Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-04-2007, 00:44   #1
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Default Latterlig Eurobonus Tilbud

SAS sine eurobonus sider fremgår det et påsketilbud til Eurobonus medlemmer om overnatting i påsken til kr 748,- pr person i dobbeltrom! Dvs kr 1496,- pr natt.

Ved en sjekk på rica sine hjemmesider er et dobbeltrom på Grand hotel priset til kr 1495,-.

Jommen sa jeg tilbud!!! Får SAS betalt for å legge ut slike ting på sine sider? Skal man først reklamere for spesialtilbud til EB medlemmer, bør det iallefall være noe å hente på det, ellers får man la vær. I dette tilfellet synes jeg EB misbruker medlemmenes tillit og jeg vil være sterkt skeptisk til å la meg friste av andre tilbud EB kommer med i fremtiden.

Dette bør være en sak Tommy777 tar opp på neste møte med SAS ledelsen!!!!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2007, 07:33   #2
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Re: Latterlig Eurobonus Tilbud

Her kan hotellet være den skyldige... Slike tilbud skal være meget gode for å komme ut til EB medlemmene...men kjenner jeg hotelledelsen riktig så griper "panikken" seg når de ser bookingtallene og da er det fort gjort å glemme at man har lovet SAS de beste tilbudene...

EB is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2007, 13:55   #3
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Nå er vel aldri 1500 kroner for et dobbeltrom noe virkelig godt tilbud på hotell i Norge. Og i hvert fall ikke i påsken. Regner med at Grand Hotel også har såpass kontroll at de vet påske ikke betyr gode bookingtall.
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2007, 14:19   #4
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Tja...nå spørs det hva slags rom på Grand.
Old 01-04-2007, 16:45   #5
OSLflyer
ScanFlyer Silver

OSLflyer's Avatar

EB tilbyr også et cruise til 1999,- som man kan få kjøpt til 1833,-

Jeg er helt enig med Bizflyer om at BUSK missbruker tillitten til sine EB medlemmer.

Men for å være helt ærlig synes jeg hele EB tilbudssiden er lite spennende. Jeg flyr ikke ræ** av meg for å shoppe disse "tilbudene"
Old 01-04-2007, 19:59   #6
sveg
ScanFlyer Blue

sveg's Avatar

Quote:
Originally posted by OSLflyer

EB tilbyr også et cruise til 1999,- som man kan få kjøpt til 1833,-
Her sammenligner du faktisk ikke epler og epler.
1. EB-prisen er for en utvendig lugar, mens den andre prisen du refererer til er for en innvendig lugar.
2. EB-prisen inkluderer tips og alle avgifter, mens den andre prisen ikke inkluderer dette (4-500 kr ekstra).

Når det er sagt, er jeg ikke veldig imponert over EB-tilbudene jeg heller, nei...
sveg is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2007, 20:28   #7
OSLflyer
ScanFlyer Silver

OSLflyer's Avatar

Quote:
Originally posted by sveg

1. EB-prisen er for en utvendig lugar, mens den andre prisen du refererer til er for en innvendig lugar.
2. EB-prisen inkluderer tips og alle avgifter, mens den andre prisen ikke inkluderer dette (4-500 kr ekstra).
Ser nå at tips og avgifter ikke var tatt med i sammenligningen, men begge prisene gjelder utvendig lugar.
Old 02-04-2007, 06:18   #8
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Men! Det er snakk om tilbud som man står fritt til å benytte seg av eller - droppe. Noen trenger faktisk slike tilbud for å starte en planlegging også... Klarer ikke å hisse meg opp over dette...
Old 02-04-2007, 08:10   #9
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

sant nok, EB, men når man kommer med "spesialtilbud" må de være gode - ellers kan man bare la det være. Husker da Falcons sjef kom med "høsttilbud til ansatte" på greenbasket.no - som var nøyaktig samme prisene som lå på nettet.... ingen overraskelse at "korga" ikke ble særlig poppis internt...

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2007, 09:58   #10
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Det blir nesten som at EB tilbyr Diners Club kort til alle scanair medlemmene for BARE 995 kroner i årsavgift!

Du hadde ikke stolt mye på at de tilbudene du ville få senere som scanairmedlem ville være særlig gode. Og da faller jo mye av poenget bort!!

Om man derimot vet at det er skikkelige tilbud som kommer, ja ville iallefall jeg følge ekstra godt med på den siden for å se hva jeg kunne gjøre et godt kjøp på!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2007, 10:11   #11
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally posted by Bizflyer

Det blir nesten som at EB tilbyr Diners Club kort til alle scanair medlemmene for BARE 995 kroner i årsavgift!
Du får begynne å jobbe i staten så får du et mye bedre tilbud på Diners....:wink Spøk til side: Jeg er helt enig i at det blir litt for søkt å kalle dette for spesialtilbud for EB-medlemmer når prisen man betaler er til forveksling lik det alle kan få. Klart at man selv kan velge å benytte seg av tilbudet eller ikke, men som Bizflyer skriver så faller jo litt av poenget med slike tilbud bort når de ikke er spesielt gode sammenliknet med det man får på det åpne markedet. Jeg hisser meg heller ikke spesielt mye opp over dette, men jeg undrer meg på hva som er poenget med dette. Går man på et slikt tilbud og finner ut dagen etterpå at man kunne fått akkurat samme tilbud uavhengig av EB-medlemskap så bygger ikke akkurat det opp om goodwill'en til bonusprogrammet, og man vinner ikke noen priser på slikt opplegg....
TOS is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules