Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-11-2004, 08:46   #1
Guest
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
Default Metropolitan i BLL

CK, du har før spurgt om en metropolitan i BLL, der skulle til et museum, er det mon denne:

Før:
http://www.airliners.net/open.file/659544/M/

Efter:
http://www.airliners.net/open.file/669867/M/



Guest is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2004, 09:00   #2
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Replying to Topic 'Metropolitan i BLL'

OOOHHH! Dette blir spennende. Jeg skal fly til BLL i desember for å hilse på min kones danske familie, kanskje jeg kan spotte Metropolitan også?
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2004, 09:04   #3
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Replying to Topic 'Metropolitan i BLL'

Hmmm... Lang radarnese? Det hadde ikke SAS-maskinene.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2004, 11:07   #4
Fellowship
ScanFlyer Dusty
 
Fellowship's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,121
Default Replying to Topic 'Metropolitan i BLL'

Quote:
Originally posted by FBU 4EVER
Hmmm... Lang radarnese? Det hadde ikke SAS-maskinene.
Nei, de hadde ikke det. Men dette er et spennende prosjekt, tro hvilket SAS-skjema de velger ? Sannsynligvis den siste varianten av det mørkeblå drageskjemaet som de innførte da CV-440 og DC-7C var nye, (etter at de hadde prøvd seg med noen fly i "bare metal" -skjema).
__________________
________________________________________
Flyhilsen fra Ole Johan Beck

Gled en som gruer seg til jul

Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly
Fellowship is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2004, 11:13   #5
Falcon
ÜberScanFlyer
 
Falcon's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
Default Replying to Topic 'Metropolitan i BLL'

Så bra at Danmark får seg en Convair! Synd med den lange nesen, hvis den ikke skal bygges om. Skal spørre faren min (CV-doktoren) hvor vanskelig det er å bygge om til butt nese igjen når jeg treffer ham senere i dag.
Falcon is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2004, 11:15   #6
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Replying to Topic 'Metropolitan i BLL'

Quote:
Originally posted by Falcon


Så bra at Danmark får seg en Convair! Synd med den lange nesen, hvis den ikke skal bygges om. Skal spørre faren min (CV-doktoren) hvor vanskelig det er å bygge om til butt nese igjen når jeg treffer ham senere i dag.
Hva med en treslegge???
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2004, 11:25   #7
RolfL
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
Default Replying to Topic 'Metropolitan i BLL'

Bättre en Convair 440 med radarnos än ingen alls ! You need a pilot ? Jag har 3500 timmar Convair... Är SAS med och sponsrar ? Det brukar ju inte vara SAS starka sida om man jämför med andra bolag i världen som är med och målar maskiner i "old colours".
RolfL is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2004, 11:26   #8
Fellowship
ScanFlyer Dusty
 
Fellowship's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,121
Default Replying to Topic 'Metropolitan i BLL'

Quote:
Originally posted by Falcon
Så bra at Danmark får seg en Convair! Synd med den lange nesen, hvis den ikke skal bygges om. Skal spørre faren min (CV-doktoren) hvor vanskelig det er å bygge om til butt nese igjen når jeg treffer ham senere i dag.
Det er vel neppe så vanskelig å fjerne radarnesen. Det er vanskeligere å la være å gråte over alle de DC-3 og CV-440 som ble hogd opp og brent i den branndumpa vi begge kjenner så alt for godt! Vanskelig også å tro det ikke vill kostet mindre penger å ta vare på en av disse, enn å få brakt et tilbake så mange år seinere.
__________________
________________________________________
Flyhilsen fra Ole Johan Beck

Gled en som gruer seg til jul

Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly
Fellowship is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2004, 10:03   #9
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Replying to Topic 'Metropolitan i BLL'


Vides det med bestemthed at den skal MALES i SAS bemaling ???

Hilsen
Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2004, 19:13   #10
Falcon
ÜberScanFlyer
 
Falcon's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
Default Replying to Topic 'Metropolitan i BLL'

HVIS maskinen skal males som et fly som skal ha butt nese, så er det i følge min far (som stelte med SAS' og LINs CV-er i mange år) en enkel sak å fjerne radarnesen. Denne nesen er for alle praktiske formål en fairing som er montert utenpå den originale strukturen. Han mente også det burde være greit å få tak i originale deler til den butte nesetippen. I verste fall er det visstnok en helt kurant sak å tilvirke skallene selv - han hadde selv gjort da han tidlig i karrieren var platearbeider.

Håper noen kan holde oss orientert om hvordan det går med dette prosjektet!
Falcon is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2004, 21:17   #11
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Replying to Topic 'Metropolitan i BLL'

Får håpe det blir i det eldste vikingskipdesignet - som denne

__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2004, 21:59   #12
Fellowship
ScanFlyer Dusty
 
Fellowship's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,121
Default Replying to Topic 'Metropolitan i BLL'

Quote:
Originally posted by LN-KGL
Får håpe det blir i det eldste vikingskipdesignet - som denne
Enig med deg. Håper det blir dette skjemaet, det er det vakreste vikingskipdesignet, men det er ikke det eldste. Det er vel egentlig 3.utgave, det første kom i 1946, og det andre i 1948, mens dette kom i 1956. 4. og siste utgave så dagens lys i 1966.
__________________
________________________________________
Flyhilsen fra Ole Johan Beck

Gled en som gruer seg til jul

Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly
Fellowship is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Norsk Metropolitan Klubb CK Flyhistorisk forum 36 12-04-2013 09:36
LIN Convair CV340/440 Metropolitan SE-SAM Samlerhjørnet 0 26-06-2012 20:13
Chattanooga Metropolitan Airport baselutvann Bilder & foto 11 08-10-2011 15:28
Convair Metropolitan o julenissen! SE-SAM Samlerhjørnet 0 26-12-2010 13:30
Detroit Metropolitan Wayne County Airport (KDTW/DTW) Axelll Bilder & foto 5 24-11-2008 00:56


All times are GMT +2. The time now is 05:56.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.