![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
A330
![]() Join Date: Mar 2007
Location: Sandnes
Posts: 1,011
|
![]()
Ikke bra:shake
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 175
|
![]()
Hvis man fremdeles skal spotte fly så er det jo bra - ingen økonomi, ingen fly
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
tenkt litt på den der. For er det egentlig prisene som stiger?
Kabin faktorene øker hos selskapene. Det gjør jo at de billigste billettene går først bort og at det blir stadig mer salg av de dyrere billettene som et resultat av høyere belegg pr fly? Så det kan det ikke være slik at det er dette som drar opp gjennomsnittet på prisene. økningen er jo ikke fryktelig dramatisk!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
A330
![]() Join Date: Mar 2007
Location: Sandnes
Posts: 1,011
|
![]()
Men hvis de hurtigtogbanene som de snakker om blir bygd blir det mye mindre fly
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
BRA!
Prisene stiger ikke - men snittprisen (og det er jo det som måles) stiger, og det er bra for flyselskapene. Mer penger i kassen. Men, på den annen side - når snittprisene innenriks stiger, inntjeningen øker og passasjerene strømmer til, åpner det helt klart for en tredje aktør på norsk innenriks (hørte jeg Sterling?) og dét liker hverken de med røde neser eller blå haler... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,050
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,613
|
![]()
Jeg ville ikke være så redd for at det blir rakse tog i Norge med det første. Når det gjelder tog i Norge, tror jeg det vil være smartere å satse på å bygge ut tog rundt byene slik at det blir lettere å la bilen stå hjemme. På Østlandet, kan man bygge raskere tog, ettersom landskapet er bedre tilrettelagt for det, men jeg har liten tro på raske tog mellom Oslo og Bergen, Stavanger og Trondhjem i overskuelig fremtid.
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-NYO W6 321, ARN-WAW LO E90, WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]()
Ekspresstog er bare miljøvennlig hvis de frakter mange pax eller mye gods. Dessuten må man se på om energien de bruker kommer fra er miljøvennlig, og om vannkraft brukt til tog kunne vært brukt bedre andre steder. Etc...
I Norge tror jeg at det eneste realistiske er å bygge ut til dobbeltspor høyhastighet i en stjerne ut fra Oslo, Østfoldbanen, Vestfoldbanen og mot Littlehæmmer. Og evt Oljå-Sandnes, og rundt Trondheim. Det er der folk bor og det kjøres nok tog, og slike linjer vil også langdistansetogene nyte godt av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,050
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Luftfartsaksjene stiger... | jager34 | Småprat | 84 | 10-03-2015 11:41 |
Flyprisene stiger fra de regionale lufthavnene | FlightDeck | Flyforum | 1 | 17-09-2009 10:59 |
Privatjetmarkedet stiger ... | LN-MOW | Flyforum | 0 | 21-11-2006 00:52 |
Etterspoerselen stiger ... | LN-MOW | Flyforum | 0 | 06-12-2005 13:50 |
Det stiger... | EB | Flyforum | 47 | 12-10-2004 23:53 |