![]() |
|
![]() |
#1 |
Ute på tur
|
![]()
Jeg har tittet på hvordan komme meg BGO-NBO. I gamle dager var det en kurrant pris med BA fra OSL via LHR til NBO, i D-klasse, som var helt grei. Men noen i BA har begynt å leke gnien og innsparingene har slått ut i at selv om D-klasse er en rabattert biz-billett, så er det faktisk umulig å foreta setereservasjon på forhånd. Og til den prisen så slo det meg som lite hyggelig gjort. Så spørsmålet er da: hva alternativer har jeg?
Kriteriet er at jeg må være tilgjengelig i NBO til lunch på en gitt mandag, og er fristillt i NBO til lunch, mandag to uker etter det tidspunktet jeg begynner på ting der. Så langt har jeg funnet ut at LX via ZRH klaffer ufattelig dårlig, med avgang ZRH-NBO om morgenen, ingen forbindelse fra annet enn CPH, at KL ender opp veldig dyrt, og EK via DXB er koselig i pris men er smekkfull på FRA-DXB både med EK og LH som har codeshare på strekket. Lure ideer mottaes med takk. Jeg har en backupplan og vuderer å slå sammen fire-fem ærend og lage meg en CRWSTAR3, men da må jeg stokke veldig i timeplanen min. -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Er mulig jeg aldri fulgte med i timene
![]() ![]()
![]() |
#3 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
ahaaa
![]() ![]()
![]() |
#5 |
Ute på tur
|
![]()
[FCY]RWSTAR[123] og STARLITE er produktene som *A har fort RTW-billetter. Første bokstaven bestemmer lokalisering relativ til gardiner, og 1, 2 og 3 er lenge (29k, 34k og 39k miles), mens STARLITE er en spesial-pris i bare Y, som er 24k lengde, om jeg ikke husker feil.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ute på tur
|
![]()
Men jeg tror jeg har funnet en løsning for å unngå orginalproblemet. BA vil ha 500USD ekstra for å gå opp fra D til C-klasse, og her er løsningen:
Jeg må likevel innom SIN snart, og da får jeg like bra negopris som om jeg drar på besøk til bekjente i BNE. Så da blir det SK/SQ BGO-OSL-CPH-xxx-SIN-BNE-SIN-xxx-OSL-BGO. På vei nedover i SIN blir det stopover, så flyr jeg SIN-BKK, og finner en billig biz-billett med QR som blir da BKK-DOH-NBO. Det klaffet veldig bramed tidene. Så backtracker jeg samme vei via DOH og BKK til SIN og flyr hjem med resten av billetten. Enkelt. Og masse moro. Ut i fra hva jeg skjønner på QR sine sider har de en helt egen terminal for biz/F-reisende og de reklamerer voldsomt på ymse TV-kanaler så da får man prøvd nye BKK, DOH og et nytt flyselskap. Ikke dumt. Og er det Rema eller Rimi som sier det enkle er best? De kan ikke være helt gode... ![]() -A |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
En liten påskenøtt | Utflyttet | Småprat | 5 | 30-03-2013 07:48 |
En påskenøtt og to | Utflyttet | Flyforum | 7 | 07-04-2007 23:38 |
Spørsmål til flygelederne her inne | spitfire | Flyforum | 2 | 10-05-2006 12:10 |
TIL VINEKSPERTENE HER INNE | ENGM RAMP | Flyforum | 5 | 07-11-2005 10:43 |