkes mot en foederal database for aa faa lov. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Hva med oss "unormale"? Her er bildene uten navn - for de som ikke helt skjønner hva diskusjonen handler om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#6 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Er det noen "nye" regler på gang?
![]() |
#7 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
Det får vi se på da
![]() Til deg som sitter i coxkpit på 737 - er det virkelig plass til 3.person ?? Har sittet i en airbus fra Mytravel og der var det plass til 3 ekstra personer hvis jeg ikke husker feil. Satt nedover i midten (mellom kaptein og sidemann) og hjemover bak sidemann og en servicemann i midten ! Hvordan er plassen i cockpit i de forskjellige flytypene ??? Hvem har aning ?? Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ute på tur
|
![]()
Jeg er 180cm og hakket med påbygd enn Kate Moss og får fint plass i 737-500'er og -700'er bak konsollet mot døren.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvilke strekninger er det her snakk om? På flighter til og fra UK er det strengt forbudt å folk på klappsete, uansett om de er fra eget selskap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]() Quote:
![]() Til LN-BRK : Hvilke regler gjelder for opplæring eller mulig tilsyn når det er forbudt ?? Hvem skal passe på slike direktiv og sikre på at ingen andre er cockpit ![]() Bare spør Jan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Mener forbudet gjelder i UK airspace, og ikke bare under 5000 ft Leser man det første notatet fra kapteinen, så sier han de ikke har lov å ta inn folk i cockpit UNDER flyging. Hadde du spurt før avgang ville du kanskje kunnet være med hele turen? Noen selskaper har som policy å ikke åpne cockpitdøra under flyging, og det kan også skape uro hos andre passasjerer dersom de ser at en annen passasjer går inn i cockpit. Verden er jo gal ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har sottet på klapp i 737, 738, og 757, klart best plass i 757, men absolutt allreight plass på 737`ene og!
Det er plass til ekstra i 737 som jeg vet..1 ved døren, og en på høyre side.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har ikke inntrykk over at Kapteiner tolker de her reglene så strengt på innland. Det er sålklart lettere å få sitte fremme hvis du har et flyplass id-kort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg har aldri fått nei etter at jeg begynte å fly selv. Før jeg begynte å fly selv, ble det nei en gang jeg spurte.
I år har det blitt innenlandsturer med 735, 736, 73G og 738. Noen som vet hvordan plassen er på klapp i F-50? 737 er litt i grenseland for meg, men på en kort tur er det greit nok |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Sittet på klapp i F50 en gang. Jeg kan ikke si jeg husker det så veldig godt men det er ikke så veldig stor forskjell fra DH8 (100-serien i alle fall). Var så heldig å rekke å få et ja på NAX sin rute Bodø-Andenes før de takket for seg etterhvert.
Foranledningen var litt spesiell. Fikk alltid nei da jeg spurte NAX-F50 gutta der oppe. Men en gang var jeg eneste PAX ombord ANX-TOS. Fikk en litt mer personlig rettet sikkerhetsdemonstrasjon av flyvertinna med muligheter for å stille oppklarende spørsmål ![]() ![]()
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Reglene er helt klare og ligger forankret i AOM'en: Pax på flight deck kun ved avtale på for¨hånd. None Rev. OK med medbrakt ID. "På forhånd" praktiseres litt flexi på innland.
Kommer det en med medbrakt PPL så sier kapteinen av og til OK. INGEN blir hentet til flight deck etter boarding eller under flight. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ikke for å krangle, men du tar nok feil. Folk kan bli hentet til cockpit under flight.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Klappsete? | barteki | Småprat | 7 | 24-06-2013 16:15 |
Klappsete å drømme om | krølle | Småprat | 0 | 24-03-2013 10:54 |
Tur på klappsete | aleksanderl | Bilder & foto | 5 | 15-09-2010 14:50 |