![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fra den andre siden av av kloden kommer ukens ScanVin tips. Jeg har ikke tidligere kommet med noen Riesling tips - og har vel aldri vært noen stor fan - men det har nok mest med fordommer mot tidligere års tyske produksjoner. Nå kommer det mye godt i Rieslingflasker fra Tyskland - men også fra New Zealand.
Den som ligger klar til kveldens apertiff er: Villa Maria Private Bin Riesling 2006 til NOK 129,90. Den passer godt til akkurat apertiff - eller til retter med fisk og skalldyr. Fargen er lys og grønngul. Tiltalende aroma av eple, sitrus og litt mineraler. Frisk ettersmak med god lengde. God helg (det skal bli varmt) og god vin... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Nei,du har rett i at det har vært tynt med rieslingtips på forumet.Men det bør bli noen flere utover ettersom det er en liten gjenoppdaging av druens kvaliteter og muligheter.Vinentusiaster har i mange,mange år hevdet at riesling er verdens beste hvitvinsdrue.Vintips nr. 15 var en Alsacevin basert på riesling,og det spørs om ikke jeg raner til meg Vintips nr. 18 med en østerriksk vin.Først til møllen.....
![]()
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Riesing fra Alsace er vel noe av det mest sublime man kan tenke seg, særlig når det matcher maten 100%. Her er FBU 4EVER og jeg helt på linje, så vi tar gjerne imot Rieslingtips her på Formumet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Riesling er kanon, og undervurdert i forhold til f.eks chardonnay. Jeg for min del kjøper kun europeisk hvitvin, australsk og amerikansk er som regel overeiket.
Jeg nevnte vel om en god og billig tysk riesling i en annen vintipstråd. Venter spent på Reislingtips fra Østerrike, det har vært min favoritt de siste årene. Allram lager en god til 100kr:wink , og vil man legge i en femtilapp til så får man skikkelig god vin til skallduyr |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Skjerpings!!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
...minner absolutt ikke om de overeikete australske utgavene. Heldigvis!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Scanvintips nummer 41 | EB | Flyforum | 1 | 11-10-2007 16:24 |
Ukens Scanvintips på Scanair | EB | Flyforum | 0 | 20-09-2007 06:45 |
Ukens Scanvintips på Scanair.no | EB | Flyforum | 1 | 30-08-2007 18:34 |