Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-04-2007, 04:09   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,851
Default Og ut av tåken kom ett.....

http://www.airliners.net/open.file?id=1200662&size=L
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2007, 04:42   #2
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Og ut av tåken kom ett.....

Gå og legge seg???
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2007, 04:57   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,851
Default Re: Og ut av tåken kom ett.....

Quote:
Originally posted by Tommy777

Gå og legge seg???
NEI!

http://forum.flyprat.no/read.php?TID=18502

__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2007, 09:43   #4
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,558
Default Re: Og ut av tåken kom ett.....

Det var jo et rått bilde du fant Someone....
OJB is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2007, 15:09   #5
Roxman
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,420
Default Re: Og ut av tåken kom ett.....

nydelig bilde:clap

men MD-10?

verken DC-10 eller MD-11, men MD-10 hvordan har det seg? en kryssning eller noe?
noen som har info??
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net
Roxman is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2007, 15:12   #6
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
Default Re: Og ut av tåken kom ett.....

Wikipedia:

MD-10: This was retrofit cockpit upgrade to the DC-10 and a re-designation to MD-10. The upgrade included an Advanced Common Flightdeck (ACF) used on the MD-11.[5] The new cockpit eliminated the need for the flight engineer position and allowed common type rating with the MD-11. This allows companies such as Federal Express, which operate both the MD-10 and MD-11, to have a common pilot pool for both aircraft.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2007, 15:13   #7
Roxman
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,420
Default Re: Og ut av tåken kom ett.....

takker
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net
Roxman is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2007, 15:13   #8
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
Default Re: Og ut av tåken kom ett.....

og a.net

Quote:
The Boeing MD-10 conversion for Federal Express involves fitting DC-10s (both current freighters and "new" ex airliner freighter conversions) with a two crew Honeywell VIA 2000 EFIS flightdeck with six LCD screens. The instrument panel layout is identical to that in the MD-11, and pilots can be qualified to fly the two interchangeably. First flight was on April 4 1999, while the first of 89 MD-10 conversions for FedEx was delivered on May 9 2000 (the same day the conversion was certificated). Boeing is offering the MD-10 conversion to other
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2007, 15:15   #9
mikro
A330
 
mikro's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Sandnes
Posts: 1,011
Default Re: Og ut av tåken kom ett.....

kult bilde
__________________
MAY05: SVG-AMS-SVG | KL/WA | E190, E75L
SEP25: SVG-CPH-ICN / PUS-FUK | SK/WX, SK, LJ | CRJ9, A359, B738
OCT25: KMJ-ITM / NGO-HEL-OSL | NH/EH, AY, AY/N7 | DH8D, A359, E190


mikro is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2007, 15:37   #10
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,639
Default Re: Og ut av tåken kom ett.....

Quote:
Originally posted by Roxman

nydelig bilde:clap

men MD-10?

verken DC-10 eller MD-11, men MD-10 hvordan har det seg? en kryssning eller noe?
noen som har info??
Eller som en kollega av meg en gang sa: Like etter at jeg hadde begynt her på FedEx, og lært at det gikk et FedEx-fly mellom CDG og CPH, spurte jeg en kollega hvilken flytype som ble brukt på den flighten.. "DC-11" svarte han..
(riktig svar ville forresten vært A310, fant jeg ut etterhvert..)
Martin is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2007, 16:56   #11
ANX
ScanFlyer Gold
 
ANX's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
Default Re: Og ut av tåken kom ett.....

Driiitstiiilig bilde!!!

MOW - hva er det du ikke kan...
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor...
ANX is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2007, 16:58   #12
Lennart
ScanFlyer Rusty
 
Lennart's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
Default Re: Og ut av tåken kom ett.....

Garantert rejecta fra Airpics
__________________
Mine flybilder på Sola ---> www.facebook.com/SolaAirportPics/
>----------------<
Lennart is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2007, 19:11   #13
LCH78
www.lch78.net
 
LCH78's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,843
Default Re: Og ut av tåken kom ett.....

Quote:
Originally posted by Leorim

Garantert rejecta fra Airpics
å? hvorfor det da?
__________________
=====================
Mine Bilder på Airpics.com
Mine Bilder på Jetphotos.net
Mine Bilder på Airliners.net
=====================
Upcoming:
LCH78 is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2007, 21:21   #14
ANX
ScanFlyer Gold
 
ANX's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
Default Re: Og ut av tåken kom ett.....

Ville idag helt KLART blitt rejected fra Airpics:

Flyet er ikke skarpt nok og blablabla. Fyller heller ikke 99% av bildeflaten...

Apropos det, så blir jeg nesten skremt av dagens praksis på a-net der det knapt er 1/10 mm mellom flysnute/flyhale og bildekanten. DET er å trekke noe for langt fra "unødvendig mye luft utenfor objektet"...

For noen år siden gikk det givetvis mye rart gjennom på Airpics (men gawd så hyggelig for oss som liker ALT), og det sitter tydeligvis i bakhodet på EN DEL av de som gikk hit til det hottere forumet med siste-digitale-shots.

MEN - nå har pendelien dessverre svingt drastisk andre veien, så man ikke får inn på Airpics f.eks "kunstneriske bilder" (som denne) ELLER "serier" som viser forskjellige stadier av en flygning, ELLER omgivelser rundt et fly i fjellheimen etc.

Selv om vi alle kan legge bildene på egne websteder, ER det nå likevel litt gromt å ha dem på Airpics som tydeligvis har treff fra hele verden...

Forgive me for going OT (?)
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor...
ANX is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2007, 21:22   #15
Flaps40
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 217
Default Re: Og ut av tåken kom ett.....

Quote:
Originally posted by Dag Viking

og a.net

Quote:
The Boeing MD-10 conversion for Federal Express involves fitting DC-10s (both current freighters and "new" ex airliner freighter conversions) with a two crew Honeywell VIA 2000 EFIS flightdeck with six LCD screens. The instrument panel layout is identical to that in the MD-11, and pilots can be qualified to fly the two interchangeably. First flight was on April 4 1999, while the first of 89 MD-10 conversions for FedEx was delivered on May 9 2000 (the same day the conversion was certificated). Boeing is offering the MD-10 conversion to other
conversion was certificated................

Kanskje litt off topic, men kan noen svare meg på hvorfor man noen ganger skriver certificated og andre ganger certified?

er det så enkelt at det ene er UK og det andre US english?

Språk-kjennere, dere vet det sikkert?

edit, skrivefeil


Flaps40 is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2007, 22:04   #16
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
Default Re: Og ut av tåken kom ett.....

Kanskje vedkommende ikke vet forskjell? Det er mange som ikke vet forskjell på et og ett også

to certificiate er et transitivt verb som betyr å autorisere eller sertifisere ved hjelp av et offisielt dokument eller sertifikat

to certify er også et transitivt verb som betyr å bekrefte eller attestere/dokumentere et eller annet - gjerne at noe er ekte, det det gir seg ut for å være
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2007, 22:31   #17
ANX
ScanFlyer Gold
 
ANX's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
Default Re: Og ut av tåken kom ett.....

Jeg tolker dette som at disse to ordene beskriver to tilstander.

Heh - hvor mange idag forstår forskjellen på vanlige NORSKE ord? Og så spør du om tolkning av ENGELSKE ord??? Rørende.

Welcome, Flaps40, us Noggies have been waiting for Ya.



__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor...
ANX is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2007, 00:13   #18
Flaps40
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 217
Default Re: Og ut av tåken kom ett.....

Quote:
Originally posted by LN-KOG

Kanskje vedkommende ikke vet forskjell? Det er mange som ikke vet forskjell på et og ett også

to certificiate er et transitivt verb som betyr å autorisere eller sertifisere ved hjelp av et offisielt dokument eller sertifikat

to certify er også et transitivt verb som betyr å bekrefte eller attestere/dokumentere et eller annet - gjerne at noe er ekte, det det gir seg ut for å være
Thank you.

Interessant nyanse. Jeg ser ordene brukes om hverandre i fagpressen. Selv er jeg mest fortrolig med å bruke certify. F.eks the airplane system so and so is certified per STC so and so.. Mulig det ikke er formelt korrekt, men jeg er sikker på at min målgruppe (airplane lessors / airline operators etc) skjønner hva jeg mener.
Flaps40 is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2007, 00:16   #19
Flaps40
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 217
Default Re: Og ut av tåken kom ett.....

Quote:
Originally posted by ANX

....................
Welcome, Flaps40, us Noggies have been waiting for Ya.
Thank you ANX.

Trengte en pause fra forumet, det ble litt heftig en stund. Jeg har også hatt det mer travelt enn sundt er for 'en gammel kropp' over lengre tid.
Flaps40 is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2007, 00:26   #20
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
Default Re: Og ut av tåken kom ett.....

Certificate er et substantiv.
Certify er det tilhoerende verb.

The aircraft received its certificate.
FAA is going to certify the equipment.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Lang lukkertid i tåken winrace12 Bilder & foto 7 03-03-2014 23:39
Ett fra Gardermoen og ett fra Changi;) plane-spotter Bilder & foto 0 26-04-2009 12:25
Tåken letter på Flesland Gandalf Flyforum 8 07-05-2008 14:25
Så kom vårsalget EB Flyforum 0 13-05-2006 08:42


All times are GMT +2. The time now is 00:51.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.