![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,851
|
![]()
http://www.airliners.net/open.file?id=1200662&size=L
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Gå og legge seg???
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,851
|
![]() Quote:
http://forum.flyprat.no/read.php?TID=18502 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,558
|
![]()
Det var jo et rått bilde du fant Someone....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,420
|
![]()
nydelig bilde:clap
men MD-10? verken DC-10 eller MD-11, men MD-10 ![]() noen som har info??
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
|
![]()
Wikipedia:
MD-10: This was retrofit cockpit upgrade to the DC-10 and a re-designation to MD-10. The upgrade included an Advanced Common Flightdeck (ACF) used on the MD-11.[5] The new cockpit eliminated the need for the flight engineer position and allowed common type rating with the MD-11. This allows companies such as Federal Express, which operate both the MD-10 and MD-11, to have a common pilot pool for both aircraft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,420
|
![]()
takker
![]()
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
og a.net
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
A330
![]() Join Date: Mar 2007
Location: Sandnes
Posts: 1,011
|
![]()
kult bilde
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,639
|
![]() Quote:
(riktig svar ville forresten vært A310, fant jeg ut etterhvert..) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]()
Driiitstiiilig bilde!!!
MOW - hva er det du ikke kan... ![]()
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Garantert rejecta fra Airpics
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,843
|
![]() Quote:
__________________
===================== Mine Bilder på Airpics.com Mine Bilder på Jetphotos.net Mine Bilder på Airliners.net ===================== Upcoming: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]()
Ville idag helt KLART blitt rejected fra Airpics:
Flyet er ikke skarpt nok og blablabla. Fyller heller ikke 99% av bildeflaten... Apropos det, så blir jeg nesten skremt av dagens praksis på a-net der det knapt er 1/10 mm mellom flysnute/flyhale og bildekanten. DET er å trekke noe for langt fra "unødvendig mye luft utenfor objektet"... For noen år siden gikk det givetvis mye rart gjennom på Airpics (men gawd så hyggelig for oss som liker ALT), og det sitter tydeligvis i bakhodet på EN DEL av de som gikk hit til det hottere forumet med siste-digitale-shots. MEN - nå har pendelien dessverre svingt drastisk andre veien, så man ikke får inn på Airpics f.eks "kunstneriske bilder" (som denne) ELLER "serier" som viser forskjellige stadier av en flygning, ELLER omgivelser rundt et fly i fjellheimen etc. Selv om vi alle kan legge bildene på egne websteder, ER det nå likevel litt gromt å ha dem på Airpics som tydeligvis har treff fra hele verden... Forgive me for going OT (?) ![]()
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 217
|
![]() Quote:
Kanskje litt off topic, men kan noen svare meg på hvorfor man noen ganger skriver certificated og andre ganger certified? er det så enkelt at det ene er UK og det andre US english? Språk-kjennere, dere vet det sikkert? edit, skrivefeil |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Kanskje vedkommende ikke vet forskjell? Det er mange som ikke vet forskjell på et og ett også
![]() to certificiate er et transitivt verb som betyr å autorisere eller sertifisere ved hjelp av et offisielt dokument eller sertifikat to certify er også et transitivt verb som betyr å bekrefte eller attestere/dokumentere et eller annet - gjerne at noe er ekte, det det gir seg ut for å være
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]()
Jeg tolker dette som at disse to ordene beskriver to tilstander.
Heh - hvor mange idag forstår forskjellen på vanlige NORSKE ord? Og så spør du om tolkning av ENGELSKE ord??? Rørende. Welcome, Flaps40, us Noggies have been waiting for Ya.
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 217
|
![]() Quote:
Interessant nyanse. Jeg ser ordene brukes om hverandre i fagpressen. Selv er jeg mest fortrolig med å bruke certify. F.eks the airplane system so and so is certified per STC so and so.. Mulig det ikke er formelt korrekt, men jeg er sikker på at min målgruppe (airplane lessors / airline operators etc) skjønner hva jeg mener. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 217
|
![]() Quote:
Trengte en pause fra forumet, det ble litt heftig en stund. Jeg har også hatt det mer travelt enn sundt er for 'en gammel kropp' over lengre tid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
|
![]()
Certificate er et substantiv.
Certify er det tilhoerende verb. The aircraft received its certificate. FAA is going to certify the equipment. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lang lukkertid i tåken | winrace12 | Bilder & foto | 7 | 03-03-2014 23:39 |
Ett fra Gardermoen og ett fra Changi;) | plane-spotter | Bilder & foto | 0 | 26-04-2009 12:25 |
Tåken letter på Flesland | Gandalf | Flyforum | 8 | 07-05-2008 14:25 |
Så kom vårsalget | EB | Flyforum | 0 | 13-05-2006 08:42 |