Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 31-03-2007, 07:01   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Artig historie...

Under taxing på HEL torsdag ettermiddag var det flere Boeing MD11 (som Finnair kaller sine MD11) og plutselig hørte jeg damen bak meg snakke om bomber (!!!!??) Tenkte at nå har det rabla for henne og vi taxet videre... I bussen fra remoteparkering så kjørte vi rett forbi en MD11 og da gjentok den samme damen at det flyet hadde en bombe bakerst på flyet...hun pekte på motoren i halen og var sikker på at dette var alt annet enn nettop en motor...
EB is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2007, 17:07   #2
memphis_belle
ScanFlyer Blue

Default Re: Artig historie...

Riktig nok noen år siden, men en gang med en KL 737 rett før landing på OSL så kom det noen lyder-var sikkert når flapsen ble justert eller når hjulene ble senket.
Bak meg satt det noen jenter på tur og den ene utbrøt :
"hva var det for en lyd?"
og venninnen svarte med helt seriøs og alvorlig stemme :
"det var sikkert piloten som skiftet gir"
memphis_belle is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2007, 18:38   #3
Marius_S
ScanFlyer Blue

Marius_S's Avatar

Ja, det er vel 5-trinns manuell kasse som sitter i disse flyene, er det ikke..?
Old 31-03-2007, 20:07   #4
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

lett å le av for oss so litt om fly, men egentlig ganske forståelig. Har tatt med mormor på hennes tre eneste turer med fly til henholdsvis London, Paris og Praha.
Det var ikke en så liten skvettet person som skvatt til da lydene kom ved innflygning.

Så selv om det blir morsomme historier, synes jeg ikke det er rart at folk som hører slik for kanskje første gangen, reagerer og blir engstelige!

dagens moral. Dags for å drikke den bort. God kveld!
Old 31-03-2007, 20:42   #5
ANX
ScanFlyer Gold

ANX's Avatar

Åja. Ganske artig å høre hva "vanlige" folk får ut av en flytur:

Husker et party for maaange år siden med "normale" mennesker (sett i forhold til crew som jeg ellers omgikkes, ettersom tiden mest besto av å være ute på stopp).

I løpet av kvelden hørte jeg utrolig mange historier der noen mente å ha vært nær døden i et fly. Da de lurte på om jeg hadde opplevd noe, sa jeg tørt: "Næh, har bare fløyet tusenvis av ganger men ikke opplevd noe som skremte meg". Da lurte de fært, gitt.

Det at FA tok opp baktrappa på en DC-9/MD-80 fikk de fleste hoder til å brått snu seg. Når slats og flaps ble satt ut grep mange hardt om stollenet - "deler av vingen faller jo av"... Osv osv.

Ikke greitt å være fjernet fra moder jord uten å forstå aerodynamikk.
Old 01-04-2007, 00:00   #6
LN-SSL
ScanFlyer Molded

LN-SSL's Avatar

Morsomt med alle disse historiene...., spesiellt for oss som vet hva en god del av de forskjellige lydene kommer fra...

Dette er saker og ting som ofte kan beskrives som 'aviation humour'...., og de fleste historiene er tegnet ut av Bob Stevens opp gjennom årene. Bob startet sin karriere som fighterpilot i USAF på 50-tallet, men er senere blitt en anerkjent tegner som fokuserer på morsomheter fra luftfartsmiljøet.

Jeg har alle bøkene hans, og de er gjenstand for mang en god latter fra tid til annen.
Mange av stripene han har laget små 'vitser' av, er nettopp historier fra virkeligheten som virker skremmende på folk som ikke vet hva som foregår, men som er morsomme for de som vet......

Nåja..., dette ble en liten digresjon, men jeg begynte bare å tenke på disse bøkene da jeg leste historiene her....
Old 01-04-2007, 07:35   #7
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Så da har vi lettere å forstå de samme som synes at vi er litt nerdete...
EB is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules