![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Fra Nettavisen
Kanskje noen teknikere her som kan forklare hvorfor flyet fikk problemer med å akslerere etter å ha fått en sprekk i det ytterste laget av cockpit ruten. Og noen kan kanskje også forklare hvordan passasjerene blir syke og får panikk av dette. De kan verken se eller merke at ruten sprekker. Nei, dette var "rart". ![]()
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() Quote:
Det står ikke at flyet hadde problemer med å aksellere? Gjør det? Det står at passasjerene merket at flyet ikke aksellererte. Kan jo sikkert enkelt forklares med at pilotene allerede hadde bestemt seg for å lande igjen? Quote:
Quote:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Jo, når jeg leser artiklen et par ganger til, skjønner jeg hva du mener.
Men i første omgang fikk jeg inntrykk av at det var den ruta som førte til alt dette. De kunne kanskje ha skrevet "avgangen skjedde i kraftig turbulens, mange ble kvalme og det var tilløp til panikk. Etter avgang oppsto det en sprekk i den ene ruta i cockpit, og flyveren valgte rutinemessig å returnere". I den artiklen som er skrevet, får man intrykk av at det oppsto panikk ombord på grunn av ruten som sprakk, slik leser ihvertfall jeg det. IMM
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
|
![]() Quote:
Har man en sprekk i ruta, har man som regel en lavere makshastighet og normalt også en lavere makshøyde for flygning på grunn av trykkabinen. (Vet ikke hva som gjelder for Avroen til MM). Ut over dette er det null dramatikk om ett av flere lag i ruten har sprukket. Dette kan også være årsaken til at flyet ikke akselererte: Max speed er lavere. Og med lavere speed og lavere høyde er det ikke sikkert at man hadde hatt nok fuel til å dra til STO, på grun av høyere fuelforbruk og lengre flygetid. Det er i alle fall noe man er nødt til å regne på. I tillegg, selv om det ikke er noe problem å fly med sprekk i vinduet så lenge man holder seg innenfor de opreative begrensningene dette gir, vil nok mange piloter velge å returnere rett og slett fordi man frykter overskriften: "Cockpitvindu krossades: Piloten flög vidare med hysteriska passagerare som kräkades och gråt av skräck" i Umea Länstidende dagen etter... ![]()
__________________
. Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...-o-O-o-
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
"Dramatikk" på LH til FRA og TLV | viking01 | TripReports | 3 | 03-06-2013 10:02 |
Tilløp til dramatikk på Sola i morges. | Stone | Flyforum | 0 | 09-12-2012 12:38 |
Dramatikk på Notodden19 juni! | Seabee | Flyforum | 13 | 16-09-2011 15:15 |
WOW: Stor hangar til stor maskin | ENGM RAMP | Flyforum | 0 | 05-02-2007 22:28 |
En smule dramatikk på ENKB | ENKB | Flyforum | 3 | 26-06-2005 18:45 |